Nou salt per al Port: autoritza l’entrada de MSC a la terminal BEST i l’hotel W es reforma

Les dues operacions posicionen a l'enclavament barceloní com a pol d'atracció d'inversions internacionals, i se sumen a dues novetats més: Lidl completarà el seu nou 'hub' a la ZAL, i la futura terminal de Royal Caribbean està més prop de connectar-se a la xarxa elèctrica

Després de mesos de negociació, el Port de Barcelona ha donat llum verda a l’entrada de MSC a la terminal BEST, la més important de la capital catalana quant al transport de contenidors. MSC, consolidat com el primer grup navilier a nivell global, haurà d’esperar ara només a l’autorització d’organismes de competència d’àmbit europeu per executar l’operació, anunciada l’any passat. Malgrat la rellevància de l’acord, no ha estat l’únic que ha tancat el Port: ha prorrogat deu anys la concessió del W Barcelona, que es renovarà de manera integral amb una inversió d’uns 80 milions d’euros.

L’enclavament portuari ho ha acordat en un consell d’administració amb una ordre del dia carregat. Ha inclòs no només aquestes dues operacions clau, sinó també l’ampliació del nou hub dels productes no alimentaris de Lidl, i la licitació del sistema que connectarà la futura terminal G de creuers a la xarxa elèctrica.

“Més connectivitat” amb MSC

L’entrada de MSC a la terminal BEST es materialitzarà mitjançant la transmissió del 50% de les accions que actualment té Terminal Catalunya SAU (Tercat) a Terminal Investments Limited Holding (TiL), empresa participada “majoritàriament” per MSC. L’operació atorgarà al port “més connectivitat”, segons el president de l’Autoritat Portuària, José Alberto Carbonell, que ha destacat la potència de MSC a nivell global: concentra prop del 20% de la capacitat de la flota mundial de portacontenidors, amb prop de mil vaixells i amb la voluntat d’anar-se acostant al 30%.

Tenint en compte aquesta capacitat de la naviliera, la seva entrada en la terminal representarà “un pas important de cara als serveis que es presten en el Port de Barcelona”, ha afegit Carbonell. El president del Port ha destacat que l’acord inclou condicions específiques per a garantir la continuïtat del servei de la terminal cap a qualsevol operador, i mecanismes per evitar possibles bloquejos en la presa de decisions, atesa la distribució del 50% de les accions. Amb l’acord, l’operativa i la gestió de la terminal continuarà recaient sobretot en Hutchison Ports.

En l’altre extrem del port, un altre emplaçament es prepara per a rebre una altra inversió: el W Barcelona es renovarà de manera integral amb prop de 80 milions d’euros. L’operació comportarà una pròrroga de deu anys —ampliable a cinc més— de la concessió, fins el 2041, a CIGAHorels España, gestora de l’establiment integrada en el grup Marriott International.

L’Hotel W Barcelona. © Ricardo Bofill Taller Arquitectura Barcelona

Les obres, que estan pendents d’autorització de l’Ajuntament, es duran a terme en dues fases, com ha detallat Carbonell: la primera començarà a l’octubre i reformarà les plantes de la 8 a la 25, i la segona anirà de l’octubre de 2026 a l’abril de l’any següent i se centrarà en les zones comunes i les plantes inferiors. Del total, uns 40 milions es correspondran a l’obra civil i a les instal·lacions, mentre que els 40 restants aniran al disseny interior i al mobiliari.

A més, el consell d’administració ha fet un pas més cap a l’electrificació de la futura terminal de creuers que gestionarà Royal Caribbean. En concret, ha donat llum verda a la licitació del projecte per instal·lar el sistema Onshore Power Supply (OPS) en la terminal G de creuers, amb un pressupost de 12,6 milions d’euros i amb la previsió que la terminal estigui operativa el 2027. El port ja compta amb sistemes OPS a la terminal BEST i a la Grimaldi de ferris, i permetrà connectar els creuers a la xarxa elèctrica perquè puguin apagar els seus motors mentre estiguin atracats en el port.

Operaris connectant el sistema OPS a la terminal de ferris de Grimaldi del Port de Barcelona.

En paral·lel, el Port ha atorgat al Centro Intermodal de Logística (Cilsa) una concessió administrativa de prop de 100.000 hectàrees del ZAL Prat per a la construcció d’una nau logística per a Lidl. La concessió de la superfície, ocupada antigament per l’empresa Total, té una durada de 34 anys prorrogables. En ella, la nau que s’aixecarà suposarà una inversió de 42 milions d’euros.

Amb 55.000 metres quadrats de superfície logística, la futura nau tindrà una altura de 15 metres, “superior a l’habitual” en les instal·lacions d’aquest tipus. Una vegada entri en funcionament, Lidl passarà a gestionar un total de 165.000 metres quadrats en aquesta zona. Així, la companyia “fa un pas més de consolidació en el Port de Barcelona”, ha defensat Carbonell.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Encara que també és ‘la millor botiga del món’

La de Barcelona és la història d'una ciutat amb un marcat caràcter comercial. Durant el…

26 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

CASA SEAT celebra cinc anys assolint el milió de visitants i els 1.400 esdeveniments

L'espai de l'automobilística instal·lada a Martorell ha aconseguit consolidar-se com un referent de la mobilitat,…

26 de juny de 2025
  • Escena

Groenlàndia puja a l’escenari mentre les seves glaceres es desfan

'Crema, Groenlàndia' és la nova producció de l'Institut de Ciència i Teatre, creada conjuntament amb…

24 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

“La Casa degli Italiani és casa vostra”

Mirko Scaletti és el president de la Casa degli Italiani, una entitat històrica de la…

24 de juny de 2025
  • Creativitat

La impaciència i la mescla perfecta

A Juan Roberto Vásquez mai el va seduir del tot l'arquitectura tradicional. La quantitat de…

23 de juny de 2025
  • Professionals

“Les empreses han d’acceptar que el talent pot venir i marxar”

La captació i retenció de talent és una estratègia alhora que un repte de futur.…

23 de juny de 2025