SolarMente assoleix la rendibilitat i tancarà aquest any amb 7,3 milions de facturació

La 'cleantech' factura més d'un milió d'euros mensuals i es fixa com a objectiu per a 2025 triplicar els seus ingressos, obrir en quatre noves ciutats i expandir-se per Europa amb el seu innovador model de subscripció

SolarMente ha arribat a la rendibilitat, i tancarà enguany amb uns ingressos mensuals d’un milió d’euros i amb una facturació total de 7,3 milions. La cleantech, posicionada com a proveïdora integral de tecnologia neta amb un model de subscripció, pretén triplicar els seus ingressos l’any vinent, mitjançant l’obertura a quatre noves ciutats.

L’empresa, fundada el 2020 per Wouter Draijer i Victor Gardrinier a Barcelona, està explorant a més posar en marxa la seva expansió per Europa. Amb el punt de mira inicialment a Itàlia, l’empresa, que compta amb Leonardo DiCaprio com a inversor estratègic,preveu emprendre la seva internacionalització a finals de l’any que ve.

La companyia, que disposa de 84 empleats i opera des d’una nova seu més gran a L’Hospital de Llobregat, ha ampliat a més la seva cartera de serveis més enllà de l’energia solar, i és que la startup barcelonina s’ha llançat a tecnologies avançades en àmbits com l’aerotèrmia.

L’empresa també està desenvolupant una solució integral que combinarà hardware i software per permetre a les llars maximitzar els seus estalvis energètics. A més, està treballant en una solució de gestió energètica de la llar que optimitza la demanda d’energia i l’eficiència.

“La nostra missió sempre ha estat impulsar la transició energètica, eliminar les barreres de l’autoconsum i electrificar el 100% de les llars espanyoles amb energia neta”, ha defensat Draijer, enginyer holandès que va fundar l’empresa amb Gardrinier, canadenc expert en innovació i blockchain, després de conèixer-se a la capital catalana.

Amb aquests objectius, la companyia va adquirir a l’octubre a l’empresa de sistemes fotovoltaics Eltex. L’operació va reforçar el seu posicionament en el mercat, en el qual opera amb el seu model de subscripció com a tret diferencial, que elimina la inversió financera inicial que habitualment requereix endinsar-se en l’autoconsum fotovoltaic, amb l’objectiu de facilitar el seu accés.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Business and Talent

Les teràpies innovadores, protagonistes del hub d’AstraZeneca

El nou hub global d’AstraZeneca a l’edifici Estel reforça el lideratge de Barcelona en ciències…

4 de novembre de 2025
  • Baco Boca

Ruta de Tapes Raval(s): deu parades obligatòries per assaborir el barri

El Raval torna a desplegar la millor cara gastronòmica amb una nova edició de la…

4 de novembre de 2025
  • Professionals

Mercadona potencia la incorporació de talent amb un portal d’ocupació més àgil

La companyia pot contactar proactivament amb candidats a través de la nova eina

4 de novembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Big Mamma amplia el seu imperi gastronòmic a Barcelona amb un nou homenatge a la dolce vita

Amb més de 30 restaurants a Europa i després de la seva exitosa arribada a…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

“Soc optimista amb la tecnologia: anirem cap a una ciutat més còmoda”

El director de l'Smart City Expo World Congress, Ugo Valenti, aborda les novetats d'una edició…

3 de novembre de 2025
  • Opinió

Barcelona i blockchain, una aposta pel futur de la tecnologia

Barcelona s'ha convertit en la seu, un any més, de la European Blockchain Convention, la…

3 de novembre de 2025