L'eina digital, pionera a Europa, permet a les empreses que vulguin generar continguts a xarxes socials enllaçar-se amb més de 300 creadors de contingut registrats que, encara que no comptin amb milions de seguidors, aconsegueixen connectar amb una audiència global
Pia Mili i Bea Quirante, fundadores de Slalom.
Amb l’auge de les xarxes socials, la feina d’influencer i creador de contingut s’ha convertit en una professió estesa i cobejada, especialment entre les noves generacions. La plataforma Slalom UGC, desenvolupada per les joves emprenedores catalanes Pia Mili i Bea Quirante, permet que qualsevol persona, amb interès en la creació de vídeo i coneixements senzills d’edició, pugui convertir-se en influencer des de la comoditat del seu telèfon mòbil.
Aquesta plataforma, pionera a Espanya i pràcticament a tota Europa, i creada des de Barcelona, es basa en el contingut UGC (User Generated Content), és a dir, creat directament pels usuaris i no necessàriament per influencers que acumulen milers de likes i seguidors. Un model de vídeos a xarxes socials que s’ha consolidat als Estats Units, i que comença també a estendre’s per Europa. “Les marques ja no busquen influencers amb milions de seguidors, sinó que opten per contingut orgànic i de qualitat, que aconsegueixi arribar de forma més directa a l’audiència”, remarca Bea Quirante, cofundadora de la plataforma. “Ja no es valora tenir un cos ni una vida perfecta, sinó que prefereixen persones reals que puguin connectar amb els seus seguidors”, afegeix la seva sòcia Pia Mili.
Tanmateix, encara que aquest és un model de creació de contingut en auge, a Europa encara no existia cap plataforma que permetés connectar creadors de contingut emergents, o persones que vulguin iniciar-se en aquest món i que encara no comptin amb seguidors, directament amb les marques. La plataforma, per tant, permet que s’estableixin aquestes connexions o matchs entre marques i creadors —com si es tractés d’una app de cites o relacions—.
Ho fa oferint la possibilitat, a més, de filtrar per diversos elements: des de trets físics, com el tipus de cabells o l’edat, a l’idioma o el to de veu desitjat. Amb aquests filtres, la idea és que les marques puguin trobar els creadors de contingut que més s’ajusti a allò que busquin: “per exemple creadores amb cabells arrissats si estan promocionant un producte concret per a aquesta mena de cabells”, explica Quirante. Quan una marca publica una oferta, de fet, els creadors disponibles li apareixen segons el percentatge de match amb els diferents perfils segons allò que es busca.
Aquests creadors, encara que no tinguin experiència o seguidors, sí que han de passar per un filtre previ i complir uns certs requisits perquè puguin aparèixer a la plataforma i inscriure’s en les ofertes publicades per les diferents marques. Així, per exemple, el creador ha d’aportar vídeos d’exemple del contingut —tant si ja han treballat per a marques com no—, a més de demostrar que pot emetre factures, garantint que tot el procés sigui legal per ambdues parts.
Actualment, la plataforma compta amb més de 300 creadors de contingut registrats. L’objectiu és que aquest número creixi exponencialment en els següents mesos: aconseguint els mil creadors en el pròxim mig any. Així mateix, també compten amb més d’una desena de marques que ja han publicat ofertes en la plataforma: des dels suplements per a la menopausa de Domma, els productes per a l’acne d’Hero Cosmetics, la línia de joguines per a bebès Oh My Baby o fins i tot centres comercials.
Una varietat en el tipus de marques que també obliga al fet que existeixi una varietat de perfils disponibles entre els creadors de contingut: des de noies i nois joves que pateixin d’acne fins a dones de més de 50 anys que estiguin passant per la menopausa. De fet, són les marques específiques, que solen buscar creadors que escapin del cànon o que no compleixen amb el típic perfil de’nfluencer —que acostumen a ser noies joves d’entre 20 i 40 anys— aquelles que més aposten per aquesta mena de continguts que ofereixen des de la plataforma.
“Les marques estan començant a apostar per la diversitat de perfils per a respondre davant d’una audiència cada vegada més global i variada”, explica Mili. La plataforma es troba disponible en una gran varietat d’idiomes, pensada per a arribar tant a clients i marques de tot arreu d’Europa. Aquestes marques paguen de mitjana entre 250 i 300 euros per vídeo creat. D’aquest preu, Slalom UGC es queda amb una part variable del pressupost, en funció del treball darrere de cada producció: ja que la marca pot triar, per exemple, que el vídeo no sigui editat pel creador sinó per l’equip de Slalom o que també sigui l’equip qui seleccioni al creador. Amb tot, des de la plataforma preveuen superar el milió d’euros ja en el seu primer any, assolint els 7,7 milions d’euros en el seu tercer any d’activitat.
Una expectativa de facturació que emfatitzen que respon a un sector de mercat que es troba en auge, ja que es calcula que els vídeos generats per aquests creadors de contingut particulars va generar l’any passat 781 milions d’euros a Espanya. I la previsió és encara superior per als pròxims anys: assolint els 2.000 milions d’euros per a 2030. Per a acompanyar a aquest creixement del sector i el volum de negoci de la plataforma, des de Slalom UGC també preveuen llançar una ronda de finançament aquest mateix setembre, de la mà de Wizard Partners. Un finançament que invertiran a reforçar i promocionar la seva plataforma davant d’una forma de contingut en auge. “Aquest tipus de contingut és cada vegada més atractiu tant per a marques com per als usuaris que poden convertir-se en creadors de contingut des de la comoditat del seu mòbil”, conclou Quirante.
A través d’exposicions i una col·lecció pròpia d’obres creades per dones, i des del cor…
La companyia, que actualment es troba sota la incubadora ESA BIC, treballa amb grans aerolínies…
El congrés organitzat per l'Associació Internacional de Parcs d'Atraccions preveu assolir els 700 expositors internacionals…
Kyara, la cocteleria inspirada en perfums, demostra que cuina i literatura parlen el mateix idioma
Un bon personatge et pot marcar la vida. Els germans Carlos i Jordi Grangel són…
“Devia tenir uns tretze anys i la meva mare em va despertar una nit per…