Carlos Manubens ha viscut en un ambient marcat per la medicina i la sanitat des de sempre. Des de l’experiència de la seva mare com a microbiòloga i de la seva germana, anys més gran, com a metgessa, Manubens ha estat testimoni dels problemes vinculats a la sanitat: “Des de llavors em vaig proposar impulsar un projecte que millorés el sistema sanitari”.
Va ser el 2023 quan va començar a materialitzar aquest objectiu. Després d’associar-se amb un desenvolupador de software, va cofundar Livo amb la finalitat de combatre l’escassetat de professionals sanitaris, “un problema multifacètic que sorgeix en part de la falta de digitalització de la gestió de recursos en la sanitat”.
Aquesta gestió del personal per cobrir torns i guàrdies “es continua fent en molts casos de manera manual, amb whatsapps, excels o fins i tot paper i boli”, la qual cosa pot desembocar en trucades d’última hora i “un estrès elevat per als professionals, derivat de la falta de flexibilitat i de conciliació”.
Així, Livo va néixer amb la voluntat de “digitalitzar i agilitzar la connexió entre centres sanitaris i sociosanitaris i professionals per fer-la més eficient”, per permetre alhora una millor conciliació i organització dels sanitaris i “descarregar als centres de feines de gestió de personal”, amb l’objectiu de fons de pal·liar l’escassetat de professionals: “Rebre trucades per cobrir torns imprevistos que interrompen la vida personal genera molt burnout, i això porta a molts professionals a plantejar-se deixar la professió”.
Des de la seva posada en marxa fa dos anys, Livo ha anat creixent en personal, fins a un equip de 40 persones, i també en funcions i objectius. Ara, l’app s’estructura sobre la base de tres àrees: la plataforma de gestió de cobertures externes puntuals; una eina de gestió de personal interna, per cobrir torns amb els propis professionals del centre, i un portal d’ofertes de places estructurals, en aquest cas per a infermeria i auxiliars.
Mitjançant aquestes eines, els propis professionals poden inscriure’s a ofertes o cobertures a través de l‘app, que també permet intercanviar guàrdies. “Livo no són torns, és la plataforma integral de gestió del talent sanitari”, reivindica Manubens.
Cap a nous mercats
A través de les seves eines, l’app arriba ara a 50.000 professionals de 150 centres. Malgrat que el focus principal segueix centrat en Espanya, la startup està obrint divisió a Itàlia i a Polònia, on “existeix una necessitat similar, amb dinàmiques professionals semblants”.
L’empresa, que no comunica per ara la seva facturació ni la inversió que ha requerit la seva posada en marxa, és gratuïta per als professionals, i són els centres els que paguen per fer ús de la plataforma. Segons explica Manubens, els salaris i el preu dels torns estan marcats per conveni, amb possibilitat d’extres en determinats casos.

“En acabar l’any hauríem de ser presents en més de 250 centres i hauríem de comptar amb 70.000 professionals”, destaca Manubens. L’objectiu no és només créixer en usuaris, sinó també en funcionalitats: “El que oferim ara és només la punta de l’iceberg del que plantegem crear”, avança. En aquesta línia, Livo preveu incorporar opcions de formació en la seva plataforma: “Volem ser l’eina de referència en la vida dels sanitaris i per als gestors d’hospitals”.
Així, aspiren a consolidar l’app com “l’aliat tecnològic dels centres sanitaris i sociosanitaris en la gestió i captació de talent, i alhora com un partner per als professionals, perquè trobin oportunitats i flexibilitat”. I és que, com defensa Manubens, és crucial “cuidar als qui cuiden”, perquè “si els professionals estan cremats i esgotats, l’atenció als pacients pot veure’s desmillorada”, fet que *Livo es proposa combatre.