El Palau de la Música qüestionarà la figura dels herois en una temporada amb més de 300 concerts

La compositora barcelonina Raquel García-Tomás serà una de les artistes convidades del nou curs, amb l'estrena de tres peces, així com l'Escolania de Montserrat per celebrar el mil·lenari de la fundació del monestir

Dels herois se n’ha parlat molt sempre, amb les seves capes i poders sobrenaturals, però s’està posant de moda buscar als de cada dia, sense tants efectes especials i molt més rudimentaris. Aquí se situarà el Palau de la Música a la propera temporada, amb la voluntat d’acostar-se a la seva figura, així com a la dels antiherois, a través de la música de compositors com Wagner, Strauss, Bach, Vivaldi, Händel, Mahler i Beethoven. “Volem convidar els espectadors a revisar aquest concepte amb una pregunta sense resposta: Qui són els herois i heroïnes dels nostres dies?”, ha explicat la directora artística adjunta, Mercedes Conde Pons, en la presentació de la temporada 2024-2025, que portarà com a lema La música més humana.

És en aquesta reflexió en la qual entrarà de ple el músic local Juli Garreta, un compositor considerat per molts com “l’Strauss català”, un títol que ell mateix menystenia, mantenint la seva faceta com a rellotger de Sant Feliu de Guíxols. “Si algú representa la figura d’antiheroi aquest és Garreta”, ha subratllat el director artístic del Palau de la Música, Joan Ollé. S’aprofitarà per commemorar els 150 anys del seu naixement i els 100 anys de la seva mort, amb sis concerts, entre els quals destacarà Més Garreta! amb la GIO Symphonia i fent referència a les paraules que va pronunciar Stravinski quan el va escoltar a Barcelona.

Una altra de les protagonistes serà la compositora barcelonina Raquel García-Tomás, una de les artistes convidades de la temporada 2024-2025. Després del seu recent èxit al Liceu amb l’òpera Alexina B., García-Tomás tornarà amb sis concerts al Palau de la Música i tres d’ells seran estrenes absolutes, aprofitant per repassar obres antigues i estrenar les de nova creació, aconseguint així abordar els seus principals temes, com el diàleg amb la tradició, l’aposta per l’òpera i la interdisciplinarietat. “És un nom imprescindible en el panorama actual”, ha remarcat Conde Pons. Amb tres obres per encàrrec, una d’elles “vol captar l’essència del vals en una obra que no ho serà”, segons ha assenyalat García-Tomás, a petició del Palau de la Música, l’Orquestra Simfònica del Vallès, la Real Filharmonía de Galicia i la Fundació Catalunya-La Pedrera. El segon compositor convidat de la temporada serà l’estatunidenc Steve Reich, un dels impulsors del corrent musical del minimalisme. Donada la seva avançada edat, no es desplaçarà fins a la ciutat.

Més de 300 concerts conformaran la temporada 2024-2025, xifra que torna a créixer un any més, amb 14 estrenes i nou encàrrecs. Els grans noms nacionals i internacionals que els protagonitzaran seran Pablo Heras-CasadoTeodor Currentzis, Philippe HerrewegheJonas Kaufmann, Gustavo Dudamel, María DueñasKlaus Mäkelä, Alice Sara OttGrigory Sokolov, John Eliot Gardiner, Serena SáenzIréne Theorin, entre d’altres. Hi haurà orquestres d’alt nivell com la Filharmònica de Viena i la Royal Concertgebouw d’Amsterdam, a més de l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Sueca, juntament amb l’Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau, i el retorn de formacions corals com la Collegium Vocale Gent i la Balthasar Neumann Chor. El mil·lenari de Montserrat també estarà present a la programació del Palau de la Música amb sis concerts, tres d’ells amb l’Escolania de Montserrat. Alguns d’ells es faran en paral·lel a Montserrat.

“Estic molt orgullós del que avui presentem aquí, també de la programació que es farà a tot Barcelona. La ciutat està en un primer nivell artístic. Hem de treure pit de l’ecosistema musical de Barcelona”, ha sostingut el president del Palau de la Música, Joaquim Uriach. Amb l’increment de concerts i alguns d’ells sent més cars, el pressupost artístic se situarà en els 4,1 milions d’euros el pròxim curs. Estarà per sobre dels 3,5 milions d’euros de la temporada anterior, en la qual es van vendre 145.000 entrades i es va aconseguir una ocupació del 80%.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

IESE i ESADE empaten com a segones millors del món en formació de directius

Les dues escoles de negocis barcelonines se situen per darrere de HEC París, en un…

20 de May de 2024
  • La Barcelona que estimo

Al·legat a favor de la platja de Barcelona

Si hi ha una cosa típica d’un/a barceloní/na de soca-rel és que mai va a…

20 de May de 2024
  • Good News Barcelona

“Dins del sector de la construcció, o ets sostenible, o no seràs”

El saló de la construcció de Fira de Barcelona creix un 50% en superfície en…

20 de May de 2024
  • Good News Barcelona

Quatre històries d’emprenedoria a CASA SEAT

Una taula rodona acostarà les experiències d'empreses emergents com Mundimoto, PropHero, Apolo Kids i Aldara

19 de May de 2024
  • El Bar del Post

Felipe Cabezas: Més enllà de la frontera entre el teatre i la vida

“Abans de res, jo soc actor i ho he estat des de molt jovenet. Vaig…

18 de May de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona pot ser el millor pavelló d’una Biennal

Sara Catalán no només vol exportar allò bo dels models que ha vist arreu del…

18 de May de 2024