Plusfresc preveu obrir tres nous supermercats a Barcelona

La cadena catalana invertirà un total de 15 milions en un pla d'expansió que també es focalitzarà a Lleida i la costa de Tarragona, així com a modernitzar els establiments actuals

Plusfresc comença el nou curs amb un pla per continuar creixent a Catalunya, especialment a Lleida, on es va fundar i ha consolidat el seu lideratge de mercat amb una quota del 21,6%. La cadena de supermercats especialitzada en frescos compta amb un total de 85 establiments, dels quals més del 75% està situat a la seva província natal.

Malgrat aquest lideratge, l’empresa familiar també vol continuar reforçant-se a la resta del territori, amb el focus posat a Barcelona ciutat, on compta amb 6 locals, ocupant uns 130 treballadors. Aquesta xifra creixerà fins als 9 punts de venda en els pròxims tres anys, amb la previsió d’obrir-ne un de nou per any, segons detalla el seu director general, Francisco González. Es preveu que es concentrin als barris on Plusfresc ja és present a la capital catalana, bàsicament, a la zona alta.

El pla d’expansió de la cadena de Lleida per als pròxims tres anys serà finançat amb recursos propis i comptarà amb un pressupost total de 15 milions d’euros. El gruix l’absorbiran les noves obertures, que també es faran a la costa de Tarragona. L’empresa destinarà entre 10,5 i 12 milions d’euros als nous locals, que suposaran la contractació de 180 treballadors. La resta de la inversió es destinarà a reformar els establiments actuals.

Un dels supermercats Plusfresc que ja s’ha reformat ha estat el de Via Augusta 188, el primer que la cadena lleidatana va tenir a Barcelona, inaugurat l’any 2014. La inversió destinada s’ha equiparat al cost que té una obertura. Amb una superfície de 1.200 metres quadrats, el local s’ha reformulat, concentrant els frescos a la planta superior, i s’han sumat nous serveis, com la possibilitat de fer la compra escanejant els codis de barra dels productes amb el mòbil, procés conegut com a Scan & Go. De moment, aquest servei té un cost d’1,5 euros que es retorna amb un val de descompte.

Al local de Via Augusta també s’ha incorporat un forn a la peixateria que permet emportar-se el peix i el marisc llest per consumir —pel mateix preu—; un espai amb productes a granel, com fruita seca, cereals, arrossos i llegums; un espai amb més de 300 referències de formatge, o un celler que compta amb un assessor especialitzat. Totes aquestes innovacions s’han provat abans a la botiga Sunka que Plusfresc té a Lleida, on la cadena testeja noves maneres de presentar els productes i comprar.

Plusfresc va registrar una facturació, sense IVA, de 184,5 milions d’euros el 2021. Aquest 2022 preveu un creixement moderat, tenint en compte la crisi inflacionista. La cadena rebutja propostes com una cistella d’aliments bàsics a 30 euros.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

Accure Therapeutics rep 1,5 milions d’euros per a un fàrmac innovador per al Parkinson

A més del medicament per al tractament del Parkinson, pel qual han obtingut subvencions de…

16 de juny de 2025
  • Opinió

Neurodivergents a taula

Cada cop més restaurants i hotels de Barcelona comencen a mirar el món des d’altres…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Collboni repassarà els reptes de Barcelona en l’equador de mandat a Moments Estel·lars

L'alcalde farà balanç de la situació de la capital catalana i la seva visió per…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025