La inversió publicitària a Espanya ha anat creixent durant els últims cinc anys. El 2018, l’augment va ser del 2%, per situar-se en 12.835,5 milions d’euros. Els mitjans convencionals (televisió, digital, diaris, ràdio, exterior, revistes, cine i dominicals), que representen el 42,9% del total, van créixer un 2,9%, mentre que els no convencionals, que suposen el 57,1%, ho van fer un 1,3%.
La televisió continua sent el mitjà convencional que acumula més inversió publicitària. El 2018, els anunciants van destinar 2.127,2 milions d’euros al suport televisiu, que no obstant va experimentar un petit descens del 0,8% d’inversió.
Altres mitjans que van perdre inversió publicitària l’any passat a Espanya van ser els diaris (-5,9%), les revistes (-5,1%) i els dominicals (-6,7%).
En canvi, el mitjà digital, segon per volum d’inversió publicitària, va experimentar el creixement més important: un 12,6%, per situar-se en 1.743,2 milions d’euros. També van augmentar la seva facturació publicitària la ràdio (3,3%), la publicitat exterior (2,8%) i el cine (3,2%).
Els següents gràfics permeten analitzar l’evolució de la inversió publicitària a Espanya durant els últims cinc anys, des de 2014 fins a 2018.
“Devia tenir uns tretze anys i la meva mare em va despertar una nit per…
Quan era petit, el meu pare m’explicava sovint que ---més que catalans, barcelonins o habitants…
El comerç local pot ser un pont entre el visitant i la ciutat
El besavi de la Maria Teresa era germà del pare d’Antoni Gaudí, aquest cognom que…
Amb més de 1.500 clients entre restaurants i hotels, la 'startup' catalana inicia el seu…
Les barretes i ‘grageas’ de xocolata sense sucres afegits que ha creat aquesta ‘startup’ catalana…