Impulsar una agricultura sostenible i acompanyar els treballadors del camp en el camí cap a la transició ecològica. Amb aquest ambiciós objectiu, Matholding, grup especialitzat en solucions per a la gestió eficient de l’agricultura i l’aigua, ha adquirit l’agroquímica Altinco. L’operació, l’import de la qual no ha transcendit, representa la primera adquisició de la divisió agrícola de Matholding, CERESTIA, creada aquest mateix any.
Fundada a Mollerussa l’any 1994, Altinco fabrica productes naturals de residu zero, aptes per a l’agricultura sostenible i ecològica. Dins del portfoli d’aquesta marca catalana amb més de trenta anys de trajectòria destaquen els bioestimulants, és a dir, productes que potencien els processos naturals de les plantes per a millor l’absorció i eficiència dels nutrients i millorar la qualitat i rendiment dels cultius. D’altra banda, Altinco també disposa de biocontrols naturals per a lluitar contra les plagues i malalties en plantes i hortalisses.
Amb la comercialització i distribució d’aquests productes agroquímics, la companyia catalana, que compta amb 35 empleats, va tancar l’any 2024 amb una facturació de vuit milions d’euros. Tot i que el seu mercat principal és Espanya —que representa gairebé 60% de la seva facturació—, l’empresa també comercialitza els seus productes en una vintena de països, que aporten el 40% restant dels seus ingressos.
Amb l’operació, Altinco s’integrarà dins de la divisió agrícola de Matholding, CERESTIA, que vol donar resposta als reptes actuals i futurs del sector de l’agricultura. Una divisió que Matholding ha creat aquest mateix any per a agrupar les seves fins ara quatre companyies agrícoles: la fabricant de sals de coure IQV —que va donar origen al grup fa gairebé 100 anys—, la solució de regadiu de precisió de Regaber, la modernitzadora de finques agrícoles TerraNostra i la plataforma per a la digitalització de l’agricultura Vegga.
L’adquisició d’Altinco suposa la primera operació d’aquesta nova divisió del grup, que vol continuar ampliant el seu portafoli de companyies, amb l’objectiu d’oferir una solució global als agricultors per encarar els reptes de futur. “El catàleg de productes bio i sense residu d’Altinco reforcen CERESTIA com la solució integral per donar resposta als reptes actuals i futurs dels agricultors”, ha remarcat el president de Matholding, Pau Relat. Per la seva banda, el director general d’Altinco, Joan Minguella, ha emfatitzat que “ambdues companyies comparteixen valors i objectius que permetran accelerarl’aposta per la innovació i el creixement del negoci de manera sostenible a tot el món”.

Relat també ha recordat que, al llarg de la seva història, el grup industrial, fundat l’any 1935 ha “combinat el creixement orgànic amb operacions estratègiques alineades amb una visió a llarg termini”. Una combinació que aquest 2024 els va fer tancar l’exercici amb una facturació rècord de 406 milions d’euros, un 17% més que durant l’any anterior.
Però el grup, que opera a 140 països, vol continuar creixent i es fixa com a objectiu per a aquest any assolir els 500 milions d’euros. Una fita que des de Matholding també volen aconseguir a través de noves adquisicions per a diversificar tant la divisió agrícola CERESTIA, que ara es reforça amb Altinco, com la MatWater Division, centrada en la gestió eficient, segura i sostenible de l’aigua.