Amb presència en més de 1.350 farmàcies a tota Espanya i més de 120.000 consumidors, la companyia acaba de llançar Superlativa Forte, un complement d'acció ràpida ideat per a tractar episodis d'ansietat aguda
Teresa Pueyo, CEO i fundadora de Superlativa.
La societat actual ha après a conviure amb l’estrès i l’ansietat com si es tractés d’un mal inevitable. Només en l’últim any, nou de cada deu persones (un 96%) a Espanya reconeix haver patit estrès, i un de cada tres adults presenta ja algun trastorn de salut mental, com l’ansietat o la depressió. Les xifres són tan alarmants que l’estrès, de fet, ja és considerat una epidèmia silenciosa que, malgrat que s’acostuma a normalitzar o minimitzar, acaba impactant en el cos, generant canvis d’humor, fatiga o insomni. Observant aquest mal generalitzat i després d’haver-lo viscut en el seu propi cos, Teresa Pueyo va decidir l’any 2019 llançar Superlativa per a poder combatre aquest problema a través de complements alimentaris naturals.
Una decisió que va ser fruit d’una experiència personal, però també de la seva trajectòria professional anterior. La seva experiència com a gestora d’inversions de capital de risc la va portar fins a Singapur, país del sud-est asiàtic on es va acostar a la medicina oriental tradicional, que aposta per una visió més holística de la salut —en què es combina estil, de vida, alimentació i esport— i en què l’ús de complements alimentaris naturals és molt més estès. “Com la gran majoria de la població, patia un estrès clínic que se’m manifestava en la pell, però també en una major irritabilitat, i gràcies a la fitoteràpia, és a dir, la medicina basada en plantes, vaig poder trobar de nou l’equilibri”, rememora Pueyo
Quan va tornar a Barcelona va observar que a Europa no existien complements alimentaris naturals que servissin per a combatre l’estrès, i menys que comptessin amb una validació científica. Va ser en aquest moment quan Pueyo va decidir donar un canvi a la seva trajectòria professional i fundar Superlativa. Ho va fer, tanmateix, sense abandonar la mentalitat i la cautela que havia adoptat després de tants anys en grups de capital de risc. “Vaig observar que, a més d’una necessitat, la meva idea podia a arribar a convertir-se en un negoci sostenible perquè en aquell moment just començaven a arribar els suplements alimentaris a Europa i s’esperava que el sector pogués créixer a doble dígit en els següents anys”.
Així, va iniciar aquesta aventura emprenedora amb uns pocs estalvis, un petit equip científic —que actualment lidera Marta Hernández— i impulsada per Netmentora, la xarxa global que acompanya emprenedors en fases inicials a través d’una comunitat internacional que aposta pel coneixement compartit. Avui, Superlativa ja compta amb una plantilla de 20 empleats —majoritàriament dones— i duplica cada any la seva facturació gràcies als seus complements alimentaris, que ja han seduït 120.000 persones. Així mateix, Teresa Pueyo va ser reconeguda com a Impact Leader per aquesta mateixa xarxa que li va donar suport en els seus inicis, Netmentora, en aquest cas en el seu esdeveniment anual, Impact Night, en la categoria d’Emprenedora a empresària.
A més, la marca acaba de llançar un nou complement natural: Superlativa Forte, ideat per als episodis d’ansietat puntual i estrès agut que es dona en situacions com, per exemple, un viatge llarg si es té por de volar, una presentació en públic, una reunió important o una mudança. El complement alimentari, dissenyat en format líquid per a ser begut i que actuï en pocs minuts, ajuda el cos a relaxar-se, recuperar la calma mental i física, però sense provocar efectes de sedació, i combatre aquests moments de nerviosisme o por puntuals.
“El producte està pensat per a dur-lo a sobrei poder consumir-se quan es necessiti”, aclareix Pueyo. Superlativa només treballa amb adaptògens extrets de les plantes que compten amb suport científic i estudis clínics que demostrin la seva efectivitat. Aquestes molècules actuen sobre el sistema neuroendocrí per a ajudar el cos a normalitzar la seva resposta enfront de l’estrès. Així, per exemple, Superlativa Forte conté vuit actius naturals —cinc d’ells patentats internacionalment, com el Magtein o Shoden— derivats de plantes. Fins ara, no existia cap altre suplement natural que ajudés el cos a gestionar aquests episodis.
Més de 13.500 farmàcies a Espanya ja disposen i distribueixen els productes de Superlativa, que també inclouen un altre suplement de la marca: Superlativa Daily, el seu producte més conegut i que s’ha consolidat entre els farmacèutics com el complement més recomanat per a combatre els efectes de l’estrès crònic. Aquests atributs també han estat reconeguts pel sector farmacèutic, ja que la marca ha guanyat enguany el Premi Farmàcia a Marca Revelació, atorgat pels mateixos professionals del sector.
“L’estrès en si mateix no és dolent perquè ens fa mantenir-nos alerta; però sí que ho són els efectes secundaris que provoca en el cos humà”, remarca Pueyo. Uns efectes físics que no sempre es relacionen amb l’ansietat i que, per tant, rarament se solen tractar. Indicis com dormir malament —amb problemes per a quedar-se adormit o despertant-se un parell de vegades durant la nit—, la irritabilitat, la caiguda dels cabells, les digestions difícils o la falta de concentració “haurien d’alertar-nos que el nostre cos pateix una situació d’estrès crònic”. Superlativa Daily està ideat per a regular aquests efectes. Així, ajuda a regular el cortisol, l’hormona que genera el cos de manera natural per a enfrontar-se a situacions d’emergència o urgència, perquè els seus nivells estiguin molts més controlats.
A curt i mitjà termini, la marca, que fabrica íntegrament a Catalunya, aposta per reforçar-se i consolidar-se en el mercat nacional, abans de fer el pas cap a la internacionalització. “Encara que és cert que cada vegada parlem més de salut mental i tenim més normalitzat el fet d’anar a teràpia, és cert que a Espanya encara tenim molta feina per recórrer quant a com tractar l’ansietat o l’estrès des de petits”, lamenta la CEO de Superlativa. De fet, actualment “més del 80% dels usuaris que acudeixen a les farmàcies presenten signes d’estrès i d’ansietat”.
Encara que els seus productes estan pensats per al públic general, són sobretot les dones d’entre 35 i 55 anys qui compra Superlativa. “En general, les dones arrosseguen més càrregues mentals que els homes”, aclareix Pueyo. A Espanya, de fet, un 17% de les dones sofreixen trastorns d’ansietat, enfront d’un 9% dels homes.
L’empresa va tancar l’any passat una ronda de finançament de 1,5 milions d’euros liderada per Iris Ventures, finançament que ha invertit a continuar ampliant i reforçar el seu portfolio. Encara que entre la seva gamma de productes es troben altres suplements naturals que ajuden a combatre diferents problemes del cos humà —com els problemes digestius, en la pell o la regulació dels cicles menstruals o la menopausa—, Superlativa vol utilitzar els fons captats en aquesta ronda per a continuar augmentant la seva gamma de productes enfocats a l’estrès. De cara al pròxim any, de fet, ja planegen llançar al mercat dos nous suplements per a complementar aquesta línia.
El projecte, impulsat per la companyia Stoneweg Places & Experiences i presentat de la mà…
La XXIII Jornada Retail de Comertia posa el focus en la intel·ligència artificial com a…
L'edició més ambiciosa del congrés internacional posa en valor el rol de les ciutats davant…
Des d'un nou i ampliat laboratori del Parc Científic de Barcelona, la 'spin-off' exporta models…
La capital catalana segueix en el punt de mira dels inversors per a la reforma…
Barcelona ja té el seu nou “número deu”. Al cor de Sarrià s'ha inaugurat el…