La trobada vira cap a una oferta i experiència 'premium' per interpel·lar a visitants més professionals i amb major capacitat de compra, en una edició que creix en espai i s'estén per primera vegada al Moll de Barcelona
Assistents al Saló Nàutic de Barcelona en la passada edició.
El Saló Nàutic Internacional de Barcelona escalfa motors per a la seva 62 edició, amb la qual el certamen dona un gir de timó i interpel·la a un públic més exclusiu, amb més capacitat de compra i de perfil professional. Per això, el certamen exhibirà més varietat de models i eslores que mai, amb grans vaixells atracats en el Moll de Barcelona, que es va obrir recentment a la ciutat.
El saló, que conquistarà el Port Vell de 8 al 12 d’octubre, crida el visitant no només amb la mostra d’embarcacions, sinó incorporant també espais d’alta gastronomia i un village que aspira a ser un punt de trobada social i de negocis. “L’edició d’enguany marca un punt d’inflexió en la trajectòria del saló, ja que apostem per una millora de la qualitat global de l’esdeveniment”, ha defensat el president del saló, Luis Conde. Aquesta nova etapa més exclusiva es complementa amb una nova cita a la primavera, més lúdica i enfocada a aficionats al mar i a un públic més familiar, que debutarà el 2026.
Organitzat per Fira de Barcelona en col·laboració amb l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (Anen), el saló comptarà amb la participació de prop de 200 expositors amb 500 embarcacions, amb 130 en l’aigua. Les diverses marques portaran al saló les últimes novetats del mercat, amb avanços tecnològics, nous dissenys i aplicacions en eficiència i sostenibilitat. El Port Vell serà l’escenari d’una presentació mundial: el nou model de Horizon FD100, de 31 metres d’eslora.
En concret, l’esdeveniment comptarà amb drassanes líders mundials, com Brunswick i Beneteau, i empreses i marques com Absolute, Azimut, Bluegame, De Antonio Yachts, Excess, Fyord, Garmin, Girbau, Jeanneau, Pardo, Leopard, Fountaine Pajot, Lagoon, Movilmotors, Nuva, Touron, Recambios Marinos, Rodman, Sasga, Sealine, Sessa, Solaris, Solé, X-Yacht, Yamaha, Zephir i Zodiac. A més, aquesta edició incorpora noves firmes, com Sunreef, Horizon, Kawasaki i Pearl, i noves drassanes espanyoles, entre les quals figuren Kumbra, Level, Maxim o Cleemenss.
En aquesta edició més premium, anomenada The Boatique, no només creixen les marques i fabricants, sinó també la mida dels vaixells. De fet, el 24% de les embarcacions que s’exhibiran en el saló seran de més de 16 metres —el que es considera gran eslora, fins als 30 metres—. Per acollir-los, el Moll de Barcelona es posa per primera vegada al servei de l’esdeveniment, que arribarà fins al Moll de la Fusta i part dels molls d’Espanya, del Dipòsit i Sota Muralla. Per facilitar les visites, el saló connectarà els molls de Barcelona i Espanya amb un shuttle boat elèctric, a través del Port Vell.
Després d’un any d’aturada per la Copa de l’Amèrica, el canvi de rumb del saló es reflecteix també més enllà del mar: aquesta edició estrena el village com a punt de trobada del públic visitant més exclusiu. Més de 2.500 metres quadrats del Moll de Drassanes, tocant al Portal de la Pau, es convertiran en el nou village, que acollirà accions promocionals i contactes de negoci.
La proposta gastronòmica anirà de bracet de Le Chef Catering, amb menú degustació per a sis plats amb ingredients del mar, que ha dissenyat el prestigiós xef sevillà Rafa Zafra. L’oferta gastronòmica del saló es completarà amb un Open Bar, amb tapes de qualitat per als visitants i professionals.
Tot això suma per continuar avançant en el pla estratègic del Nàutic, com destaca el seu director, Josep Antoni Llopart: “La nostra intenció és reposicionar-nos en el calendari internacional com un esdeveniment de major nivell, en un període màxim de tres anys, apostant per una major presència d’empreses líders internacionals que, a més, presentin a Barcelona les seves últimes novetats”.
El saló treu el cap en aquest calendari internacional també a través de conferències dirigides a professionals. L’Edifici Terminal Drassanes acollirà del 8 a l’11 d’octubre més de 30 sessions, en un programa que coordina el Port de Barcelona. Centenars d’experts es reuniran entorn de taules rodones i presentacions vinculades a àmbits que van des de la sostenibilitat a la innovació, passant per l’economia blava.
“La nàutica és un important motor per a l’economia blava que passa per un moment de profunda transformació, i iniciatives com les que incorpora la pròxima edició del Saló Nàutic de Barcelona són un important estímul i suport per reforçar la innovació, la internacionalització i la competitivitat de les nostres empreses”, ha defensat Jordi Carrasco, director general d’Anen.
Entre els ponents de les jornades, s’inclouen figures destacades com el director del Port Vell, David Pino; el president del Port de Tànger, Mohamed Ounaya; el gerent de Seabots, Pau Guasch; el president de Marines d’Espanya, Tomás Azcárate; la directora general de Ports de la Generalitat, Esther Roca; la directora de l’Institut de Nàutica de Barcelona, Mireia Latre, i la cofundadora d’Ocean Ecoestructures, Mireia de Mas.
L’electrificació d’embarcacions, les oportunitats de la IA, la robòtica marina i la implementació de plataformes digitals per planificar travessies seran alguns dels assumptes protagonistes de les jornades, dins d’un saló que posa Barcelona en el calendari internacional de la nàutica més exclusiva en aquesta nova etapa.
Barcelona ja ha demostrat que pot liderar. Ara ha de tornar a fer-ho.
Després de tancar 2024 com el millor any de la història pel sector editorial català,…
Cada dos divendres, a The New Barcelona Post obrirem les portes d’un hotel amb història.…
Barcelona viu de nou una Mercè amb accent musical i sabor mediterrani. Un any més,…
Entrevistem Víctor Gutiérrez de Tena Català, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona…
La pròxima sessió del cicle Moments Estel·lars, organitzat per The New Barcelona Post, aprofundirà en…