Post-Data

De Naturgy a Mango, Damm, Sabadell i Glovo, el rànquing de les marques més valuoses

La plataforma barcelonina de delivery entra per primera vegada a la classificació de les 30 marques més potents d'Espanya elaborada per Kantar. CaixaBank ha sigut la marca que més s'ha revalorat el 2021 gràcies a l'absorció de Bankia.

Glovo entra al rànquing de les 30 marques més valuoses d’Espanya. La plataforma de lliuraments ultraràpids i menjar a domicili, que acaba de ser adquirida per Delivery Hero, s’ha situat al lloc número 20 d’una classificació liderada per Zara, Movistar i Banco Santander. La marca de la companyia fundada per Oscar Pierre i Sacha Michaud ha assolit aquest 2021 un valor de 648 milions de dòlars (567 milions d’euros), segons el càlcul realitzat per la consultora Kantar.

Glovo amplia així el nombre de marques més destacades d’Espanya que es gestionen des de Catalunya —un terç del Top 30—, juntament amb Naturgy (núm. 7 del rànquing), CaixaBank (13), Mango (17), Catalana Occidente (23), Estrella Damm (26), Banc Sabadell (28) i Seat (29). A més a més de Zara, en el rànquing Kantar Brand Z hi ha quatre marques més del grup gallec Inditex, de les quals, tres també tenen les seves oficines centrals a Catalunya: Massimo Dutti (10), Bershka (11) i Stradivarius (14).

Totes elles han incrementat el seu valor el darrer any, excepte Sabadell. En aquest sentit, CaixaBank, que ha culminat la integració de Bankia i ha implantat la seva marca a tota la xarxa unificada, és l’empresa que més ha vist incrementar la valoració de la seva ensenya, amb un creixement del 48%, escalant tres posicions al rànquing, amb 1.733 milions de dòlars (1.519 milions d’euros). Seat és una altra de les marques que s’ha anotat un creixement més rellevant, amb una alça del 27%.

El valor conjunt de les 30 principals marques espanyoles va escalar un 11% el 2021, passant dels 88.420 milions de dòlars (77.387 milions d'euros) als 97.786 milions de dòlars (85.588 milions d'euros), si bé la seva valoració encara se situa un 6% per sota de la del 2019, és a dir, encara no s'ha recuperat tot el valor perdut durant la pandèmia.

No hi ha hagut canvis en les deu primeres posicions del Top 30, de fet, es manté invariable des del 2018. Per contra, sí que s'han produït tres noves entrades a la resta de la taula. A més de Glovo, que ha saltat a la vintena posició, debuten al rànquing l'asseguradora Mutua Madrileña (22) i la cadena hotelera Meliá (27).

 

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Social Stories

Una gala solidària per equipar el centre infantil de neurorehabilitació de l’Avan

La III Nit de l'Esperança aspira a reunir fons per adquirir màquines i equips per…

14 de setembre de 2025
  • Professionals

Borja Molina-Martell: “L’èxit és el ‘Método Paco’, sense dreceres”

El fundador i soci de Grupo Nomo reivindica la filosofia Kaisen de millora contínua i…

14 de setembre de 2025
  • El Bar del Post

Martí Llorens: Memòria fotogràfica

“La nostra relació amb la fotografia ha canviat radicalment en les últimes tres dècades. La…

12 de setembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona, tercera ciutat del món en atracció d’inversió estrangera en IA

La capital catalana també se situa com una de les urbs en què més llocs…

12 de setembre de 2025
  • La Punyalada

Okupar l’espai públic

Barcelona és una ciutat on cada dia és més difícil exercir l’art del passeig

12 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Liquats Vegetals aspira a convertir-se en la tercera marca europea de begudes alternatives a la llet

Amb una facturació de 93 milions d’euros i 300 treballadors, la companyia fabricant de marques…

12 de setembre de 2025