Professionals

Telefónica reconeix el dret a la desconnexió digital dels seus empleats

El compromís amb la conciliació i el respecte del temps de descans serà extensiu a tots els països on opera la companyia.

La direcció de Telefónica s’ha compromès amb els sindicats majoritaris a reconèixer per primera vegada el seu posicionament respecte del dret a la desconnexió digital. La companyia ha fet públic en els últims dies, amb la ratificació de les organitzacions sindicals majoritàries a Espanya, UGT i CCOO, el seu objectiu de posar en marxa mesures concretes per potenciar el respecte al temps de descans dels treballadors un cop finalitzada la jornada laboral , i reconeix com una oportunitat el fet de liderar la implantació a les seves operadores d’aquest dret, una tendència cada vegada més present en la realitat empresarial mundial.

D’esquerra a dreta: Javier Delgado, director de RRHH de Telefónica España; José María Álvarez-Pallete, president executiu de Telefónica; José Alfredo Mesa, representant de l’UGT, i Jesús González, representant de les CCOO.

El compromís amb la desconnexió digital serà extensiu a tots els països on Telefónica té activitat i s’incorporarà pròximament, com a annex, a l’Acord Marc Internacional que la Companyia té en vigor amb les organitzacions sindicals a nivell mundial. Telefónica promourà en els seus diferents territoris accions de sensibilització i formació dirigides a tots els professionals del Grup per informar sobre els riscos, desafiaments i bones pràctiques relacionats amb l’ús de les eines digitals.

En el document, la companyia reconeix com a imprescindible que els treballadors puguin ‘desconnectar’ quan sigui necessari i crear hàbits saludables respecte a l’ús dels seus dispositius. Telefónica posarà a la seva disposició totes les eines necessàries perquè els empleats del Grup desenvolupin el seu propi ‘benestar digital’.

Aquest objectiu de treballar per estendre en l’organització l’ús intel·ligent de la tecnologia és un més dels compromisos compartits entre Telefónica i els sindicats més representatius. Telefónica té un model de diàleg social reeixit que ha permès que els processos de transformació de la companyia a nivell global s’hagin gestionat sota els principis de la concertació i l’acord.

 

Compartir
Publicado por
The New Barcelona Post

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

La plataforma Slalom preveu superar el milió d’euros connectant marques i creadors

L'eina digital, pionera a Europa, permet a les empreses que vulguin generar continguts a xarxes…

3 de setembre de 2025
  • Creativitat

La Fundació Úniques reivindica el col·leccionisme d’art en femení

A través d’exposicions i una col·lecció pròpia d’obres creades per dones, i des del cor…

3 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Tracks CO2, la startup que mesura l’impacte d’accions sostenibles a partir de satèl·lits

La companyia, que actualment es troba sota la incubadora ESA BIC, treballa amb grans aerolínies…

2 de setembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona es convertirà en l’epicentre dels parcs d’atraccions

El congrés organitzat per l'Associació Internacional de Parcs d'Atraccions preveu assolir els 700 expositors internacionals…

2 de setembre de 2025
  • Opinió

Beure com qui llegeix Foster Wallace

Kyara, la cocteleria inspirada en perfums, demostra que cuina i literatura parlen el mateix idioma

31 d'agost de 2025
  • Creativitat

Dibuixa’m un cavall

Un bon personatge et pot marcar la vida. Els germans Carlos i Jordi Grangel són…

31 d'agost de 2025