Good News Barcelona

Mango guanya tres milions de clients digitals i facturarà mil milions online l’any vinent

La marca barcelonina va ser una de les primeres del sector de la moda en iniciar-se en el comerç electrònic fa 20 anys i la pandèmia ha disparat les seves vendes en aquest canal

Mango celebra el 20è aniversari del seu canal online amb una previsió de facturar 800 milions d’euros aquest 2020, tenint en compte que a l’octubre ja van superar en un 5% la xifra obtinguda l’any passat, que va ser de 564 milions d’euros. Registrar vendes de 800 milions suposaria, ni més ni menys, créixer un 40% respecte a 2019. A més a més, de cara a l’any vinent, la multinacional catalana s’ha fixat l’objectiu d’aconseguir 1.000 milions d’euros de facturació digital.

“Arribar als 1.000 milions d’euros és una cosa que no podríem haver imaginat quan vam llançar el nostre e-commerce l’any 2000. És un objectiu enormement ambiciós, però posarem tot el nostre esforç i il·lusió per aconseguir-ho”, ha exposat la directora d’Online i Client de Mango, Elena Carasso. Per a l’empresa, la seva històrica aposta pel comerç electrònic és un “clar exemple” del seu compromís amb la transformació digital i per situar al client al centre de totes les seves decisions.

Per a Elena Carasso, arribar a una facturació de 1.000 milions el 2021 és un “objectiu enormement ambiciós”.

Sense cap mena de dubte, la covid-19 ha influït positivament en l’evolució del negoci digital de Mango. La firma barcelonina ha sumat gairebé tres milions de nous clients digitals durant 2020, amb uns 900.000 que es van registrar durant els mesos de confinament, quan la facturació va augmentar per sobre del 50%. Davant d’aquesta situació, la companyia ha reforçat el seu canal virtual a través de diferents iniciatives, com moure més de 200.000 peces de roba del canal físic al digital i ampliar els terminis de devolució a 60 dies.

Evolució de les vendes digitals de Mango des del 2010.

Paral·lelament, la multinacional ha realitzat una forta inversió en màrqueting digital, incrementant-lo més d’un 30%, i ha optimitzat les comunicacions amb els clients que té a la seva base de dades, adaptant-les al perfil de cadascun.

Nascut l’any 1984, Mango és un dels principals grups de moda al món. Compta amb més de 800.000 metres quadrats de superfície comercial a uns 110 països. Des del seu centre de disseny El Hangar a Palau-solità i Plegamans (Barcelona), l’empresa crea cada any més de 18.000 peces de roba i accessoris. Va tancar l’any 2019 amb unes vendes de 2.374 milions d’euros, amb un 24% provinent del comerç electrònic.

Roba penjada de Mango al seu magatzem logístic de Lliçà d’Amunt.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025