Ecosistema emprenedor

Cooltra porta les seves bicicletes compartides a Torí

Es tracta de la segona ciutat europea on posa en marxa un model que va començar a provar a Barcelona l'estiu de 2020

Cooltra s’aferma a Itàlia. La companyia de mobilitat ha portat les seves bicicletes elèctriques d’ús compartit per minuts a Torí, començant a operar aquest juny amb 140 bicis i amb l’objectiu d’arribar a les 500 en els pròxims mesos. Es tracta de la segona ciutat europea on posarà en marxa un model que va començar a provar a Barcelona l’estiu de 2020 i ha registrat 300.000 usos al llarg d’aquests tres anys.

No és la primera vegada que l’empresa liderada per Timo Buetefisch trepitja aquesta ciutat del nord d’Itàlia, on va exportar el seu servei de motosharing el febrer passat amb 400 motos elèctriques. Cooltra també és present a Milà i Roma amb les seves motocicletes elèctriques des de fa sis anys.

Mentre que les seves bicis només es poden trobar a Barcelona i Torí, les seves motos circulen per vuit capitals europees. Sense comptar la ciutat d’origen de l’empresa, Barcelona, ni les italianes, cal afegir Madrid, València, Lisboa i París.

La companyia va tancar una ronda de 25 milions d’euros a finals de l’any passat per avançar en la seva expansió europea, portant el seu model de lloguer de vehicles per a empreses a Polònia i Alemanya. L’ampliació de capital va elevar als 100 milions d’euros els recursos captats en les diferents rondes de finançament que ha aixecat des del 2006.

Amb tot, l’empresa va registrar una facturació de 47 milions d’euros el 2022, un 48% més respecte a l’any anterior. Amb les seves dues línies de negoci, tant el lloguer de bicis i motos elèctriques a particulars com el lloguer de vehicles a empreses i administracions, Cooltra compta amb una flota de 20.000 vehicles i més de 100 punts de lloguer. La primera pota, amb clients com Just Eat, Getir, Glovo, Wallbox i el Seprona, es va emportar uns ingressos de 26 milions d’euros l’any 2022, un 42% més respecte a l’exercici anterior gràcies a l’auge del menjar a domicili, mentre que la segona, 20,8 milions d’euros, un 55% més. La plantilla se situa en els 400 treballadors.

 

 

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

“Hi ha un 48h Open House per a cadascú”: dins del festival que obre portes

La directora del festival repassa els preparatius i novetats de la cita des de l'oficina…

20 d'octubre de 2025
  • Gastronomia

De l’olivera a l’ampolla: l’experiència oleoturística a les comarques de Barcelona

Projectes pioners com el de Can Viver, al Vallès Oriental, recuperen la varietat vera i…

19 d'octubre de 2025
  • Opinió

Barcelona és el mirall on Espanya no sempre vol mirar-se

Fa falta més que ironia i llocs comuns per diagnosticar una ciutat. Fernando Caballero va…

19 d'octubre de 2025
  • Opinió

La mare de l’Eixample i sa filla quinqui

Ramblejant per l’Eixample, torno a comprovar com són les mares qui asseguren la continuïtat estètica…

18 d'octubre de 2025
  • Creativitat

080, renovar-se o morir

La 36a edició de la setmana de la moda barcelonina s'acomiada del recinte modernista de…

18 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Héctor Floría: Deixar la tonteria de banda

“Estic molt content d'haver deixat la tonteria i haver fet el pas de dedicar-me a…

18 d'octubre de 2025