Parlem es prepara per facturar 50 milions enguany i entrar en benefici el 2025

El grup barceloní comença a mirar cap a Europa per als seus plans d'expansió, dins d'una estratègia que liderarà des de la seva nova seu corporativa a l'edifici de la Cambra de Barcelona de la Diagonal

Amb nova seu, amb un 13% més de facturació i més prop d’entrar en benefici net. Així preveu tancar el grup Parlem aquest any, en el qual preveu facturar entre 50 i 51 milions d’euros i pràcticament duplicar el resultat brut d’explotació (Ebitda) respecte a l’any passat, amb més de 5,5 milions el 2024. Són xifres de rècord d’ingressos i beneficis, en un any que precedirà el de l’entrada en benefici net, que el grup preveu assolir a finals del 2025.

Així ho han avançat el president i fundador del grup, Ernest Pérez-Mas, i el seu conseller delegat, Xavier Capellades, a la nova seu corporativa del grup, a l’edifici de la Cambra de Comerç de Barcelona de l’Avinguda Diagonal. El grup estrena seu coincidint amb el desè aniversari de la seva fundació, pel qual ha llançat un altre anunci: la divisió de telecomunicacions de la companyia implantarà la tecnologia 5G a finals de mes. A més, incorporarà al seu catàleg de telefonia la subscripció a Filmin, com han fet públic en un acte amb els cofundadors de la plataforma, Juan Carlos Tous i Jaume Ripoll.

En un context en el qual les principals operadores han abaixat un 25% els preus, segons Capellades, el grup es proposa continuar ampliant la seva cartera de clients en un 15%, especialment a Catalunya i a la Comunitat Valenciana, on opera amb la marca Aproop. A aquesta se suma l’empresa gallega Toxo, que el grup va adquirir fa un any i mig, com ha explicat Capellades. Ara, la marca està en ple rellançament, en un procés en el qual pesarà especialment “la proximitat, la cultura i la llengua que donen un valor diferencial”. Des d’aquest mateix prisma, el grup comença a mirar cap a la resta d’Europa, especialment en territoris amb llengua o cultura singulars en els quals potenciar una firma que tingui la proximitat com a valor afegit.

Dins d’aquesta estratègia d’expansió del grup s’hi inclou una altra peça: la venda de la seva divisió d’energia. El conseller delegat ha augurat que es produirà a finals d’aquest any o a principis de 2025, amb l’objectiu de deixar enrere la seva aposta per la diversificació i concentrar-se en les telecomunicacions. Dels 49 milions de facturació que el grup va obtenir el 2023, 45 van correspondre a l’àmbit telco, mentre que el 8% va provenir de Parlem Energia. D’aquesta manera, amb la venda d’aquesta divisió, el grup tornarà als seus orígens deu anys després del seu impuls per part de Pérez-Mas.

Commemorant aquesta dècada, Parlem ha desembarcat a la Diagonal, amb la seva seu corporativa a la quarta planta de l’edifici de la Cambra i la seva nova botiga insígnia. Situada a peu de carrer, l’establiment aspira a anar més enllà de la seva funció comercial i convertir-se en un espai emblemàtic per a trobades i esdeveniments d’àmbit cultural i esportiu. En un acte amb el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper; el president de la Cambra, Josep Santacreu, el de Pimec, Antoni Cañete, i de Barcelona Global, Ramon Agenjo, el grup ha inaugurat els dos espais, situats a pocs metres de Passeig de Gràcia. Amb el nom de Territori Parlem, la flagship es fixa com a objectiu representar un “retorn a la societat”, com ha dit Capellades, alhora que reforça la relació del grup amb el client.

La nova seu de Parlem se situa a l’edifici de la Cambra de Barcelona. © Albert Hernánez/ACN
Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Creativitat

La fira SWAB reivindica Barcelona com a aparador de l’art contemporani

En la seva 18a edició, l'esdeveniment, que se celebrarà del 2 al 5 d'octubre en…

4 de setembre de 2025
  • Professionals

Dani Clará (Rosa Clará): “Vull seguir innovant sense perdre l’ADN”

Una conversa amb Rosa Clará i el seu fill, Dani Clará, sobre el passat, present…

4 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La plataforma Slalom preveu superar el milió d’euros connectant marques i creadors

L'eina digital, pionera a Europa, permet a les empreses que vulguin generar continguts a xarxes…

3 de setembre de 2025
  • Creativitat

La Fundació Úniques reivindica el col·leccionisme d’art en femení

A través d’exposicions i una col·lecció pròpia d’obres creades per dones, i des del cor…

3 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Tracks CO2, la startup que mesura l’impacte d’accions sostenibles a partir de satèl·lits

La companyia, que actualment es troba sota la incubadora ESA BIC, treballa amb grans aerolínies…

2 de setembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona es convertirà en l’epicentre dels parcs d’atraccions

El congrés organitzat per l'Associació Internacional de Parcs d'Atraccions preveu assolir els 700 expositors internacionals…

2 de setembre de 2025