El consum a Espanya de diaris, suplements, revistes i ràdio ha anat a la baixa aquest any 2018 respecte a l’any anterior, segons les dades de la tercera onada de l’any 2018 de l’Estudi General de Mitjans (EGM), publicat recentment per l’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació).
La ràdio també ha retrocedit aquest any gairebé un parell de punts. Segons l’EGM, el 57,2% de la població espanyola l’escolta, enfront del 59,3% de l’any anterior.
La televisió, que és el mitjà més utilitzat per la població espanyola, ha perdut únicament un parell de dècimes, quedant en un 85% de consumidors.
La publicitat exterior ha retrocedit lleugerament (ha passat del 77,8% el 2017 al 77,2% el 2018), mentre que el cinema s’ha mantingut estable (3,9%).
El mitjà que més creix en penetració és internet, utilitzat ja pel 77,9% dels espanyols. L’any passat el percentatge va ser del 75,7%.
Però a més d’oferir la foto fixa d’aquest any, a The New Barcelona Post hem analitzat de manera detallada l’evolució de cada mitjà durant les dues últimes dècades i també la penetració de cada mitjà segons l’edat dels consumidors.
Els dos gràfics següents permeten visualitzar com ha evolucionat el consum de mitjans a Espanya des de 1997 fins al 2018.
I els dos gràfics que s’ofereixen a continuació mostren el consum de mitjans segons l’edat dels consumidors. El primer mostra les dades en funció de l’edat i el segon en funció del mitjà.
La ciutat consolida el seu lideratge editorial amb més segells, més lectors i un sector…
L'aposta de la ciutat per combinar la tradició amb la innovació i la creativitat han…
Lectura jove, intel·ligència artificial i Barcelona com a ciutat convidada a la FIL: una mirada…
Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…
Escriptors, editors, traductors o crítics literaris sovintegen als mitjans de comunicació, però hi ha uns…
Fa només cosa de quinze anys, el sector editorial estava en plena reflexió sobre què…