La MotoGP rugirà al Circuit de Catalunya amb un retorn de 125 milions anuals

La renovació del mundial de motociclisme implicarà el pagament d'un cànon progressiu fins a 2031 que partirà de 12 milions

Montmeló continuarà vibrant amb els motors del Circuit de Barcelona-Catalunya. Almenys, amb els de les motos de MotoGP fins a 2031. El Govern i l’empresa organitzadora de la competició, Dorna Sports, han oficialitzat l’acord de continuïtat del Gran Premi de Catalunya de MotoGP més enllà del contracte vigent, que acaba el 2026. Així, la infraestructura continuarà acollint la competició, que generarà un retorn d’uns 125 milions d’euros anuals.

Amb l’acord, el circuit s’assegura la carrera de 2027 a 2031, que fregarà els 40 anys a la infraestructura, en la qual se celebra des de 1992. L’acord s’ha tancat en un context competitiu entre diversos circuits, ja que Dorna es planteja reduir les competicions de MotoGP en la península, i marcat també per un altre factor al marge d’aquesta renovació: la pugna per la Fórmula 1.

Perquè les motos continuïn corrent pel circuit de Montmeló, la Generalitat pagarà a Dorna un cànon d’entre 12 i 14 milions anuals, que s’aniran actualitzant al llarg dels anys, com ha explicat el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper. “El cànon i la inversió que s’ha de fer genera un retorn molt positiu per a la ciutadania”, ha defensat el també president del Circuit de Barcelona-Catalunya, davant la previsió que la competició generi aquests 125 milions anuals.

En global, segons el conseller, la infraestructura genera entorn de 500 milions d’euros a l’any de retorn, tenint en compte activitats de l’automoció però també del sector comercial i turístic. D’aquest global, la MotoGP representa una quarta part, com ha emfatitzat.

El circuit català s’ha assegurat la MotoGP per la seva implicació històrica, per la seva gestió i per l’organització del torneig solidari organitzat en dues setmanes després de la cancel·lació de la carrera a València per la dana: “Barcelona s’ho ha guanyat”, ha assegurat el CEO de Dorna, Carmelo Ezpeleta. El dirigent esportiu barceloní, que ha posat en valor la seva vinculació amb el circuit, ha remarcat que “Barcelona-Catalunya té contracte fins el 2031 sense rotacions i hi estarà perquè s’ho mereix”.

Carrera per la F1

L’acord s’ha oficialitzat sense apartar l’atenció de la Fórmula 1 i de la seva continuïtat en el circuit, amb contracte per ara fins el 2026. Per al Govern, la negociació està marcada per dues màximes: optimisme i, sobretot, discreció. Segons Sàmper, es treballa diàriament en aquest assumpte, de la mateixa manera que s’ha fet amb la MotoGP fins a aconseguir l’acord, però sense fer soroll.

“Ens ha anat bé en la MotoGP i és l’única forma perquè ens vagi bé en la F1”, ha subratllat sobre la negociació, que ha anat acompanyada de gestos que han transcendit despatxos, dins d’una competició amb altres circuits que més que una carrera de velocitat, és una carrera de fons. No és casualitat que el Passeig de Gràcia es convertís a l’estiu en una pista de carreres per la qual van circular per primera vegada monoplaces de la F1, amb l’objectiu d’acostar la competició a barcelonins i visitants. A més, el circuit està immers en un projecte de modernització, en el qual invertirà 50 milions fins el 2026.

Sàmper xifra en 125 milions el retorn anual de la competició.

A més, la renovació de la MotoGP i la negociació per la F1 es produeixen en un moment de canvis en la gestió del circuit, després que l’hagi assumit Fira de Barcelona a través de Fira Circuit, amb l’objectiu d’esprémer els usos de la infraestructura. El contracte, amb una durada inicial de dos anys, preveu un pagament de nou milions per part de Fira el 2025 per gestionar el circuit, més un variable del 25% en funció dels ingressos.

Per maximitzar la utilització de la infraestructura, la nova empresa gestora el portarà més enllà del motor: es proposa diversificar les activitats del circuit, amb la possibilitat que aculli congressos, esdeveniments i concerts. Ho farà des de la voluntat que el motor continuï sent el protagonista, amb acords com el de MotoGP, que també ha aplaudit el president de Fira de Barcelona, Pau Relat. Segons el també president de Fira Circuit, l’acord comporta “una responsabilitat que ens interpel·la als gestors del circuit, una Fira Circuit que gestiona el traçat des de gener i el fa amb excel·lència”.

Miquel Sàmper, Carmelo Ezpeleta i Pau Relat a la signatura de l’acord.
Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Helena Fàbregas Rebato: La càlida abraçada de la memòria

“Escriure fa que et replantegis qui ets una vegada i una altra, i al final…

13 de desembre de 2025
  • La Punyalada

Compassió pels senglars

L’esclat de la pesta porcina és a punt de provocar un autèntic genocidi de senglars.

13 de desembre de 2025
  • Creativitat

De l’artesania a la innovació, les festes de Nadal es reinventen a les llars barcelonines

La decoració nadalenca d’aquest any combina, a cada racó de la casa, passat i futur,…

13 de desembre de 2025
  • Professionals

“El piano és el meu millor amic, però m’encanta complementar-lo amb instruments electrònics”

El compositor i pianista luxemburguès, que des de 2003 manté una estreta relació artística amb…

13 de desembre de 2025
  • Business and Talent

Rècord històric per a Fira de Barcelona: 350 milions d’euros mentre projecta l’expansió

Un 17% més d'ingressos, 300 congressos i tres milions de visitants. Són les xifres d'activitat…

12 de desembre de 2025
  • Barcelona Futur

Neurociència d’avantguarda: el BCAN pren forma a Mundet

El Barcelona Center for Applied Neurosciences transformarà l'antic teatre de les Llars Mundet en un…

12 de desembre de 2025