Anàlisi gràfica de l’evolució del consum de mitjans a Espanya

El consum a Espanya de diaris, suplements, revistes i ràdio ha anat a la baixa aquest any 2018 respecte a l’any anterior, segons les dades de la tercera onada de l’any 2018 de l’Estudi General de Mitjans (EGM), publicat recentment per l’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació).

Només el 22,8% dels majors de 14 anys consumeix diaris a Espanya, enfront del 24,3% de l’any passat. Es tracta de la xifra més baixa de les últimes dues dècades. En el cas de les revistes, el percentatge de lectors és del 29,7%, 3,1 punts menys que el 32,8% de l’any passat. I per als suplements, el percentatge és de només el 7,4% (enfront del 8,7% de 2017).

La ràdio també ha retrocedit aquest any gairebé un parell de punts. Segons l’EGM, el 57,2% de la població espanyola l’escolta, enfront del 59,3% de l’any anterior.

La televisió, que és el mitjà més utilitzat per la població espanyola, ha perdut únicament un parell de dècimes, quedant en un 85% de consumidors.

La publicitat exterior ha retrocedit lleugerament (ha passat del 77,8% el 2017 al 77,2% el 2018), mentre que el cinema s’ha mantingut estable (3,9%).

El mitjà que més creix en penetració és internet, utilitzat ja pel 77,9% dels espanyols. L’any passat el percentatge va ser del 75,7%.

Però a més d’oferir la foto fixa d’aquest any, a The New Barcelona Post hem analitzat de manera detallada l’evolució de cada mitjà durant les dues últimes dècades i també la penetració de cada mitjà segons l’edat dels consumidors.

Els dos gràfics següents permeten visualitzar com ha evolucionat el consum de mitjans a Espanya des de 1997 fins al 2018.

I els dos gràfics que s’ofereixen a continuació mostren el consum de mitjans segons l’edat dels consumidors. El primer mostra les dades en funció de l’edat i el segon en funció del mitjà.

Compartir
Publicado por
Ismael Nafría

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Barcelona reafirma el seu pols literari en ple boom editorial

La ciutat consolida el seu lideratge editorial amb més segells, més lectors i un sector…

2 de desembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Barcelona, Capital europea de Nadal 2026 pel seu “model únic”

L'aposta de la ciutat per combinar la tradició amb la innovació i la creativitat han…

2 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Núria Cabutí: “En moments d’incertesa la cultura és un refugi”

Lectura jove, intel·ligència artificial i Barcelona com a ciutat convidada a la FIL: una mirada…

2 de desembre de 2025
  • Lletres

Noves vides privades de Josep Maria de Sagarra

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

2 de desembre de 2025
  • Lletres

L’artesà de llibres

Escriptors, editors, traductors o crítics literaris sovintegen als mitjans de comunicació, però hi ha uns…

1 de desembre de 2025
  • Opinió

El món digital i els llibres

Fa només cosa de quinze anys, el sector editorial estava en plena reflexió sobre què…

1 de desembre de 2025