La Mobile Week continua creixent i arribarà a 18 ciutats el 2021

El Mobile World Congress se celebra durant només quatre dies, però el seu impacte va molt més enllà amb iniciatives com la Mobile Week, que vol impulsar l'empoderament digital de la ciutadania amb espais de reflexió, tallers i activitats participatives.

La tercera edició de la Mobile Week Catalunya, iniciativa impulsada per la Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) i la Generalitat, arribarà a 18 ciutats, comarques i àmbits territorials de tot Catalunya el 2021. Badalona, Vic, Figueres, Mollerussa o Ribera d’Ebre seran algunes de les destinacions de la propera Mobile Week, que se celebrarà entre els mesos de maig i juny. Aquesta iniciativa té l’objectiu d’apropar la tecnologia a la ciutadania i és una de les activitats que s’han creat per deixar un llegat del Mobile World Congress durant tot l’any i no només durant els pocs dies que dura el congrés.

La Mobile Week girarà al voltant de temes com la protecció de la privacitat, les habilitats professionals digitals que demana el mercat i el paper que desenvolupa la tecnologia durant les crisis. La MWCapital ha recomanat als participants que incloguin propostes d’activitats híbrides, que barregin el format virtual i el presencial. Totes les ciutats i els territoris han presentat un avantprojecte amb un breu plantejament de format, contingut i durada de l’esdeveniment, que durarà entre un i tres dies.

La Mobile Week és una iniciativa impulsada per la MWCapital i la Generalitat.

En concret, les ubicacions de la Mobile Week Catalunya 2021 seran Badalona, Mataró, Terrassa, Sant Pere de Ribes i Vilanova i la Geltrú (Barcelona); Vic, Manresa, Igualada, Centelles i Rupit i Pruit (Catalunya Central); Girona, Figueres, Llagostera i Riudellots de la Selva (Girona); Lleida i Mollerussa (Lleida); La Seu d’Urgell (Alt Pirineu), i Ribera d’Ebre (Terres de l’Ebre).

Així, creixerà en tres ubicacions respecte a les 15 ciutats de l’edició de 2020. L’any passat va organitzar un total de 164 activitats i va sumar més de 5.300 inscrits. A Barcelona, la quarta edició va comptar amb 150 activitats repartides en els deu districtes de la ciutat i hi van participar l’Ajuntament de Barcelona i uns 200 col·laboradors, entitats locals, espais d’innovació i centres de recerca, entre d’altres.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Lletres

El Carmel de Marsé i els nous pijoaparte

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

3 de desembre de 2025
  • Lletres

Quan la paraula resisteix: la literatura en l’era de la intel·ligència artificial

Tot i els vaticinis pessimistes, el llibre en paper continua sent el format preferit entre…

3 de desembre de 2025
  • Opinió

IA i drets d’autor: una imatge en moviment

És una sensació semblant a mirar una foto moguda: en els darrers tres anys, la…

3 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona reafirma el seu pols literari en ple boom editorial

La ciutat consolida el seu lideratge editorial amb més segells, més lectors i un sector…

2 de desembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Barcelona, Capital europea de Nadal 2026 pel seu “model únic”

L'aposta de la ciutat per combinar la tradició amb la innovació i la creativitat han…

2 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Núria Cabutí: “En moments d’incertesa la cultura és un refugi”

Lectura jove, intel·ligència artificial i Barcelona com a ciutat convidada a la FIL: una mirada…

2 de desembre de 2025