La inversió publicitària a Espanya ha anat creixent durant els últims cinc anys. El 2018, l’augment va ser del 2%, per situar-se en 12.835,5 milions d’euros. Els mitjans convencionals (televisió, digital, diaris, ràdio, exterior, revistes, cine i dominicals), que representen el 42,9% del total, van créixer un 2,9%, mentre que els no convencionals, que suposen el 57,1%, ho van fer un 1,3%.
La televisió continua sent el mitjà convencional que acumula més inversió publicitària. El 2018, els anunciants van destinar 2.127,2 milions d’euros al suport televisiu, que no obstant va experimentar un petit descens del 0,8% d’inversió.
Altres mitjans que van perdre inversió publicitària l’any passat a Espanya van ser els diaris (-5,9%), les revistes (-5,1%) i els dominicals (-6,7%).
En canvi, el mitjà digital, segon per volum d’inversió publicitària, va experimentar el creixement més important: un 12,6%, per situar-se en 1.743,2 milions d’euros. També van augmentar la seva facturació publicitària la ràdio (3,3%), la publicitat exterior (2,8%) i el cine (3,2%).
Els següents gràfics permeten analitzar l’evolució de la inversió publicitària a Espanya durant els últims cinc anys, des de 2014 fins a 2018.
El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…
L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…
Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…
El dia de Sant Jordi, l’alcalde Jaume Collboni va publicar una fotografia, al seu compte…
L'empresa de tecnologia mèdica destinarà els recursos a la validació clínica de la seva solució
El president de Naturgy, Francisco Reynés, és designat nou membre del consell i serà nomenat…