Plusfresc preveu obrir tres nous supermercats a Barcelona

La cadena catalana invertirà un total de 15 milions en un pla d'expansió que també es focalitzarà a Lleida i la costa de Tarragona, així com a modernitzar els establiments actuals

Plusfresc comença el nou curs amb un pla per continuar creixent a Catalunya, especialment a Lleida, on es va fundar i ha consolidat el seu lideratge de mercat amb una quota del 21,6%. La cadena de supermercats especialitzada en frescos compta amb un total de 85 establiments, dels quals més del 75% està situat a la seva província natal.

Malgrat aquest lideratge, l’empresa familiar també vol continuar reforçant-se a la resta del territori, amb el focus posat a Barcelona ciutat, on compta amb 6 locals, ocupant uns 130 treballadors. Aquesta xifra creixerà fins als 9 punts de venda en els pròxims tres anys, amb la previsió d’obrir-ne un de nou per any, segons detalla el seu director general, Francisco González. Es preveu que es concentrin als barris on Plusfresc ja és present a la capital catalana, bàsicament, a la zona alta.

El pla d’expansió de la cadena de Lleida per als pròxims tres anys serà finançat amb recursos propis i comptarà amb un pressupost total de 15 milions d’euros. El gruix l’absorbiran les noves obertures, que també es faran a la costa de Tarragona. L’empresa destinarà entre 10,5 i 12 milions d’euros als nous locals, que suposaran la contractació de 180 treballadors. La resta de la inversió es destinarà a reformar els establiments actuals.

Un dels supermercats Plusfresc que ja s’ha reformat ha estat el de Via Augusta 188, el primer que la cadena lleidatana va tenir a Barcelona, inaugurat l’any 2014. La inversió destinada s’ha equiparat al cost que té una obertura. Amb una superfície de 1.200 metres quadrats, el local s’ha reformulat, concentrant els frescos a la planta superior, i s’han sumat nous serveis, com la possibilitat de fer la compra escanejant els codis de barra dels productes amb el mòbil, procés conegut com a Scan & Go. De moment, aquest servei té un cost d’1,5 euros que es retorna amb un val de descompte.

Al local de Via Augusta també s’ha incorporat un forn a la peixateria que permet emportar-se el peix i el marisc llest per consumir —pel mateix preu—; un espai amb productes a granel, com fruita seca, cereals, arrossos i llegums; un espai amb més de 300 referències de formatge, o un celler que compta amb un assessor especialitzat. Totes aquestes innovacions s’han provat abans a la botiga Sunka que Plusfresc té a Lleida, on la cadena testeja noves maneres de presentar els productes i comprar.

Plusfresc va registrar una facturació, sense IVA, de 184,5 milions d’euros el 2021. Aquest 2022 preveu un creixement moderat, tenint en compte la crisi inflacionista. La cadena rebutja propostes com una cistella d’aliments bàsics a 30 euros.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

EstarB, l’aposta de Barcelona per la universalització de la salut mental per als joves

L’any 2021, en ple procés de normalització postpandèmia, l’Ajuntament de Barcelona va consultar als joves…

31 d'octubre de 2025
  • Gastronomia

“Del Gastronomic Forum Barcelona surts amb idees noves, contactes de valor i el paladar despert”

El saló posarà enguany el focus en la Nova Cuina Catalana, en un moment clau…

31 d'octubre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Barcelona, pol de l’economia circular per transformar la indústria

El nou BAC exerceix de laboratori d'idees i "d'escola de cofundadors” per impulsar projectes que…

31 d'octubre de 2025
  • Opinió

Barcelona, ciutat de mar… d’esquena al mar?

Repensar la mobilitat i l'accessibilitat ciutadana és clau per recuperar la nostra identitat mediterrània

31 d'octubre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

W Barcelona: La gran vela que va minvar

Tercer capítol de la sèrie hotels amb història i històries d'hotels. En aquesta ocasió, el…

31 d'octubre de 2025
  • Imatges

El museu somniat de Carmen Thyssen a Barcelona comença a perfilar-se

El projecte, impulsat per la companyia Stoneweg Places & Experiences i presentat de la mà…

30 d'octubre de 2025