L'espai de l'automobilística instal·lada a Martorell ha aconseguit consolidar-se com un referent de la mobilitat, la cultura i la societat de Barcelona
L'exposició 'Petons prohibits' de TVBoy a CASA SEAT.
CASA SEAT va néixer fa cinc anys amb el propòsit de convertir-se no només en un temple del motor, sinó també en un punt neuràlgic on connectar amb la ciutat des del cor de Barcelona. Un espai privilegiat de Barcelona on reunir i connectar el teixit empresarial, social i cultural de la ciutat. Un social hub en què la ciutat s’expressa, es debat i es projecta cap al futur.
Mitja dècada ha transcorregut des que, el juny de 2020, el centre va obrir les seves portes a la ciutadania, amb 2.600 metres quadrats en un edifici reformat per l’arquitecte Carlos Ferrater i el seu estudi Office of Architecture in Barcelona (OAB), amb la intenció de convertir-se en un espai central per a entendre present i futur de la ciutat. Des de llavors, gairebé un milió de visitants han participat en prop de 1.400 activitats organitzades a CASA SEAT.
L’espai també ha aconseguit els seus màxims històrics de notorietat i interès: assolint el 80% de reconeixement entre els ciutadans i aconseguint que un 10% del seu públic assistent participés en més d’un esdeveniment, reforçant el vincle que ha creat el centre amb el seu públic. Una comunitat que no només connecta dins de CASA SEAT, sinó també més enllà de les seves portes, amb 54.000 seguidors a les seves xarxes socials.
Durant el seu primer any d’activitat, marcat per la pandèmia, també es va convertir en un centre de vacunació, immunitzant més de 40.000 persones. Des de llavors, el centre ha estat l’espai de múltiples activitats, convertint-se en un espai de promoció de talents locals emergents, així com en un lloc de debat sobre la Barcelona actual i el seu futur. Amb esdeveniments com els Magic Days que al llarg de totes les seves edicions han aconseguit contagiar la màgia de Nadal a unes 343.000 persones, i que enguany van impregnar el centre de la ciutat amb la pastisseria de Jordi Roca.
De fet, només durant l’últim any CASA SEAT va aconseguir atreure a més de 260.000 persones. Ho ha fet a través d’exposicions d’art, com la protagonitzada pels Petons prohibits de TVBoy o amb la mostra que repassa els 125 anys del FC Barcelona i els tresors blaugranes. El centre també ha estat l’escenari de moments com l’anunci oficial de la convocatòria de la selecció espanyola de la mà de Luis Enrique.
L’espai fins i tot ha aconseguit convertir-se en l’íntima habitació d’Aitana, que ha compartit les cançons del seu àlbum més personal en una trobada d’escolta immersiva exclusiva per als seus fans catalans. La música també ha estat protagonista d’altres concerts, atraient el ritme urbà de Bad Gyal o The Tyets. A més de convertir-se en un espai de trobada per als amants del running, amb la creació del CUPRA Running Tribe.
CASA SEAT també ha emergit com un espai de debat i de projecció de la Barcelona del futur, abordant els diferents aspectes que fan de la capital catalana una ciutat que destaca globalment. Així, ha acollit, entre altres, les converses del cicle Moments Estel·lars, organitzades per The New Barcelona Post, per les quals han passat agents rellevants de la ciutat, com Joan Laporta, Enrique Tomás o els germans Torres. A més d’aquestes personalitats, per l’espai també han transitat personalitats com a J. A. Baiona, Ronaldinho, Alèxia Putellas, Tom Holland o Joana Marcús, deixant empremta a l’espai però també en els seus visitants.
Tot, sense oblidar-se del seu paper en la mobilitat del futur, demostrant que el motor pot estar integrat de manera natural en un entorn que concentra cultura, art, tecnologia i sostenibilitat. Així, al llarg de la seva mitja dècada de trajectòria, han venut gairebé mil vehicles, a més d’apostar per iniciatives que promouen la mobilitat sostenible com, per exemple, experiències de conducció elèctrica per a acostar-la al públic general.
La de Barcelona és la història d'una ciutat amb un marcat caràcter comercial. Durant el…
Les dues operacions posicionen a l'enclavament barceloní com a pol d'atracció d'inversions internacionals, i se…
'Crema, Groenlàndia' és la nova producció de l'Institut de Ciència i Teatre, creada conjuntament amb…
Mirko Scaletti és el president de la Casa degli Italiani, una entitat històrica de la…
A Juan Roberto Vásquez mai el va seduir del tot l'arquitectura tradicional. La quantitat de…
La captació i retenció de talent és una estratègia alhora que un repte de futur.…