Evolució dels ingressos publicitaris de Google

Alphabet, l’empresa matriu de Google, acaba de presentar els resultats econòmics corresponents al segon trimestre de 2018. Ha obtingut uns ingressos totals de 32.657 milions de dòlars i un benefici net de 3.195 milions de dòlars.

Aquest benefici hagués estat de 8.2666 milions de dòlars sense l’efecte de la recent multa rècord que li ha imposat la Unió Europea per valor de 4.340 milions d’euros (5.070 milions de dòlars) per abús de posició dominant amb el sistema operatiu per a mòbils Android. Google ha anunciat que presentarà un recurs contra aquesta sanció.

La principal via d’ingressos de l’empresa Alphabet són els ingressos publicitaris que li proporciona Google, que entre els mesos d’abril i juny de 2018 van ascendir a 28.087 milions de dòlars. Això suposa el 86% del total dels ingressos de Alphabet.

El web Statista ha elaborat el següent gràfic on es mostra l’evolució trimestral dels ingressos totals de Alphabet i dels ingressos publicitaris de Google des de principis de 2016.

Més infografies a Statista

Compartir
Publicado por
Ismael Nafría

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Barcelona reafirma el seu pols literari en ple boom editorial

La ciutat consolida el seu lideratge editorial amb més segells, més lectors i un sector…

2 de desembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Barcelona, Capital europea de Nadal 2026 pel seu “model únic”

L'aposta de la ciutat per combinar la tradició amb la innovació i la creativitat han…

2 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Núria Cabutí: “En moments d’incertesa la cultura és un refugi”

Lectura jove, intel·ligència artificial i Barcelona com a ciutat convidada a la FIL: una mirada…

2 de desembre de 2025
  • Lletres

Noves vides privades de Josep Maria de Sagarra

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

2 de desembre de 2025
  • Lletres

L’artesà de llibres

Escriptors, editors, traductors o crítics literaris sovintegen als mitjans de comunicació, però hi ha uns…

1 de desembre de 2025
  • Opinió

El món digital i els llibres

Fa només cosa de quinze anys, el sector editorial estava en plena reflexió sobre què…

1 de desembre de 2025