Tecnològica, biomèdica i digital: així es percep la nova indústria emergent de Barcelona

L’Ajuntament ha dut a terme l’estudi “Barcelona als Ulls del món 2018” que té com a objectiu monitoritzar l’evolució de la percepció de la ciutat a nivell global, a través de les opinions de més de 3.000 persones entre 18 i 65 anys a més de l’anàlisi qualitatiu de 240.000 converses online a Twitter

[dropcap letter=”L”]

a nova indústria emergent a Barcelona és percebuda arreu del món com a tecnològica, biomèdica i digital. A banda de la potència en comerç, turisme i organització d’esdeveniments i congressos, s’amplia el ventall de sectors vinculats a la ciutat amb especial èmfasi d’aquells relacionats amb nous models de negoci, la innovació tecnològica i la recerca biomèdica. Respecte a 2011 s’observa un enfortiment de la ciutat com a centre de negocis i innovació, increment que també es destaca entre els barcelonins, per a qui el Mobile Wold Congress és un clar dinamitzador d’aquesta percepció.

Tot això emana de l’estudi “Barcelona als Ulls del món 2018”, que ha dut a terme l’Ajuntament per monitoritzar l’evolució de la percepció de la ciutat a nivell global a través de les opinions de més de 3.000 persones entre 18 i 65 anys d’Europa, Nord Amèrica, Xina i Japó que hagin viatjat a l’estranger els últims dos anys; visitants a Barcelona per motius professionals, residents a la ciutat des de fa més d’un any, periodistes internacionals, empresaris i empresàries estrangers, i experts en city branding, a més de l’anàlisi qualitatiu de 240.000 converses online a Twitter sobre les ciutats de Barcelona, Amsterdam, Singapur i Miami.

 

REFORÇAR LA POSICIÓ DE BARCELONA AL MÓN

Aquest informe s’emmarca en el projecte de renovació del relat de marca-ciutat impulsat per l’Ajuntament de Barcelona i desenvolupat en col·laboració amb diferents actors econòmics, institucionals i socials de la ciutat i el territori de Barcelona.

Té com a finalitat conèixer l’evolució de significats de la marca Barcelona des del 2011, any que es va fer el primer “Barcelona als Ulls del Món”; identificar els trets diferencials de Barcelona respecte d’altres ciutats amb un posicionament similar com Amsterdam, San Francisco o Tel Aviv; i també conèixer si hi ha diferències d’opinió entre els visitants de la ciutat abans i després de visitar-la. Tot això amb l’objectiu final de reforçar la posició de Barcelona al món.

LA CIUTAT TÉ UNA IMATGE POSITIVA PER VIURE-HI, INVERTIR I VINCULADA A LA NOVA INDÚSTRIA

Les principals conclusions de l’estudi “Barcelona als Ulls del món 2018”, que es va realitzar a finals del 2017 i principis de 2018, mostren que la ciutat té una imatge positiva arreu del món, com a urbs coherent i transversal, i amb alt atractiu general.

Destaquen el seu caràcter acollidor, com a lloc per invertir-hi i fer negocis, i també per establir-s’hi i captar talent qualificat. El nom i la imatge de Barcelona estan vinculats internacionalment especialment en la creativitat, i per primer cop, també als sectors tecnològic, biomèdic i digital. És reconeguda a més, per la seva potència en comerç, turisme i organització d’esdeveniments. Com a aspectes negatius, l’informe constata que Barcelona és una ciutat que fa front als reptes propis d’una gran ciutat, com preus alts i petita delinqüència o la massificació del turisme, i conclou que la ciutat compleix expectatives entre aquells que la visiten, aporta una experiència vibrant als visitants i manté els i les residents orgullosos de la seva ciutat.

Com a principals conclusions, en destaquen 10:

  • Barcelona gaudeix d’una imatge positiva arreu del món
    La seva gastronomia, arquitectura i monuments emblemàtics com la Sagrada Família i la platja conformen l’imaginari de la ciutat, que és coherent i transversal arreu del món i gaudeix d’un alt atractiu com a destinació turística i en el seu atractiu general. Un imaginari que s’enriqueix incorporant nous significats més vinculats a Barcelona com a una experiència rica i interessant, que a la vegada veu reduïda la presència de tòpics i estereotips relacionats amb Espanya, com ara els toros o la fiesta, entre els que la visiten.
  • Una ciutat per viure i desenvolupar-se
    L’atractiu de Barcelona com a ciutat per viure és molt positiu entre el públic internacional i especialment entre l’empresariat, periodistes i persones que viatgen per negocis. Més enllà de la qualitat de vida, associada a la climatologia i l’ambient de la ciutat, s’afegeixen valors com moderna, de ment oberta, cosmopolita o cultural i una major percepció de bones oportunitats personals i professionals vinculades al dinamisme de l’activitat econòmica de la ciutat i la seva àrea d’influència, Catalunya.
  • Un bon lloc per invertir i fer negocis
    Experts en city branding, periodistes, empresaris i empresàries estrangers destaquen la solidesa del teixit empresarial de la regió, les infraestructures, els centres universitaris i escoles de negocis, la millora del nivell d’anglès general i el seu dinamisme per la creixent presència de startups i centres d’innovació i recerca. Tot i que demanden millores i incentius, consideren que Barcelona és un bon lloc per establir-s’hi i captar talent qualificat. Es confirma aquesta visió entre els professionals que han visitat la ciutat durant 2018 per motius de negoci o per assistir a fires i esdeveniments.
  • Una ciutat vinculada a la creativitat i el disseny
    Barcelona es reconeix com a líder en indústries creatives i culturals entre el públic general d’arreu del món i s’associa a marques amb un fort component d’estil de vida, talent i creativitat. El FC Barcelona, Zara, Desigual, SEAT i Damm són les més mencionades a nivell global i, en la conversa social, guanyen pes les referències al disseny que n’és un dels grans temes dominants.
  • Barcelona segueix oferint una experiència vibrant
    Es consolida la percepció de Barcelona com una ciutat divertida, amigable i vivaç i es considera com un lloc vibrant, on passen coses interessants, inclús per davant de ciutats com Amsterdam i San Francisco, i la vivència dels que han estat a la ciutat es qualifica de bona/excel·lent, emocionant i feliç.
  • Barcelona fa front als reptes propis d’una gran ciutat
    El 45% dels enquestats no troben res negatiu a destacar, i aquells que sí que ho fan esmenten els preus alts i la petita delinqüència com a principals problemàtiques compartides per les grans ciutats i destins turístics de referència, tot i que el turisme massificat s’erigeix com un repte emergent de la ciutat. També s’esmenten el terrorisme i referències al moment polític independentista sense que s’observi un impacte en la imatge o alteri la percepció positiva de la ciutat.
  • Barcelonins, orgullosos de la seva ciutat
    Els ciutadans de Barcelona valoren molt positivament la ciutat en totes les dimensions i especialment com a lloc per viure. El mapa mental dels barcelonins està molt en línia amb l’imaginari identificat arreu del món i en destaquen de forma superior la modernitat, el caràcter cosmopolita, acollidor i solidari.
  • La ciutat per als urbanites inquiets
    El perfil del visitant que se sent més atret per Barcelona és jove, apassionat per la cultura i els avanços en biotecnologia, que viatja sovint, tant per plaer com per negocis.
  • Barcelona compleix expectatives
    Es tracta d’una ciutat que genera sensacions i emocions molt positives i aquells que la visiten la valoren més positivament encara, de forma significativament superior entre els visitants de negocis el 2018.
Compartir
Publicado por
The New Barcelona Post

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els ‘rebesavis’ de l’aeroport de Barcelona

Globus i Setmana Aèria de 1910: Passió pel vol a la ciutat

15 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Livo, l’app que connecta professionals i centres sanitaris per cobrir torns i vacants

La plataforma opera en 200 hospitals i sociosanitaris, i es proposa arribar a 250 a…

15 d'agost de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Els 5 millors locals de Barcelona per prendre un Bitter KAS

A Barcelona, el Bitter KAS continua sent el rei dels aperitius, un clàssic que ha…

15 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

El Parc de l’Alba suma 127 pisos protegits més entorn del Sincrotró

La cooperativa Fem Ciutat invertirà cinc milions d’euros en una promoció que s’inscriu en la…

15 d'agost de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Tercera vida per a Montjuïc

Un paquet d'actuacions des de la Plaça Espanya fins l’Anella Olímpica, en el centenari de…

13 d'agost de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

El Gran Hotel la Florida reneix interpel·lant als barcelonins amb la seva restauració

L'emblemàtic establiment reobrirà al setembre amb la mirada posada en els turistes però també en…

13 d'agost de 2025