Ecosistema emprenedor

Electromaps arriba a un milió d’usuaris

L'empresa fundada a Barcelona el 2009 ha generat una comunitat que arriba a més de 100 països amb la seva ‘app’ per trobar punts de càrrega de vehicles elèctrics

Els pocs usuaris de vehicle elèctric que circulaven per Barcelona l’any 2009 ho tenien complicat per trobar un punt de càrrega: només hi havia una vintena en tota la ciutat. En una situació que es repetia a la major part de ciutats, Xavier Cañadell i Jordi Rodríguez van crear Electromaps per facilitar la cerca d’aquests punts de càrrega que començaven llavors a instal·lar-se.

Quinze anys després, Electromaps compta amb més d’un milió d’usuaris a nivell global, i ha gestionat 1,5 milions de recàrregues a través d’una plataforma que va començar com a mapa de punts de càrrega i ha evolucionat fins a incorporar eines com un gestor per als propietaris de carregadors i l’activació i pagament de la càrrega des de l’aplicació.

Electromaps, que pertany a Wallbox des del 2020, va fer els seus primers passos quan Cañadell i Rodríguez van decidir el 2009 traslladar els mapes de gasolineres per a conductors a la mobilitat elèctrica. “Quan vam fundar Electromaps, la idea d’un vehicle elèctric encara semblava llunyana per a molts i el mapa de carregadors estava pràcticament buit”, destaca Cañadell.

El 2011, van portar el seu mapa al format app i, el 2013 la iniciativa va canviar de model i es va transformar en un projecte totalment col·laboratiu: els mateixos usuaris van començar a compartir informació sobre els carregadors. I és que, en aquests quatre anys, no només havia crescut l’empresa, sinó també la quantitat de cotxes elèctrics i de punts de càrrega als carrers de les ciutats.

Dos anys després, Electromaps va fer un altre salt: la connexió de les estacions de càrrega a la seva plataforma va permetre als seus usuaris activar i pagar les recàrregues des de la seva app. Des de llavors, la seva plataforma ha gestionat 1,5 milions de recàrregues a través d’aquesta funció de pagament i activació remota. A més, el 2016 va llançar Electropass, una targeta física que permet als usuaris activar les sessions i pagar-les sense la necessitat d’utilitzar l’aplicació.

L’empresa va anar obrint-se a altres mercats, posant el focus sobretot a Europa, i també va ampliar la seva activitat: el 2019 va llançar un sistema per a gestionar carregadors de diferents fabricants, que alhora permet als propietaris de carregadors compartir la seva infraestructura amb tots els usuaris d’Electromaps.

L’empresa va emprendre una nova etapa el 2020: Wallbox va adquirir Electromaps. La compra per part de la companyia de carregadors també barcelonina va permetre accelerar el creixement d’Electromaps. Així, el 2023 va superar els 750.000 usuaris registrats i, el 2024 ha superat el milió. A més, l’any passat va posar en marxa una nova eina, que permet als usuaris optimitzar les sessions de càrrega recomanant els punts més adequats per al seu cas, en funció de factors com el tipus d’endoll i la velocitat de càrrega, amb una anàlisi de dades a temps real.

L’aplicació d’Electromaps indica els punts de càrrega per a vehicles elèctrics.

Des de la seva fundació, la companyia barcelonina ha crescut al mateix temps que ho ha fet el parc de vehicles elèctrics i la infraestructura de càrrega. “És impressionant veure com els punts de càrrega s’han convertit en part del paisatge quotidià”, subratlla Cañadell. A nivell estatal existeixen més de 38.700 punts de càrrega d’accés públic operatius, la qual cosa representa un 32% més que l’any anterior, i la previsió i l’objectiu és que continuïn augmentant. En aquests 15 anys de trajectòria, a més, l’empresa ha generat una comunitat col·laborativa present a més de 100 països. “El nostre objectiu ha estat facilitar la vida dels conductors de vehicle elèctric i construir una comunitat que acceleri aquesta transició”, assegura Cañadell.

Per commemorar aquests 15 anys, Electromaps ha fet un reconeixement a diversos actors que han contribuït a l’impuls del vehicle elèctric des d’àmbits diversos, inclòs l’industrial i l’institucional. La companyia va premiar a empreses com ara Tesla, el fabricant català Floox; la xarxa de carregadors nascuda a Palència Zunder, i la madrilenya Powerdot, en la seva voluntat de contribuir a l’avanç de la mobilitat elèctrica.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Lletres

El Carmel de Marsé i els nous pijoaparte

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

3 de desembre de 2025
  • Lletres

Quan la paraula resisteix: la literatura en l’era de la intel·ligència artificial

Tot i els vaticinis pessimistes, el llibre en paper continua sent el format preferit entre…

3 de desembre de 2025
  • Opinió

IA i drets d’autor: una imatge en moviment

És una sensació semblant a mirar una foto moguda: en els darrers tres anys, la…

3 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona reafirma el seu pols literari en ple boom editorial

La ciutat consolida el seu lideratge editorial amb més segells, més lectors i un sector…

2 de desembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Barcelona, Capital europea de Nadal 2026 pel seu “model únic”

L'aposta de la ciutat per combinar la tradició amb la innovació i la creativitat han…

2 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Núria Cabutí: “En moments d’incertesa la cultura és un refugi”

Lectura jove, intel·ligència artificial i Barcelona com a ciutat convidada a la FIL: una mirada…

2 de desembre de 2025