La Sirena factura 175 milions i aposta per vendre més productes no congelats

La cadena, ara propietat de l'empresari José Elías, transformarà les botigues per facilitar que els clients puguin fer una compra completa. Aquest any invertirà sis milions d'euros en l'obertura i la reforma de 24 establiments.

Canvis en l’estratègia de La Sirena. Pràcticament dos anys després que l’emblemàtica cadena de venda de congelats passés a les mans de l’empresari José Elías, propietari de l’energètica Audax, l’empresa ha anunciat un pla per incrementar substancialment la venda de productes secs, és a dir, no congelats, entrant a competir amb la resta de cadenes de supermercats. “Apostem per la transformació del nostre model de botiga, l’objectiu del qual és facilitar al client una compra completa, econòmica, equilibrada i saludable, mantenint la nostra essència com a especialistes del congelat”, ha anunciat Xavier Lafitte, nou director general de La Sirena en substitució de Jorge Benlloch.

Segons l’empresa, la idea és adoptar un nou format d’establiment en què es triplicarà el nombre de productes secs o envasats, fins a assolir les 700 referències. Aquest model de botiga market s’estrenarà a la Rambla Guipúscoa de Barcelona, a un establiment de nova obertura on els clients podran accedir a una oferta de 1.200 productes, entre referències de sec, fresc i congelat. A més, aquesta botiga incorporarà també un forn de pa “per permetre al client fer una compra completa”, avança l’empresa.

La Sirena podria seguir, en aquest sentit, una trajectòria semblant a la de BonÀrea. Inicialment, a les botigues de l’antiga Àrea de Guissona només es venien aliments carnis, però amb els anys el model va anar evolucionant i avui els establiments de la cadena operen com a petits supermercats, comercialitzant tota mena de productes. Una estratègia similar a la que ha seguit també Ametller Origen, que mantenint l’especialització en fruites i verdures s’ha diversificat cap a altres categories que permeten adquirir una cistella completa.

“Des de La Sirena, treballem de forma constant en la millora de l’experiència dels nostres clients”, destaca Lafitte, que aquest any preveu efectuar una inversió de sis milions d’euros en 24 botigues, entre obertures, reubicacions i reformes.

La Sirena, que aquest any celebra el 40è aniversari, ha tancat l’exercici del 2022 amb una facturació de 175 milions d’euros, xifra que suposa un increment del 15% respecte al 2019, l’exercici previ a la pandèmia. Si es compara amb 2021, la facturació ha baixat un 2%. L’empresa compta ara amb una xarxa de més de 275 botigues, i la seva plantilla supera els 1.300 treballadors. Segons la companyia fundada a Terrassa, la seva quota de mercat és del 12,45% i continua liderant el segment de les botigues especialitzades en congelats. Les vendes a través del canal online s’han triplicat sobre les xifres prepandèmia, i s’ha arribat a una xifra de negoci de tres milions d’euros.

La Sirena celebra aquest any el 40è aniversari.

La companyia destaca que la seva aposta per potenciar l’omnicanalitat també l’ha portat aquest últim any a impulsar el negoci de l’exportació i a ampliar els acords per abastir el sector de la restauració (Horeca) o arribar als clients a través d’operadors com Glovo o Amazon.

El juliol del 2021, el multifacètic empresari José Elías, a través del hòlding empresarial Excelsior Times, va comprar La Sirena al fons britànic Op Capita. Entre altres negocis també controla Audax Renovables i és el màxim accionista de la tecnològica Ezentis.

 



 

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Toni Rodríguez Piris: La lenta forja d’un escriptor

Somriu, recolzat a la barra amb un cafè americà fumejant, deixant-se transportar per les poques…

11 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona es consolida com a capital científica amb l’arribada del centre Fraunhofer

El nou centre se situarà en el Parc Científic de Barcelona i representarà un "salt…

11 d'octubre de 2025
  • Opinió

On són els mecenes de la clàssica?

El mecenatge musical de Barcelona encara es troba molt lluny d’arribar al d’altres formes artístiques

10 d'octubre de 2025
  • Opinió

El fil invisible del mecenatge

El mecenatge és sovint silenciós —no crea grans titulars—, però constitueix una de les pedres…

10 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

El futur del mecenatge a Catalunya: més accessible, immediat i emocional, i amb una llei en camí

El futur del mecenatge a Catalunya troba en el seu horitzó una evolució natural de…

10 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Inés García-Albi: “En aquest món complex, la cultura ens fa una mica més humans”

Aquells dies de pandèmia que van aturar el món i ens van confinar, la Inés…

10 d'octubre de 2025