Ecosistema emprenedor

TravelPerk capta 190 milions i es consolida com a ‘unicorn’

La primera megarronda de l'any gairebé duplica la valoració de la companyia, fins als 2.570 milions

TravelPerk comença l’any revalidant la seva categoria d’unicorn. La scaleup ha captat 200 milions dòlars —190 milions d’euros— en una ronda liderada pels fons de capital de risc Atomico i EQT Growth. La primera megarronda de l’any ha permès a la companyia gairebé duplicar la seva valoració, arribant fins als 2.700 milions de dòlars —2.570 milions d’euros—.

Una fita que reafirma una trajectòria que moltes vegades es complica quan se supera la frontera dels 1.000 milions d’euros en valoració. No ho havia aconseguit fins al moment cap altre unicorn barceloní com Glovo, Wallbox i Factorial,  fins i tot ha aconseguit superar el valor d’altres campions nacionals com Jobandtalent i Cabify.

En la ronda, una sèrie E que s’ha sobresubscrit, han participat altres fons com Noteus Partners i inversors existents com Kinnevik i General Catalyst. La sòcia d’Atomico Hillary Ball i la sòcia d’EQT Growth Carolina Brochado s’uniran al consell d’administració de TravelPerk. Fa un any, la scaleup va tancar una ronda de 95 milions d’euros, liderada pel fons de capital risc de Softbank.

Els recursos captats ara es destinaran a accelerar encara més el creixement de TravelPerk, amb el focus posat en el mercat estatunidenc, el que més ingressos li genera, a més de ser on la companyia té la seva seu social, a Delaware, coneguda per la seva baixa fiscalitat. L’empresa també aprofitarà els fons per millorar la seva plataforma de gestió de viatges i despeses per a pimes, amb més inversió en producte, tecnologia i intel·ligència artificial. “Mai hem tingut un enfocament tan clar: expandir-nos en els principals mercats, l’acceleració del creixement als Estats Units i convertir-nos en la plataforma número u de gestió de viatges i despeses”, valora el conseller delegat i cofundador de TravelPerk, Avi Meir.

La revaloració de l’unicorn barceloní s’acompanya per xifres com haver aconseguit un EBITDA positiu a finals de 2024. La scaleup que no fa pública la seva xifra de facturació, només assenyala que els seus ingressos anualitzats se situen en els 200 milions dòlars —uns 192 milions d’euros— i que han registrat un creixement de més del 50% en els últims dos anys. Amb una plantilla de més de 1.200 empleats, compta amb una cartera de més de 6.000 clients. A més de les oficines centrals al 22@, compta amb set oficines repartides per Europa i els Estats Units.

A més de la ronda, l’empresa, fundada l’any 2005 en un pis del Raval per tres extreballadors de Booking, ha comprat a la suïssa Yokoy, amb qui havia treballat des del 2020 per a clients com Breitling, On Running i Medskin. L’adquisició s’ha tancat per un intercanvi d’accions amb la firma de capital de risc Sequoia Capital, que ha passat a ser accionista de l’empresa barcelonina. L’any passat va adquirir l’estatunidenca AmTrav, amb seu a Chicago.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Creativitat

El poderós art emergent envaeix les galeries de Barcelona amb ArtNou

Una seixantena de joves artistes, menors de 35 anys, exposen les seves creacions a més…

20 d'agost de 2025
  • Barcelona Futur

Ciutat Vella encara la seva segona gran transformació per tornar a ser el centre de Barcelona

El Pacte per Ciutat Vella defineix el full de ruta per a la dècada vinent…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Més de 100 espècies marines s’instal·len en els esculls artificials del Port Olímpic

Les 50 estructures fondejades durant la reforma del port s'han convertit en un refugi i…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Un temple com una veritat

Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…

18 d'agost de 2025
  • Baco Boca

Bonavista, la terrassa que revoluciona el Moxy Barcelona

Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

The Blue Box, el dispositiu per detectar càncer de mama amb una prova d’orina

L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…

18 d'agost de 2025