La 'cleantech' factura més d'un milió d'euros mensuals i es fixa com a objectiu per a 2025 triplicar els seus ingressos, obrir en quatre noves ciutats i expandir-se per Europa amb el seu innovador model de subscripció
Els fundadors de SolarMente, Wouter Draijer i Victor Gardrinier.
SolarMente ha arribat a la rendibilitat, i tancarà enguany amb uns ingressos mensuals d’un milió d’euros i amb una facturació total de 7,3 milions. La cleantech, posicionada com a proveïdora integral de tecnologia neta amb un model de subscripció, pretén triplicar els seus ingressos l’any vinent, mitjançant l’obertura a quatre noves ciutats.
L’empresa, fundada el 2020 per Wouter Draijer i Victor Gardrinier a Barcelona, està explorant a més posar en marxa la seva expansió per Europa. Amb el punt de mira inicialment a Itàlia, l’empresa, que compta amb Leonardo DiCaprio com a inversor estratègic,preveu emprendre la seva internacionalització a finals de l’any que ve.
La companyia, que disposa de 84 empleats i opera des d’una nova seu més gran a L’Hospital de Llobregat, ha ampliat a més la seva cartera de serveis més enllà de l’energia solar, i és que la startup barcelonina s’ha llançat a tecnologies avançades en àmbits com l’aerotèrmia.
L’empresa també està desenvolupant una solució integral que combinarà hardware i software per permetre a les llars maximitzar els seus estalvis energètics. A més, està treballant en una solució de gestió energètica de la llar que optimitza la demanda d’energia i l’eficiència.
“La nostra missió sempre ha estat impulsar la transició energètica, eliminar les barreres de l’autoconsum i electrificar el 100% de les llars espanyoles amb energia neta”, ha defensat Draijer, enginyer holandès que va fundar l’empresa amb Gardrinier, canadenc expert en innovació i blockchain, després de conèixer-se a la capital catalana.
Amb aquests objectius, la companyia va adquirir a l’octubre a l’empresa de sistemes fotovoltaics Eltex. L’operació va reforçar el seu posicionament en el mercat, en el qual opera amb el seu model de subscripció com a tret diferencial, que elimina la inversió financera inicial que habitualment requereix endinsar-se en l’autoconsum fotovoltaic, amb l’objectiu de facilitar el seu accés.
Una seixantena de joves artistes, menors de 35 anys, exposen les seves creacions a més…
El Pacte per Ciutat Vella defineix el full de ruta per a la dècada vinent…
Les 50 estructures fondejades durant la reforma del port s'han convertit en un refugi i…
Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…
Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…
L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…