Ecosistema emprenedor

Cooltra porta les seves bicicletes compartides a Torí

Es tracta de la segona ciutat europea on posa en marxa un model que va començar a provar a Barcelona l'estiu de 2020

Cooltra s’aferma a Itàlia. La companyia de mobilitat ha portat les seves bicicletes elèctriques d’ús compartit per minuts a Torí, començant a operar aquest juny amb 140 bicis i amb l’objectiu d’arribar a les 500 en els pròxims mesos. Es tracta de la segona ciutat europea on posarà en marxa un model que va començar a provar a Barcelona l’estiu de 2020 i ha registrat 300.000 usos al llarg d’aquests tres anys.

No és la primera vegada que l’empresa liderada per Timo Buetefisch trepitja aquesta ciutat del nord d’Itàlia, on va exportar el seu servei de motosharing el febrer passat amb 400 motos elèctriques. Cooltra també és present a Milà i Roma amb les seves motocicletes elèctriques des de fa sis anys.

Mentre que les seves bicis només es poden trobar a Barcelona i Torí, les seves motos circulen per vuit capitals europees. Sense comptar la ciutat d’origen de l’empresa, Barcelona, ni les italianes, cal afegir Madrid, València, Lisboa i París.

La companyia va tancar una ronda de 25 milions d’euros a finals de l’any passat per avançar en la seva expansió europea, portant el seu model de lloguer de vehicles per a empreses a Polònia i Alemanya. L’ampliació de capital va elevar als 100 milions d’euros els recursos captats en les diferents rondes de finançament que ha aixecat des del 2006.

Amb tot, l’empresa va registrar una facturació de 47 milions d’euros el 2022, un 48% més respecte a l’any anterior. Amb les seves dues línies de negoci, tant el lloguer de bicis i motos elèctriques a particulars com el lloguer de vehicles a empreses i administracions, Cooltra compta amb una flota de 20.000 vehicles i més de 100 punts de lloguer. La primera pota, amb clients com Just Eat, Getir, Glovo, Wallbox i el Seprona, es va emportar uns ingressos de 26 milions d’euros l’any 2022, un 42% més respecte a l’exercici anterior gràcies a l’auge del menjar a domicili, mentre que la segona, 20,8 milions d’euros, un 55% més. La plantilla se situa en els 400 treballadors.

 

 

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025