El consum a Espanya de diaris, suplements, revistes i ràdio ha anat a la baixa aquest any 2018 respecte a l’any anterior, segons les dades de la tercera onada de l’any 2018 de l’Estudi General de Mitjans (EGM), publicat recentment per l’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació).
La ràdio també ha retrocedit aquest any gairebé un parell de punts. Segons l’EGM, el 57,2% de la població espanyola l’escolta, enfront del 59,3% de l’any anterior.
La televisió, que és el mitjà més utilitzat per la població espanyola, ha perdut únicament un parell de dècimes, quedant en un 85% de consumidors.
La publicitat exterior ha retrocedit lleugerament (ha passat del 77,8% el 2017 al 77,2% el 2018), mentre que el cinema s’ha mantingut estable (3,9%).
El mitjà que més creix en penetració és internet, utilitzat ja pel 77,9% dels espanyols. L’any passat el percentatge va ser del 75,7%.
Però a més d’oferir la foto fixa d’aquest any, a The New Barcelona Post hem analitzat de manera detallada l’evolució de cada mitjà durant les dues últimes dècades i també la penetració de cada mitjà segons l’edat dels consumidors.
Els dos gràfics següents permeten visualitzar com ha evolucionat el consum de mitjans a Espanya des de 1997 fins al 2018.
I els dos gràfics que s’ofereixen a continuació mostren el consum de mitjans segons l’edat dels consumidors. El primer mostra les dades en funció de l’edat i el segon en funció del mitjà.
“Escriure fa que et replantegis qui ets una vegada i una altra, i al final…
L’esclat de la pesta porcina és a punt de provocar un autèntic genocidi de senglars.
La decoració nadalenca d’aquest any combina, a cada racó de la casa, passat i futur,…
El compositor i pianista luxemburguès, que des de 2003 manté una estreta relació artística amb…
Un 17% més d'ingressos, 300 congressos i tres milions de visitants. Són les xifres d'activitat…
El Barcelona Center for Applied Neurosciences transformarà l'antic teatre de les Llars Mundet en un…