Gaudeix de Barcelona

Cap a un turisme més digital i segur

El sector preveu que el turista postpandèmia valorarà a partir d’ara la seguretat sanitària i la qualitat en els hotels. Quasi la meitat dels catalans tenen intenció de viatjar aquest estiu.

El sector del turisme ja escalfa els motors de la postpandèmia i tot indica que la tendència serà que el client, especialment el dels hotels, serà més digital i més exigent pel que fa a seguretat i qualitat. Almenys així ho pronostica Federico J. González, president global de Radisson Hotel Group, una de les cadenes líders, amb 14.500 hotels, que sumen 228.000 habitacions, repartits per tot el món. González va participar el passat dimarts en un webinar organitzat per l’associació Dircom.

El dirigent de Radisson impulsa des de fa anys la modernització del sector hoteler, que considera clau en la recuperació d’una de les activitats més perjudicades per la crisi del coronavirus. Per a González, les cadenes que hagin fet una aposta pel canvi i l’adaptació als nous temps ho tindran més fàcil que els que no s’hagin ocupat d’aquest aspecte, ja que seguiran tenint els mateixos problemes estructurals que abans de la covid.

González preveu que els primers mesos postpandèmia seran d’alliberament, en què la gent tornarà a viatjar gairebé per necessitat psicològica, però, passat aquest període d’alleujament i distorsió inicial, està convençut que el client valorarà aspectes que fins ara podien ser acceptables, com la seguretat i les condicions higièniques. No obstant això, aquesta exigència vindrà acompanyada també d’una disponibilitat a pagar més.

La gent tornarà a viatjar gairebé per necessitat psicològica, però, passat aquest període, el client valorarà aspectes que fins ara podien ser acceptables, com la seguretat i les condicions higièniques

En aquest nou paradigma, el client requeriria més personalització, cosa que obligarà a oferir un major ventall d’experiències. En conseqüència, el sector s’ha de preparar per a un increment de la segmentació de la clientela per satisfer les seves necessitats, el que portarà també a una major segmentació dels preus. Serà important la digitalització del sector. Les habitacions destinades al turisme de negocis hauran d’estar equipades a partir d’ara amb la tecnologia que permeti òptimes capacitats de connexió per a la celebració de videoconferències i telereunions. Tot això obligarà les cadenes hoteleres a invertir en tecnologia en els seus establiments.

El webinar de Federico J. González ha tingut lloc en una setmana en què s’han començat a notar moviments dirigits a encarar la propera temporada d’estiu. Així, Barcelona es prepara per competir amb altres ciutats turístiques amb una campanya adreçada a captar públic nacional davant la incertesa, encara, sobre les restriccions que imposarà cada país. Segons les últimes dades, el 47% dels visitants vénen a Barcelona des de Catalunya; el 36%, de la resta de la península; el 15% procedeix d’Europa, i només l’1,7% de la resta de món.

El sector considera que la recuperació del turisme serà més ràpida del que s’esperava. I probablement serà així. Res fa pensar que Barcelona deixarà de ser una destinació atractiva amb una oferta cultural, gastronòmica, esportiva i de compres molt potent. Ara caldrà afegir altres característiques fins ara menys tingudes en compte, com que es tracta d’una ciutat sanitàriament segura, sostenible i digital.

Res fa pensar que Barcelona deixarà de ser una destinació atractiva amb una oferta cultural, gastronòmica, esportiva i de compres molt potent

La tercera aportació a aquesta setmana del turisme ha vingut de la Diputació de Barcelona, ​​que ha donat a conèixer un estudi sobre la intenció de viatjar aquest estiu dels catalans. L’informe preveu que una mica menys de la meitat dels ciutadans de Catalunya, el 45,2%, tenen intenció de fer-ho. D’aquests, un 47,6% ho faran a la resta d’Espanya, mentre que un 19,7% es mouran dins de la comunitat autònoma. Una mica més d’una quarta part, el 27,2%, viatjaran a l’estranger. Les comunitats preferides pels catalans seran Andalusia i Balears. Els que no abandonin Catalunya, el Pirineu, la Costa Brava i la Costa Daurada seran les destinacions més concorregudes, mentre que els que viatgin a l’estranger ho faran majoritàriament, en un 42,8%, a països de la Unió Europea.

El pes del turisme a la nostra economia serà determinant en la reactivació econòmica després de la covid. El primer impacte, encara que en el sector del turisme de negocis, l’experimentarem a finals de juny, quan obri les portes el Mobile World Congress (MWC). El retorn del gran esdeveniment mundial de la telefonia mòbil tindrà molt de simbòlic. La cancel·lació el 2020 va ser la primera gran conseqüència de la pandèmia. Amb el Mobile va començar doncs la crisi i ara marcarà el començament de la recuperació.

Visitants al Park Güell abans de la pandèmia. © V. Z. González
Compartir
Publicado por
Xavi Casinos

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025