bonÀrea invertirà 110 milions i obrirà 23 noves botigues aquest any

El grup de distribució i alimentació va facturar 2.720 milions d'euros l'any 2023, en el que va obtenir un benefici de 81 milions

El grup bonÀrea Corporació preveu efectuar aquest any unes inversions de 110 milions d’euros per avançar en el seu pla de creixement comercial i també per donar un nou impuls al centre productiu que està construint a l’Aragó. Així ho ha anunciat aquest dijous l’empresa durant la celebració de la seva junta general d’accionistes, en la que també s’ha aprovat destinar el 25% dels beneficis aconseguits l’any 2023 a la remuneració dels pagesos i ramaders que es reparteixen la propietat del grup. El capital de bonÀrea està molt fragmentat, ja que està en mans de 4.100 accionistes, majoritàriament també socis de bonÀrea Cooperativa, més coneguda com la Cooperativa de Guissona.

Concretament, segons ha acordat la junta, els accionistes rebran un dividend de 24 euros per acció, un 14,3% més que l’any anterior. En total, es repartiran 20,7 milions d’euros, xifra que equival a una quarta part dels 81,3 milions de benefici net amb què s’ha tancat l’exercici de 2023, un 17% més. Aquests guanys suposen una rendibilitat sobre vendes pròxima al 3%, ja que, en total, bonÀrea Corporació va facturar 2.720 milions d’euros l’any passat.

El grup lleidatà té una estructura de negoci totalment verticalitzada, fet que li permet controlar tota la cadena de valor, des de la granja al plat. La xarxa de botigues i supermercats bonÀrea és la part més estratègica de la corporació, amb un total 574 establiments ubicats a Catalunya, Aragó, La Rioja, Navarra, Madrid, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa i Andorra. L’objectiu és obrir 23 nous punts de venda aquest any i, en paral·lel, traslladar o ampliar 14 establiments més. A aquest pla d’obertures, compra de nous locals i adequació dels existents es destinarà una inversió de 35,5 milions d’euros.

Un altre partida important dels 110 milions previstos en el pla d’inversió seran absorbits pel nou centre de producció que s’està aixecant al municipi de Èpila (Saragossa) i on ja s’han invertit fins ara 200 milions. Aquest nou complex productiu multiplicarà sensiblement la capacitat de producció de les actuals instal·lacions de Guissona i permetrà al grup accelerar la seva expansió cap al centre i el nord d’Espanya. Altres inversions destacades es destinaran al centre logístic de Gavà, als escorxadors, a la fàbrica d’elaborats de Guissona i al desenvolupament de nous productes. Concretament, es preveu augmentar en 30 referències els productes amb marca bonÀrea. A més a més, bonÀrea preveu obrir aquest any cinc noves benzineres; actualment té 62 estacions de servei.

“En un moment socioeconòmic desafiant, continuem fent un fort esforç inversor per reforçar el nostre model de negoci totalment integrat dins l’àmbit rural. Gràcies a la nostra estratègia, continuem demostrant un any més la solidesa de la companyia, que ens permet crear valor i dinamitzar l’activitat econòmica generant oportunitats a l’entorn”, ha assegurat durant la junta el president de bonÀrea Corporació, Jaume Alsina. El seu fill, Ramon Alsina, que és el conseller delegat del grup, ha subratllat que en els darrers cinc anys, l’empresa ha efectuat unes inversions de 600 milions, “una xifra rècord en la nostra història”. “A futur, tenim la vocació de continuar consolidant el nostre model únic sense intermediaris, creixent en àrees estratègiques i reforçant la nostra xarxa d’establiments i tots els processos productius de la companyia, així com apostant per la innovació i la sostenibilitat”, ha afegit.

A la dreta, Jaume Alsina, president de BonÀrea, conversant amb Antoni Pont. ©Marc Llibre
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Martí Llorens: Memòria fotogràfica

“La nostra relació amb la fotografia ha canviat radicalment en les últimes tres dècades. La…

12 de setembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona, tercera ciutat del món en atracció d’inversió estrangera en IA

La capital catalana també se situa com una de les urbs en què més llocs…

12 de setembre de 2025
  • La Punyalada

Okupar l’espai públic

Barcelona és una ciutat on cada dia és més difícil exercir l’art del passeig

12 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Liquats Vegetals aspira a convertir-se en la tercera marca europea de begudes alternatives a la llet

Amb una facturació de 93 milions d’euros i 300 treballadors, la companyia fabricant de marques…

12 de setembre de 2025
  • Opinió

El 22@: la nostra aposta de futur per a Catalunya

Barcelona té la capacitat de situar-se entre les grans capitals europees de la innovació, i…

12 de setembre de 2025
  • Baco Boca

Parking celebra la seva dècada a Barcelona amb noves propostes gastronòmiques

Quan fa deu anys que Parking Pizza irrompés a Barcelona trencant motlles amb les seves…

12 de setembre de 2025