TMB posa en marxa el primer dels 50 nous trens per a les línies L1 i L3

Es tracta de la compra de material ferroviari més important de la història de l'operador

La xarxa de metro de Barcelona comença a incorporar la comanda de 50 nous trens per a les línies L1 i L3 que TMB va encarregar a la multinacional francesa Alstom. Amb un pressupost de 318,85 milions d’euros, es tracta de la compra de material ferroviari més important de la història de l’operador i servirà per eliminar tot l’amiant dels vehicles del metro, a més de modernitzar el servei i fer-lo més accessible.

El primer tren s’ha posat en marxa aquest dilluns a l’L3, gairebé un any més tard del termini previst inicialment, amb un calendari clarament afectat per la crisi de subministraments que s’està produint a nivell global. La línia verda anirà sumant progressivament noves unitats fins a incorporar-ne 26. Així mateix, s’espera que l’L1 rebi la primera unitat entre l’abril i el maig. A partir d’aquest moment, TMB espera incorporar cada quinze dies un nou tren a cadascuna de les dues línies. D’aquesta manera, s’haurà incorporat el 50% dels trens adquirits a finals de 2023.

Els nous vagons, de les sèries 7000 i 8000, serviran per substituir els vehicles més antics del metro de Barcelona. Concretament, es retiraran 48 trens de les sèries 2000, 3000 i 4000, que representen la majoria de material rodant que conforma les línies 1 i 3. La presència d’amiant en aquests combois evitarà que siguin reutilitzats i es desballestaran. D’altra banda, la compra feta per TMB permetrà ampliar la flota de la línia 3 amb dos trens més.

Així són les noves pantalles que indiquen les parades a la línia L3.

La millora de l’accessibilitat ha estat un dels principals objectius de l’encàrrec a Alstom, que ha comptat amb la col·laboració d’entitats com l’ONCE, Ecom, Dincat i Cocemfe. Gràcies a les seves aportacions, les portes i els passadissos dels vagons seran més amples, i els espais per a persones amb mobilitat reduïda es distingiran clarament i les portes que els hi quedin més pròximes tindran obertura automàtica. Com ja es fa en altres trens, les portes exteriors dels combois estaran pintades de color vermell per facilitar la seva identificació a les persones amb problemes visuals.

Una major comoditat per als usuaris serà una altra característica dels nous trens de l’L1 i l’L3. S’han incorporat seients més ergonòmics i uns agafadors laterals a sobre dels seients per a les persones que vagin a peu dret. Els clàssics termòmetres de llums vermells que ara indiquen les parades se substituiran per pantalles, que permetran donar més informació. Hi haurà ports USB per a la càrrega de dispositius mòbils, servei que fins ara només estava disponible a la línia 2.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Creativitat

ÚNICO, la galeria que reivindica els oficis d’ahir per a garantir l’arquitectura del demà

Des d’un espai de 400 metres quadrats al Poblenou, aquest projecte pioner en tot l'Estat…

21 de desembre de 2025
  • Gastronomia

Plats preparats per assaborir les festes de Nadal sense presses

El Corte Inglés presenta una proposta gastronòmica que manté la tradició nadalenca sense renunciar a…

21 de desembre de 2025
  • Professionals

La revolució dels despatxos: dones en joc i el repte de liderar l’esport del segle XXI

L'associació Dones en Joc s'ha presentat en societat amb un objectiu principal: fer un pas…

21 de desembre de 2025
  • El Bar del Post

Xavi Casinos: La mirada de la Gran Barcelona

Observa l’avançament gradual de la cendra, mentre degusta el fum inhalat del Romeo y Julieta…

20 de desembre de 2025
  • Opinió

El meu Verdaguer

Ferran Dordal i Albert Prat provoquen unes ganes boges de tornar a endinsar-se en l’univers…

20 de desembre de 2025
  • Escena

Jordi Garreta: “Un sap si realment vol ser actor en els moments difícils”

Jordi Garreta parla amb la calma de qui acaba de baixar d’un viatge intens. Després…

20 de desembre de 2025