L’antiga Nissan de Zona Franca arrencarà al novembre amb els cotxes d’Ebro

La producció de l'Omoda 5 elèctric de Chery es posposa a 2025, per la qual cosa la planta es reactivarà finalment amb els Ebro S700 i S800

Canvi de plans en l’antiga planta de Nissan de la Zona Franca. La fàbrica ara d’Ebro i de la firma xinesa Chery arrencarà la seva activitat al novembre, però ho farà finalment amb la producció de models del fabricant automobilístic català, i no de la marca xinesa. Així, els primers cotxes que sortiran de la planta reactivada seran els models d’Ebro S700 i S800, en lloc de l’Omoda 5 elèctric de Chery, que posposa la seva fabricació a Barcelona a 2025.

La fabricació d’aquests models d’Ebro a la planta implicarà la plena ocupació de les línies d’acoblament de la fàbrica i la reincorporació d’un primer centenar de treballadors. La previsió d’Ebro, que està pendent de la “imminent homologació definitiva” d’aquests dos models, és iniciar la producció el 18 de novembre amb el seu S700, per a estrenar la del S800 deu dies després. Ebro preveu fabricar unes 15.000 unitats anuals dels models de la marca, que compta amb 30 punts de venda d’una xarxa de concessionaris exclusiva per a la firma.

Amb la incorporació de nous models d’Ebro i de l’Omoda 5 elèctric de Chery, els fabricants preveuen que la planta incorpori més treballadors durant la primavera de 2025, i després a l’estiu, fins a arribar llavors a 300. Els treballadors que s’aniran incorporant a la planta formen part dels 1.300 que van ser acomiadats de l’antiga Nissan i que van optar per reindustrialitzar-se.

La inversió en l’ordre dels plans de totes dues marques ha vingut motivat per les “previsions optimistes” de vendes dels models d’Ebro, i especialment pels canvis reguladors de la Comissió Europea quant als aranzels per a la importació de vehicles elèctrics xinesos. Aquests canvis afecten l’Omoda 5 de Chery, que ha iniciat la tramitació per a homologar-lo com a fabricant europeu, qüestió que es preveu tancar en un termini d’un any.

Chery i Ebro van formalitzar a l’abril la seva aliança per a reindustrialitzar l’antiga planta de Nissan a Barcelona, després de mesos d’intenses negociacions i de múltiples viatges a la Xina per part de les autoritats i de l’empresa catalana. Coneguda ara com Ebro Factory, la planta es convertirà en la primera d’Europa a fabricar cotxes d’una marca xinesa. Ho farà gairebé tres anys després del tancament de l’antiga Nissan, que va fabricar el seu últim vehicle al desembre de 2021, en una data acordada entre sindicats i la companyia nipona després de 95 dies de vagues i protestes protagonitzades pels treballadors.

Vista de les instal·lacions de l’antiga Nissan de la Zona Franca de Barcelona.
Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Opinió

Guadalajara, Guadalajara!

La presència de Barcelona a la FIL de Guadalajara serà recordada quasi únicament per una…

6 de desembre de 2025
  • Lletres

Fernanda García Lao: La virtut de vagar

La consigna és no deixar res per a demà, “perquè desconfio de la vida des…

6 de desembre de 2025
  • Lletres

9 claus que marcaran el futur de la literatura

Nous formats, nous lectors i noves tecnologies que redefiniran com escrivim, què llegim i fins…

6 de desembre de 2025
  • Creativitat

Manga Barcelona, el portal a la fantasia que connecta generacions

Vestits de 'cosplay', perruques de colors, aromes de receptes japoneses i còmics en blanc i…

6 de desembre de 2025
  • Lletres

Dels bastaixos al làser i les bastides per vetllar per Santa Maria de la Mar

Durante la Semana de la Literatura, recorremos rincones de algunas de las novelas más destacadas…

6 de desembre de 2025
  • Opinió

La revolució de llegir en una Barcelona que no s’atura

A Barcelona, tot corre. Corren les bicicletes pel carril, els turistes per les Rambles, les…

4 de desembre de 2025