Ecosistema emprenedor

Fiara reinventa el Mont de Pietat amb una ‘app’ de taxació online de joies

La nova empresa sorgida de la factoria barcelonina Mutter Ventures porta la digitalització a un negoci ancestral, el de la concessió de préstecs avalats per objectes de luxe que es deixen en dipòsit

En èpoques de crisi i de dificultats econòmiques se sol parlar dels Monts de Pietat. Aquestes institucions ofereixen diners a canvi d’objectes de valor com rellotges o joies, que es poden recuperar al cap d’un cert temps pagant un mòdic interès. Aquest sistema de préstecs ha estat vigent durant segles i s’ha afermat com un mètode ràpid i efectiu per obtenir liquiditat econòmica sense haver de vendre o malvendre objectes preuats. Ara, la plataforma de creació d’empreses digitals Mutter Ventures ha llençat Fiara, una versió 2.0 d’aquest ancestral sistema de penyora, ja que digitalitza tot el procés mitjançant una aplicació i ofereix un servei de taxació online i recollida dels objectes a domicili.

L’empresa emergent es va crear a mitjans de 2020, i ja fa més de cinc mesos que està operant. “Apostem per Fiara perquè creiem que hi ha molt marge de millora en la digitalització de les taxacions d’objectes de luxe”, afirma el soci cofundador i president de Mutter Ventures, Christian Rodríguez. “El que fins ara s’havia de fer acudint a l’oficina d’una entitat financera o del Mont de Pietat, ara pot fer-se des de casa”, assenyala.

El funcionament d’aquesta startup és simple. Funciona mitjançant una aplicació mòbil i només s’han de penjar les fotografies i les dades de l’objecte de valor que es vulgui vendre i l’empresa farà una taxació en un marge de 24 hores. Si s’accepta l’oferta, un servei de recollida a domicili s’emportarà l’objecte i aquest quedarà custodiat fins que es vulgui recuperar.

Mutter Ventures, l’empresa que ha desenvolupat Fiara, és un corporate builder de Barcelona impulsat per Christian Rodríguez, Guillermo Gaspart, Carlos Galí i Alfonso Le Monnier, i ja ha creat altres startups com Bulldoc, Byepack o Groenlandia. La inversió inicial ha estat de 200.000 euros i ara Fiara té tres treballadors a temps complet, però les funcions de màrketing o disseny, entre d’altres, les duen a terme els equips de Mutter Ventures.

Per dur a terme tots els passos del procés de taxació, recollida i custòdia dels productes Fiara compta amb el suport de diferents empreses. MRW per als enviaments i recollides; Aravis i Instapak, pels serveis exprés a Barcelona i Madrid; ERGO, assegurances per al transport i l’enviament, i Loomis per la custòdia dels objectes de luxe.

Durant els primers mesos d’activitat l’startup ha fet 380 operacions i les peticions de taxació han sigut en un 70% de rellotges de luxe —de marques com Rolex, Audemars Piguet i Patek Philippe— i en un 30% de joies. “Fiara neix de la necessitat que sovint tenen els propietaris de peces de luxe d’obtenir liquiditat sense desprendre’s d’una pertinença que té valor, sigui sentimental o financer”, assenyala el responsable de desenvolupament de negoci de la firma, Albert Castella.

Compartir
Publicado por
Quim Riera

Artículos recientes

  • Creativitat

500 butaques fetes art: l’aposta de Carmen Thyssen per donar vida al seu futur museu

Carmen Thyssen impulsa la primera gran intervenció artística del futur Museu Carmen Thyssen Barcelona a…

21 de novembre de 2025
  • Opinió

Quan liderar crema

La primera guia de 'burnout' per a persones empresàries i autònomes marca un abans i…

21 de novembre de 2025
  • Barcelona Futur

Coneixement sòlid, acció escassa: el retrat de la sostenibilitat entre els joves

Un estudi pioner de la iniciativa Barcelona+B, on han participat més de 2.000 alumnes de…

21 de novembre de 2025
  • Barcelona Futur

“Liderar és cuidar les persones que ens envolten i el món que habitem”

La iniciativa Barcelona+B compleix tres anys amb un objectiu ambiciós: convertir la ciutat en un…

21 de novembre de 2025
  • Imatges

El Verdi: 100 anys, dues sales més i un súper menys

Els multicines de Gràcia celebren un segle d'història amb una ampliació que convertirà el supermercat…

21 de novembre de 2025
  • Creativitat

El món s’acaba a la Loop Fair

L’Almanac és un hotel de luxe temperat, patró negocis i congressos, recepció de reflexos foscos,…

20 de novembre de 2025