Asistentes a la edición de 2025 del Mobile World Congress.
Assistents a l'edició de 2025 del Mobile World Congress. © Guifré Jordan / ACN

IA, satèl·lits i mobilitat protagonitzaran l’edició més ambiciosa del Mobile

El saló tecnològic ocuparà Fira de Barcelona, del 2 al 5 de març de 2026, aprofitant cada racó disponible, fins i tot expandint-se més enllà de les seves fronteres físiques, amb esdeveniments programats al Circuit de Montmeló. Amb la previsió, a més, de batre el seu propi rècord d'assistència, assolint els 110.000 visitants.

L’era de la intel·ligència. Aquest és el terme mitjançant el qual es descriu la imparable revolució tecnològica que s’està gestant. Una revolució imparable, que ja impacta tots els àmbits de la vida quotidiana, amb la intel·ligència artificial transformant la forma de treballar, comunicar-nos o relacionar-nos. Obrint la porta, així, a possibilitats i habilitats que fa tan només uns anys semblaven inimaginables i inassolibles, i animant a somiar amb un futur encara més revolucionari. Aquest mateix esperit de reinvenció contínua i exploració de l’inimaginable ha marcat també el Mobile World Congress, des que l’any 2006 va desembarcar a la capital catalana.

Un lema que, tanmateix, encara se sentirà amb més força que mai durant el seu 20è aniversari, del 2 al 5 de març de 2026, amb l’edició més ambiciosa del saló tecnològic. Durant quatre dies, aquesta capacitat d’explorar l’inimaginable es traduirà en diferents maneres d’aprofitar al màxim cada racó disponible al recinte Gran Via de Fira de Barcelona. Un recinte de l’Hospitalet de Llobregat que s’ha quedat petit pel saló, i els seus organitzadors (la GSMA) ja esperen amb ànsies el projecte d’ampliació de Fira Gran Via, que sumarà 60.000 metres quadrats al conjunt, que assolirà els 300.000 metres quadrats. Tanmateix, fins a aquest moment encara queden dos anys, i dues edicions del Mobile pel mig, ja que el projecte de l’Hall 0 no es preveu acabar fins a meitats de 2027, sent la de 2028 la primera edició que el MWC podria celebrar amb aquests nous metres quadrats. 

Fins a aquest moment, els organitzadors pensen l’inimaginable, inventant noves maneres de continuar creixent, alhora que ho fa la indústria tecnològica, però en un espai limitat. “Ara estem atapeïts, tenim limitacions d’espai que no ens permeten créixer i reunir més expositors”, ha reconegut John Hoffman, conseller delegat de la GSMA, en una trobada amb periodistes. Tanmateix, el congrés tecnològic sí que pot créixer en altres espais que els ofereix la capital catalana i els seus voltants. Per aquest motiu, a més d’un Talent Arena que tornarà a Fira Monjtuïc amb l’objectiu de despertar vocacions —en aquesta edició de la mà d’experts en innovació com Tim Berners-Lee, Kate Darling o el DJ Steve Aokiel saló també s’expandirà cap a Montmeló.

Així, el saló tecnològic aprofitarà les possibilitats que ofereix el Circuit de Barcelona-Catalunya, recinte que Fira de Barcelona gestiona des de principis d’any, per a oferir una nova experiència: CircuitX, que mostrarà els últims avanços en mobilitat intel·ligent i experiències immersives per als aficionats. Encara que els detalls d’aquest nou format no estan tancats, ja que, com han emfatitzat des de Fira es tracta de “l’inici d’un viatge de diversos anys”;  de moment aquest nou format es traduirà en una trobada de directius del sector el diumenge 1 de març, just abans de l’inici del saló. Una trobada acompanyada de demostracions i solucions en directe de tecnologies aplicades a la mobilitat i a l’experiència de grans esdeveniments.

Aquesta ambiciosa edició també estarà protagonitzada per altres grans innovacions tecnològiques. Així, la intel·ligència artificial, gran protagonista del saló de l’any anterior, tornarà a ocupar un espai central en els passadissos de Fira de Barcelona, amb un programa estructurat sota sis eixos temàtics: Intelligent Infrastructure, ConnectAI, AI 4 Enterprise, AI Nexus, Tech4All i Game Changers.

Mirant cap a l’espai exterior

Però, per primera vegada, el congrés també mirarà a l’espai amb la presència de satèl·lits, ja que, com ha remarcat Hoffman, la connectivitat per satèl·lit “és una de les grans innovacions que ja estan revolucionant les telecomunicacions”. Així, el Hall 6 del recinte Gran Via comptarà amb una nova àrea denominada New Frontiers i dedicada a les tecnologies emergents que estan revolucionant la connectivitat global, com les xarxes satel·litàries o la computació quàntica, de la mà d’empreses del sector com Aalyria, Agibot, Equatys, Eutelsat i Toshiba Quantum.

John Hoffmann, consejero delegado de la GSMA. © Guifré Jordan / ACN
John Hoffman, conseller delegat de la GSMA durant la trobada amb periodistes. © Guifré Jordan / ACN

De fet, l’espai és tan limitat que el congrés també aprofitarà les seves zones exteriors, amb l’àrea Airport of the Future situada davant de l’entrada del recinte. Aquest espai nou, amb el suport d’Airbus com un dels seus principals socis, oferirà una experiència immersiva perquè els assistents explorin de primera mà com s’està transformat l’aviació i l’experiència del viatge aeri, des dels aeroports a la connectivitat o l’oferta gastronòmica en els avions.

Amb tot, la previsió és tornar a reunir uns 290 expositors, com ja va fer l’any passat, entre les quals es troben les grans companyies de la telefonia mòbil, com les ja habituals Google, Microsoft o Samsung. Entre els ponents confirmats, també figuren directius de SpaceX o Starlink —dues de les empreses del magnat Elon Musk—, Airtel, Orange o Rakuten. Però el saló tecnològic no només tornarà a reunir les grans companyies tecnològiques, sinó també aquelles empreses emergents que estan redefinint el futur. Unes companyies que tornaran a tenir presència en el Hall 8, reservat per al 4YFN, que reunirà més de 1.000 companyies.

Pasillo MWC 2025 impacto millones euros
Un passadís del MWC 2025 ple de gom a gom. © Jordi Borràs / ACN

“Tenim tots els espais pràcticament plens, la demanda global per venir a Barcelona és més forta que mai”, ha subratllat Hoffman. Amb un ambiciós programa i una edició que esperen que sigui “de rècord”, la previsió és reunir “entre 100.000 i 110.000 assistents d’uns 200 països”, ha apuntat el conseller delegat de la GSMA. En el cas d’assolir la xifra de 110.000 visitants, el saló tecnològic no només superaria les xifres de la seva anterior edició —quan va aconseguir igualar les xifres prepandèmia, reunint 109.000 visitants— sinó també batre i establir un nou rècord d’assistència, després de 20 anys de recorregut a la capital catalana. Unes xifres a les quals caldria sumar els assistents del Talent Arena, que en la seva primera edició l’any passat va reunir 20.000 assistents.

John Hoffman, CEO de GSMA; Lara Dewar, directora de Marketing; y Vivek Badrinath, su director general. © Guifré Jordan / ACN
John Hoffman, CEO de GSMA; Lara Dewar, directora de Màrqueting; i Vivek Badrinath, el seu director general. © Guifré Jordan / ACN

Tanmateix, com ha apuntat Vivek Badrinath, director general de la GSMA, que s’estrena en el càrrec prenent el relleu de Mats Granryd, l’objectiu no és reunir cada vegada més i més assistents, sinó “reunir els màxims directius i líders del sector”. És a dir, no créixer per créixer, sinó créixer en rellevància. En aquest sentit, des de l’organització han emfatitzat que en l’edició de 2026 comptaran amb 25.000 executius d’alt nivell. Tot, amb l’objectiu de generar el màxim impacte tant en la indústria de la tecnologia mòbil, però també en Barcelona, la ciutat que els ha vist créixer. L’organització calcula, de fet, que en els seus 20 anys d’història el congrés tecnològic ha generat un impacte de 7.000 milions d’euros a la ciutat. A més d’un impacte incalculable en un sector cada vegada més evolucionat, ràpid i intel·ligent.