El consorci de Nextbike, Movement i Movus gestionarà el Bicing metropolità

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha adjudicat, per 40,5 milions d'euros i un període de vuit anys, el nou servei de bicicleta pública metropolitana AMBici, que començarà a desplegar-se a final del 2022

La Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per Nextbike, Movement i Movus s’ha adjudicat la gestió del nou servei de bicicleta pública metropolitana AMBici, que començarà a desplegar-se a final del 2022. El consorci empresarial ha guanyat el concurs públic per 40,5 milions d’euros.

Amb la previsió que es desplegui totalment el primer trimestre del 2023, el servei impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i gestionat per TMB arribarà a 15 municipis metropolitans, i disposarà de fins a 2.600 bicicletes elèctriques i 236 estacions d’aparcament. Com a mínim, la meitat de les estacions tindran punt de recàrrega elèctrica, mentre que la resta seran energèticament autònomes per poder operar el sistema d’ancoratges mitjançant plaques fotovoltaiques.

Per a un període de vuit anys, el consorci empresarial serà l’encarregat del subministrament, instal·lació i manteniment dels equips, la logística de les bicicletes i l’atenció als usuaris. Per això, haurà de dur a terme el desenvolupament del web i app corresponent per fer més àgil el servei a l’usuari, al qual també haurà de donar cobertura de les assegurances (responsabilitat civil, robatori i vandalisme).

Dins del pla de desplegament de nous serveis de mobilitat a l’àrea metropolitana, la xarxa d’AMBici suposa un pas més en l’aposta pel transport públic i per una mobilitat sostenible, segons ha destacat l’autoritat metropolitana.

De moment no es contempla la integració de la xarxa d’AMBici amb el servei homòleg que fa anys que funciona a la ciutat de Barcelona, el Bicing, però sí estarà plenament integrat amb el sistema de transport públic col·lectiu de la metròpolis de Barcelona. Per tant, facilitarà la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic, com el Bus Metropolità, el metro,  tramvia, ferrocarril, etcètera.

Això no obstant, TMB ha informat que valorarà posar en marxa a curt termini dues línies d’integració entre ambdues xarxes: estacions pont o de transferència dels dos serveis. Aquests punts de transferència estarien ubicats en zones limítrofes de Barcelona amb els termes municipals de Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat. També se sospesa l’establiment d’abonaments compartits dels dos serveis (compra creuada), amb descomptes pels usuaris de les dues xarxes.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025