Barcelona despunta en l’ecosistema dels videojocs, i ara fa un pas més en aquesta direcció: la capital catalana acollirà per primera vegada l’esdeveniment internacional Pocket Gamer Connects, que reunirà un miler de professionals del sector el 3 i el 4 de juny.
L’esdeveniment arriba a la capital catalana atret a través de Barcelona&Partners, l’agència de captació d’inversions de Barcelona Global. L’entitat ha liderat el procés d’atracció del certamen davant d’altres ciutats candidates, i ha facilitat el seu aterratge a la capital catalana.
L’esdeveniment, organitzat per Steel Media, acumula deu anys de trajectòria i s’ha celebrat fins ara en múltiples ciutats, com Londres, San Francisco, Hèlsinki i Xangai. Des de la seva posada en marxa fa una dècada, l’esdeveniment s’ha consolidat com una cita de referència en el món dels videojocs mòbils.
En aquesta edició a la capital catalana, que se celebrarà al Hyatt Regency Barcelona Tower, se centrarà en les últimes tendències del sector, i en aspectes com la monetització, el màrqueting digital i les tecnologies emergents. Així, el certamen aspira a reunir un ampli ventall de professionals de la indústria, que van des de desenvolupadors i editors fins a inversors i experts en màrqueting.
La celebració per primera vegada del certamen a Barcelona reforça el posicionament de la ciutat en la indústria del videojoc. De fet, la ciutat i el seu entorn metropolità “alberguen el 40% de les empreses de videojocs del món, la qual cosa situa la regió en la primera de la UE en atracció d’inversió estrangera en aquest sector”, segons la directora de Barcelona&Partners, Montse Puig.
“Ara, la celebració de Pocket Gamer Connects reforça aquest posicionament i lideratge de la ciutat com un hub global per a la indústria del gaming”, ha remarcat Puig, en un context en el qual Barcelona ha liderat en els últims anys el sector dels videojocs mòbils, segons el CEO de Steel Media, Chris James.
Barcelona té “tot allò necessari per a un autèntic boom” del sector del videojoc
Empreses com Scopely, Rovio, Bandai Namco, King, Tilting Point i Triple Dot tenen activitat a Barcelona, on també operen estudis propis com Social Point, i universitats i escoles de negoci que aporten talent al sector, segons James: “Tenim tot allò necessari per a un autèntic boom” a Barcelona.
En aquest sentit, l’oportunitat no és menor: segons l’informe State of Gaming, elaborat pel grup japonès Dentsu, l’ecosistema global del videojoc s’ha consolidat com el sector d’entreteniment més potent, amb una mida de mercat tres vegades superior a la suma de les indústries del cinema i de la música, en el qual Barcelona vol guanyar-se el seu paper.