El que va començar fa 12 anys a Barcelona com a plataforma de compravenda de segona mà s’integra ara en l’imperi tecnològic de la sud-coreana Naver. La companyia de Seül ha adquirit Wallapop, en una operació que valora la startup catalana en 600 milions d’euros.
Fins a l’operació, Naver ha estat un inversor financer indirecte a Wallapop des de febrer de 2021, a través de C-Fund, un fons d’inversió de capital privat gestionat de manera independent per Korelya Capital. Des de llavors, ha comptat amb el 29,5% del capital de la plataforma de compravenda de segona mà, i ara Naver adquireix el 70,5% restant.
La transacció pretén accelerar el creixement de Wallapop i el seu lideratge en el sud d’Europa, on mensualment connecta més de 19 milions de persones. Quant a Naver, l’adquisició ampliarà la seva presència en el comerç electrònic a Europa, que complementa una activitat que inclou el motor de cerca líder a Corea del Sud i l’aplicació de missatgeria Line.
Després de la seva adquisició, Wallapop continuarà operant des de la seva seu a Barcelona, on va ser fundada el 2013 per Agustín Gómez, Miquel Vicente i Gerard Olivé. Ho continuarà fent amb Rob Cassedy com a CEO, i mantenint tant la seva plantilla com la seva marca.
En aquest sentit, la voluntat de Naver és “preservar la identitat única de Wallapop i potenciar la plataforma amb les capacitats tecnològiques de l’empresa perquè pugui continuar liderant el mercat i ampliar el seu impacte en el sud d’Europa”, segons el CEO de la sud-coreana, Soo-yeon Choi.
Des de Wallapop. Cassedy defensa que formar part de Naver permetrà combinar l’experiència tecnològica de la companyia asiàtica i el seu coneixement del comerç entre particulars per “impulsar el viatge de Wallapop i accelerar el seu creixement i innovació en el sud d’Europa”.
Discrepàncies entre accionistes
Amb l’operació, que ha comptat amb l’assesoria financiera de J.P. Morgan, la valoració de Wallapop s’ha situat en 600 milions d’euros, la mateixa quantitat que ha aixecat d’inversió des de la seva creació fa 12 anys. La transacció s’ha tancat no exempta de desacords entre els accionistes de l’empresa catalana, sobretot des de la firma de venture capital 14W, fins ara amb un 18% de la plataforma.
Malgrat aquestes discrepàncies, segons la companyia, “l’acord compta amb el suport de la gran majoria dels accionistes” i es completarà durant els pròxims mesos, una vegada s’obtinguin les autoritzacions reguladores necessàries.

“Estem preparats per exercir un paper encara més important en el futur del re-commerce”, ha proclamat Cassedy. Wallapop ho fa en un moment de xifres rècord per a la startup, que va tancar el 2024 assolint la rendibilitat en les seves operacions en el mercat espanyol i amb una facturació global de 100 milions d’euros. La startup, que opera també a Itàlia i Portugal, preveu que la seva facturació i rendibilitat arribin a nivells rècord el 2025.
L’empresa confia accelerar aquest creixement en situar-se sota el paraigua de Naver, que el 20224 va declarar uns ingressos de 7.270 milions d’euros. La companyia és la cinquena empresa cotitzada més gran de Corea, i ha invertit en empreses com la nord-americana de comerç entre particulars Poshmark, i en una trentena d’empreses europees —inclosos vuit unicorns—, amb més de 500 milions d’euros. Amb presència global, disposa de més de 15.700 empleats a tot el món, als quals ara se sumaran els 300 de Wallapop, des de Barcelona.