La demanda de ‘Bonus Consum’ supera l’oferta, amb més de 320.000 vals bescanviats

L'Ajuntament de Barcelona ha invertit més de quatre milions d'euros en una iniciativa amb efecte multiplicador que permet dinamitzar el teixit comercial de la ciutat amb vals de descompte de 10 euros

La iniciativa Bonus Consum ha estat tot un èxit. L’Ajuntament de Barcelona la va engegar a mitjans d’octubre per incentivar el comerç de proximitat a través de vals de descompte que serveixen per comprar a establiments de la ciutat, així com per consumir als seus bars i restaurants. Els vals, que es poden descarregar a través de la plataforma BCN Market, tenen un valor de 20 euros: l’usuari que els adquireix en paga 10 i el consistori posa la resta.

En una primera remesa, es van posar a disposició dels barcelonins un total de 280.000 Bonus Consum, que es van exhaurir al cap de poques setmanes. El consistori va decidir ampliar la iniciativa amb 100.000 més, que es van llançar el dimarts de la setmana passada. Del total de 380.000 vals creats, 322.425 ja s’han bescanviat en les botigues que els accepten, mentre que 56.678 han estat reservats a la plataforma per fer-los servir a les compres de Nadal, segons dades d’aquest dimecres.

Aquells que encara vulguin fer-se amb un d’aquests vals hauran d’entrar a la pàgina web de BCN Market a les 12 de la nit, a l’espera que s’alliberin els vals que caduquen sense que els hagin fet servir. El val caduca si, un cop descarregat, no es fa la compra en els 15 dies següents. Cal recordar que els Bonus Consum es podran fer servir fins al 31 de desembre.

Actualment, hi ha més de 1.900 establiments que s’han adherit a aquesta iniciativa. En aquesta llista, hi ha una mica de tot: forns, restaurants, fruiteries, farmàcies, llibreries, papereries, tintoreries, floristeries, perfumeries, centres d’estètica, botigues de roba i complements, de sabates, d’electrodomèstics, de productes de la llar… També hi participen cadenes com Cal Fruitós, Culinarium, Kimod, Boboli, Luxpiel, Casas, Fnac, Abacus, Re-Read, Intersport, Miró, Calbet, La Mallorquina o San Remo.

L’Ajuntament ha invertit un total de 4,04 milions d’euros en aquesta iniciativa, xifra que suposa una injecció directa de 3,8 milions d’euros en el teixit comercial de Barcelona. Així mateix, els Bonus Consum tenen un clar efecte multiplicador en els establiments de la ciutat, ja que 10 euros d’inversió per part del consistori generen, com a mínim, 10 euros més de despesa per part de la ciutadania, elevant l’impacte fins als 7,6 milions. La iniciativa està impulsada conjuntament amb Barcelona Comerç, Barcelona Oberta, Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, i el Gremi d’Hotels.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025