Good News Barcelona

La Sirena tanca 2023 amb una facturació de 178 milions d’euros

Propietat de José Elías, la cadena de congelats té més de 275 botigues i ha incrementat en un 10% les vendes online

La Sirena ha assolit una facturació de més de 178 milions d’euros el 2023, una xifra molt similar als 175 milions comptabilitzats el 2022. El seu objectiu per a aquest any és que les vendes arribin als 185 milions (+4%). En l’últim exercici, la cadena de congelats barcelonina ha incrementat un 10% el seu ebitda, amb 7,8 milions, i ha reduït el deute en 8 milions, fins a situar el deute financer net en 5,7 milions. Així, la ràtio de deute se situa en 0,73 vegades l’ebitda. Les previsions d’ebitda per a aquest any apunten a 8,5 milions.

Des del 2021, La Sirena pertany a l’empresari José Elías –president de l’elèctrica Audax Renovables– que, a través del hòlding empresarial Excelsior Times, va comprar la cadena al fons britànic Op Capita. Per garantir l’equilibri patrimonial de La Sirena, el seu accionista únic ha reforçat el patrimoni net amb una aportació de quatre milions d’euros, segons ha informat l’empresa en un comunicat.

Amb una xarxa de més de 275 botigues, La Sirena dóna feina a 1.200 persones i comercialitza 800 referències de producte congelat. L’últim any s’han posat a la venda 130 novetats i s’han desenvolupat 33 nous productes per cobrir les necessitats i perfils alimentaris dels consumidors. Un dels projectes destacats del 2024 és el llançament d’una nova web i una aplicació mòbil per fer més àgil la compra online. Segons la cadena, la seva botiga virtual va experimentar un creixement del 10% l’any passat.

Una altra de les apostes de La Sirena és el desenvolupament del concepte market, un nou model de botiga que amplia substancialment el nombre de productes en sec, és a dir, no congelats (fins a sumar 1.600 referències). Actualment, aquest concepte ja s’ha aplicat a 21 botigues a tot Espanya. “Apostem per la transformació dels nostres models de botiga, amb l’objectiu de facilitar una compra completa, econòmica, equilibrada i saludable, mantenint la nostra essència com a especialistes del congelat”, explica el director general de La Sirena, Xavier Lafitte.

Una de les botigues de La Sirena que ha adoptat el format market, que multiplica l’oferta de productes no congelats.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025