Ecosistema emprenedor

Bold fabricarà bateries elèctriques per a avions i crea 140 llocs de treball a Montmeló

L’empresa especialitzada en sistemes de bateries d'alta tensió llançarà al mercat tecnologia pròpia amb altes prestacions, destinada a avions híbrids, cotxes d’alt rendiment i motorsport. Per finançar la inversió, la startup ha donat entrada a David Vilanova i a Josep Maria Tarragó al capital.

Bold Valuable Tech, especialitzada en disseny de bateries per a cotxes elèctrics de competició, construeix una factoria a Montmeló per dissenyar i produir, amb tecnologia pròpia d’altes prestacions, bateries elèctriques destinades a avions híbrids, cotxes d’alt rendiment i motorsport.

Les instal·lacions preveuen estar en marxa passat l’estiu i suposen una inversió de 2,3 milions d’euros que s’ha obtingut mitjançant una ronda de finançament liderada per David Vilanova, membre de la companyia de producció de maquinària industrial Tavil, i Josep Maria Tarragó, soci de Lacus, antic accionista de Ficosa i inversor en fase inicial d’empreses com Wallbox, segons ha informat Acció.

La posada en marxa de la fàbrica ha suposat la creació de 40 llocs de treball altament qualificats, majoritàriament enginyers i operaris de la fàbrica, —amb un centre d’R+D amb 35 enginyers— i requerirà la contractació de 100 enginyers més fins a finals de 2023 –40 dels quals s’incorporaran aquest mateix any—. Les primeres comandes s’entregaran el novembre vinent i tenen encàrrecs assegurats fins a finals de 2023 quan s’hauran produït bateries equivalents a més de 60 MWh de potència.

La companyia s’ha centrat en l’electrificació d’altes prestacions, per a l’automoció, l’aviació i el sector marítim.

Fundada fa just tres anys a Girona, l’empresa viscut una expansió exponencial de la mà del seu impulsor Bernat Carreras, un enginyer mecànic de 37 anys, que ha format part dels equips tècnics de Fórmula 1 per escuderies com McLaren, Renault-Alpine i Honda –on va assumir el disseny de la bateria del sistema híbrid dels vehicles “i es va adonar del potencial que tenia l’electrificació”, assegura aquest emprenedor—.

Amb la nova línia de fabricació, la companyia preveu un negoci de 6,5 milions d’euros a finals d’aquest any, amb una empresa que “no ha deixat de guanyar diners”, va dir Carreras durant la presentació del nou projecte a Montmeló, “de manera que a finals del 2020 érem 8 enginyers i teníem una cartera de projectes per desenvolupar” i ara “ja som 50 persones i estratègicament ens hem centrat en l’electrificació d’altes prestacions, en el nínxol de l’automoció, l’aviació i el motorsport i el sector marítim”.

El fundador de l’empresa, Bernat Carreras (dreta), amb el conseller d’Empresa, Roger Torrent, i altres autoritats, durant la presentació del projecte fabril.

Bernat Carreras, que s’emmiralla en “empreses com Wallbox”, vol continuar creixent a Catalunya “perquè des d’aquí podem arribar on ens proposem”, va manifestar. Carreras ha apuntat que “al Vallès hi ha molta proximitat amb Barcelona i, per tant, amb universitats i enginyers, al mateix temps que estem molt a prop de la indústria de l’automoció i del Circuit de Catalunya, que té una marca molt potent a escala internacional”. Això no treu que, en la seva estratègia de creixement, l’empresa té previst obrir properament oficines al Regne Unit i als Estats Units.

Per la seva part, el cap d’operacions de Bold, Gerard Torres, exposa que la tecnologia pròpia que han desenvolupat bàsicament fins ara per a empreses de Fórmula 1 pot anar destinada a qualsevol aplicació d’altres prestacions, com els avions. “Comencem per avions lleugers com avionetes d’ús recreatiu i avions de distàncies curtes destinats a vols domèstics o regionals, però és la mateixa tecnologia que faran servir els avions més grans”, explica. De fet, segons Torres, “els avions primer seran híbrids i després elèctrics, i això passarà aquesta mateixa dècada”.

Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Opinió

La mare de l’Eixample i sa filla quinqui

Ramblejant per l’Eixample, torno a comprovar com són les mares qui asseguren la continuïtat estètica…

18 d'octubre de 2025
  • Creativitat

080, renovar-se o morir

La 36a edició de la setmana de la moda barcelonina s'acomiada del recinte modernista de…

18 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Héctor Floría: Deixar la tonteria de banda

“Estic molt content d'haver deixat la tonteria i haver fet el pas de dedicar-me a…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’esport femení alça la veu

El primer 'The Change Congress' va reunir unes 200 persones, en una trobada on van…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’AIJEC celebra 40 anys: “No demanem privilegis, demanem oportunitats”

Pau Sarsanedas (GPAINNOVA) ha rebut el premi a Jove Empresari de l’any i Madequa Health…

17 d'octubre de 2025
  • Música

Un altre Romanticisme és possible: un Mendelssohn inquietant i poderós exorcitza els tòpics a l’Auditori

El mestre Savall inaugura el cicle de música antiga “El so original” amb una portentosa…

17 d'octubre de 2025