L'empresa preveu incorporar un centenar de treballadors al centre, el primer que obre fora d'Alemanya
Victor Garcia, Paulina Juárez, Pere Navarro, Andreas Krinninger i Blanca Sorigué.
L’ecosistema de la indústria 4.0 del DFactory continua expandint-se. La multinacional Kion Group ha triat el centre impulsat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) per instal·lar el seu hub digital d’innovació intralogística, que neix a més com el primer centre de la companyia fora d’Alemanya.
Aquest Digital Hub de la multinacional, de la seva divisió Industrial Trucks & Services (ITS), s’ha dissenyat per desenvolupar productes digitals per a les marques del grup. L’empresa, líder en la fabricació de productes i prestació de serveis intralogístics, preveu incorporar a un centenar de treballadors al centre, que se sumaran a la seva activitat vinculada a l’optimització de cadenes de subministrament, incloent-hi muntacàrregues, magatzems automatitzats i sistemes de software avançat.
La companyia, que comercialitza els seus productes i serveis a través de marques com a Linde Materials Handling, Baoli i Dematic, potenciarà la innovació a través del seu nou centre al DFactory aplicant tecnologies com els sensors, la connectivitat i la intel·ligència artificial als seus vehicles industrials.
Així, el nou centre està cridat a exercir un rol clau en projectes pioners, com el desenvolupament d’una nova plataforma de gestió de flotes de vehicles per a la intralogística, que l’empresa preveu llançar el març vinent. El nou hub també posarà el focus a incubar projectes d’innovació tecnològica dirigits a clients a nivell estatal.
El hub de la multinacional ha desembarcat amb una superfície de 350 metres quadrats, que preveu eixamplar en el futur. Per poder créixer, l’empresa aprofitarà l’ampliació del DFactory, i és que el CZFB està treballant en la segona fase d’execució del centre, que permetrà arribar a 100.000 metres quadrats en els pròxims anys.
La incorporació de l’empresa al DFactory “demostra la singularitat i importància del propi ecosistema, que compta amb unes excel·lents connexions, amb una gran capacitat de generació d’oportunitats i un impuls de talent tech especialitzat”, ha defensat el delegat especial de l’Estat al CZFB, Pere Navarro.
“Que una gran multinacional com Kion Group hagi instal·lat el seu hub digital a DFactory Barcelona demostra que tenim tots els ingredients per a ser un districte 4.0 de referència mundial”, ha reivindicat Navarro, sobre un DFactory que compta amb 35 empreses, en una superfície ara de 17.000 metres quadrats.
En un acte amb el president de Kion ITS a Europa, Orient Mitjà i Àfrica, Andreas Krinninger, i a la vicepresidenta sènior a Espanya i Portugal de la companyia, Paulina Juárez, la directora general del consorci, Blanca Sorigué, ha defensat que aquest potencial del DFactory, sumant a “atractius de Barcelona com a ciutat connectada amb el món amb un ric ecosistema tecnològic” han estat decisius perquè Kion Group hagi apostat pel centre per a obrir el seu hub.
I així ho ha constatat el director del Digital Hub, Victor García, que ha posat en valor que “Barcelona destaca com un escenari ideal per a albergar ecosistemes tecnològics, gràcies a la seva llarga història de compromís amb la innovació i la seva capacitat per a atreure talent i empreses líders en matèria de transformació digital”.
No és habitual que a la plaça de Catalunya hi passin coses. Tot i ser…
El festival de cinema documental projectarà un total de 48 films, 11 dels quals seran…
Fill adoptiu de la ciutat de Barcelona, el director veneçolà encarrila el final de temporada…
La capital catalana es fa un lloc entre les 20 ciutats més competitives a nivell…
Amb un pressupost de 13 milions d'euros, l'Ajuntament habilitarà més de 50.000 metres quadrats per…
El festival delectarà amb les creacions de 32 restaurants i 6 pastisseries de Barcelona, entre…