Ecosistema emprenedor

La ‘startup’ barcelonina Photoslurp s’uneix a la sueca Flowbox

Ambdues companyies es dediquen a oferir continguts de màrqueting per a marques que venen online i aspiren a liderar el mercat europeu

Quan un puja una fotografia o un vídeo a xarxes socials amb un producte i etiqueta a la marca, companyies com Photoslurp ho detecten i li ofereixen a les marques com a material per fer campanyes de màrqueting. En el cas d’aquesta startup barcelonina, compta amb una cartera formada per empreses com Kave Home, Pronovias, Meller, Havaianas, Benetton, Yves Rocher, Isdin, Deporvillage, Absolut Vodka o Lekué. Els clients de Photoslurp només utilitzen els materials si els hi agraden i si els usuaris, que no reben res a canvi, els hi permeten fer-ho.

La companyia va començar a vendre el seu software pensat per a comerços online el 2015. Els primers anys es van finançar amb recursos propis dels dos cofundadors, Ben Heinkel i Eulogi Bordas, i els ingressos que anava generant. L’any 2017, va tancar la seva primera ronda, per 750.000 euros. Inveready va liderar la inversió, acompanyada per Bankinter VC, Caixa Capital Risc i l’Institut Català de Finances (ICF).

Photoslurp s’acaba d’aliar amb la sueca Flowbox, amb unes característiques tècniques i comercials molt similars, amb l’objectiu liderar el mercat europeu. Mentre que la companyia barcelonina controlava els països del sud d’Europa, Flowbox ho feia al nord. En conseqüència, ambdues competien pels països del centre. Segons explica Bordas, l’empresa sueca els va contactar per veure si resultava més eficient anar juntes i, després d’estudiar-ho, han decidit que sigui així.

Photoslurp passarà a estar participada al 100% per Flowbox, que serà la marca que es mantindrà. Bordas assenyala que “tècnicament es tracta d’una adquisició, però té l’esperit d’una fusió”. La predominança de Flowbox se sustenta en què la companyia compta amb més de 500 clients, enfront dels 300 de Photoslurp, amb un pes especial a Espanya i Llatinoamèrica. L’oficina de Barcelona, amb 25 treballadors, es mantindrà i Bordas passarà a ser el director d’ingressos de Flowbox. La companyia sueca va tancar el febrer de 2020 una ronda per 7,6 milions d’euros per accelerar la seva expansió, tant a través del creixement orgànic com les adquisicions.

Després de l’operació, la plantilla total passarà a ser de 70 empleats repartits a les oficines d’Estocolm, Amsterdam i Barcelona, i la facturació combinada creixerà fins a gairebé els vuit milions d’euros. L’any 2021, Photoslurp va ingressar 1,5 milions d’euros. Bordas indica que tant Photoslurp com Flowbox estan prop d’arribar als beneficis.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

Accure Therapeutics rep 1,5 milions d’euros per a un fàrmac innovador per al Parkinson

A més del medicament per al tractament del Parkinson, pel qual han obtingut subvencions de…

16 de juny de 2025
  • Opinió

Neurodivergents a taula

Cada cop més restaurants i hotels de Barcelona comencen a mirar el món des d’altres…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Collboni repassarà els reptes de Barcelona en l’equador de mandat a Moments Estel·lars

L'alcalde farà balanç de la situació de la capital catalana i la seva visió per…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025