El consum a Espanya de diaris, suplements, revistes i ràdio ha anat a la baixa aquest any 2018 respecte a l’any anterior, segons les dades de la tercera onada de l’any 2018 de l’Estudi General de Mitjans (EGM), publicat recentment per l’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació).
La ràdio també ha retrocedit aquest any gairebé un parell de punts. Segons l’EGM, el 57,2% de la població espanyola l’escolta, enfront del 59,3% de l’any anterior.
La televisió, que és el mitjà més utilitzat per la població espanyola, ha perdut únicament un parell de dècimes, quedant en un 85% de consumidors.
La publicitat exterior ha retrocedit lleugerament (ha passat del 77,8% el 2017 al 77,2% el 2018), mentre que el cinema s’ha mantingut estable (3,9%).
El mitjà que més creix en penetració és internet, utilitzat ja pel 77,9% dels espanyols. L’any passat el percentatge va ser del 75,7%.
Però a més d’oferir la foto fixa d’aquest any, a The New Barcelona Post hem analitzat de manera detallada l’evolució de cada mitjà durant les dues últimes dècades i també la penetració de cada mitjà segons l’edat dels consumidors.
Els dos gràfics següents permeten visualitzar com ha evolucionat el consum de mitjans a Espanya des de 1997 fins al 2018.
I els dos gràfics que s’ofereixen a continuació mostren el consum de mitjans segons l’edat dels consumidors. El primer mostra les dades en funció de l’edat i el segon en funció del mitjà.
La III Nit de l'Esperança aspira a reunir fons per adquirir màquines i equips per…
El fundador i soci de Grupo Nomo reivindica la filosofia Kaisen de millora contínua i…
“La nostra relació amb la fotografia ha canviat radicalment en les últimes tres dècades. La…
La capital catalana també se situa com una de les urbs en què més llocs…
Barcelona és una ciutat on cada dia és més difícil exercir l’art del passeig
Amb una facturació de 93 milions d’euros i 300 treballadors, la companyia fabricant de marques…