La demanda de ‘Bonus Consum’ supera l’oferta, amb més de 320.000 vals bescanviats

L'Ajuntament de Barcelona ha invertit més de quatre milions d'euros en una iniciativa amb efecte multiplicador que permet dinamitzar el teixit comercial de la ciutat amb vals de descompte de 10 euros

La iniciativa Bonus Consum ha estat tot un èxit. L’Ajuntament de Barcelona la va engegar a mitjans d’octubre per incentivar el comerç de proximitat a través de vals de descompte que serveixen per comprar a establiments de la ciutat, així com per consumir als seus bars i restaurants. Els vals, que es poden descarregar a través de la plataforma BCN Market, tenen un valor de 20 euros: l’usuari que els adquireix en paga 10 i el consistori posa la resta.

En una primera remesa, es van posar a disposició dels barcelonins un total de 280.000 Bonus Consum, que es van exhaurir al cap de poques setmanes. El consistori va decidir ampliar la iniciativa amb 100.000 més, que es van llançar el dimarts de la setmana passada. Del total de 380.000 vals creats, 322.425 ja s’han bescanviat en les botigues que els accepten, mentre que 56.678 han estat reservats a la plataforma per fer-los servir a les compres de Nadal, segons dades d’aquest dimecres.

Aquells que encara vulguin fer-se amb un d’aquests vals hauran d’entrar a la pàgina web de BCN Market a les 12 de la nit, a l’espera que s’alliberin els vals que caduquen sense que els hagin fet servir. El val caduca si, un cop descarregat, no es fa la compra en els 15 dies següents. Cal recordar que els Bonus Consum es podran fer servir fins al 31 de desembre.

Actualment, hi ha més de 1.900 establiments que s’han adherit a aquesta iniciativa. En aquesta llista, hi ha una mica de tot: forns, restaurants, fruiteries, farmàcies, llibreries, papereries, tintoreries, floristeries, perfumeries, centres d’estètica, botigues de roba i complements, de sabates, d’electrodomèstics, de productes de la llar… També hi participen cadenes com Cal Fruitós, Culinarium, Kimod, Boboli, Luxpiel, Casas, Fnac, Abacus, Re-Read, Intersport, Miró, Calbet, La Mallorquina o San Remo.

L’Ajuntament ha invertit un total de 4,04 milions d’euros en aquesta iniciativa, xifra que suposa una injecció directa de 3,8 milions d’euros en el teixit comercial de Barcelona. Així mateix, els Bonus Consum tenen un clar efecte multiplicador en els establiments de la ciutat, ja que 10 euros d’inversió per part del consistori generen, com a mínim, 10 euros més de despesa per part de la ciutadania, elevant l’impacte fins als 7,6 milions. La iniciativa està impulsada conjuntament amb Barcelona Comerç, Barcelona Oberta, Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, i el Gremi d’Hotels.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

El Barcelona Contech Hub impulsa la tecnologia en la construcció amb mirada internacional

El 'hub' agrupa 70 membres que inclouen des de grans corporacions a 'startups', que ara…

18 d'agost de 2025
  • Opinió

Reciclar a la ciutat

Ha mort Javier Rui-Wamba Martija, fundador de la consultora d'enginyeria Esteyco, i n’he llegit uns…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Nepalí de naixement, catalana d’adopció

Chandra Kala va aterrar a Barcelona fa vint-i-set anys, venia d’un orfenat de Katmandú, on…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Fora de quadre: el sector Prim i els seus futurs fantasmes urbanístics

La futura estació de La Sagrera inclourà una transformació urbana amb 15.000 habitatges nous

16 d'agost de 2025
  • Opinió

A Gràcia, més tiradors de cervesa!

L’Ajuntament prohibeix als baristes de Gràcia la disposició de tiradors de cervesa a l’exterior dels…

16 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Els ‘rebesavis’ de l’aeroport de Barcelona

Globus i Setmana Aèria de 1910: Passió pel vol a la ciutat

15 d'agost de 2025