Festival de música i alta gastronomia semblen conceptes, a primera vista, incompatibles. El Primavera Sound, que fins al diumenge 8 de juny s’instal·la al Parc del Fòrum, es proposa desmuntar aquest mite de la mà d’Estrella Damm. Per primera vegada, la cita musical estrena un espai amb servei a taula —la Terrassa d’Estrella Damm—, per a aquells que vulguin gaudir d’una pausa entre tantes hores de música en un racó privilegiat del festival, amb vista als nombrosos concerts que aquests dies seduiran les més de 290.000 persones que acudiran al festival. Una proposta inèdita signada, a més, per alguns dels xefs més prestigiosos de la gastronomia catalana.
El menú, a un preu tancat de 45 euros, compta amb les propostes dels Estrella Michelin Oriol Castro, Eduard Xatruch, Mateu Casañas i Nil Ducet (Gaudir —qualificat com el millor restaurant del món segons la llista The World’s Best 50 Restaurants— i Compartir), Nandu Jubany (Ca Jubany) i Artur Martínez (El Buen Gusto). Unes creacions maridades, a més, amb la cervesa freda d’Estrella Damm.
Seguint l’èxit del Primavera Sound, que ha obert les seves portes amb entrades esgotades des de principis de gener, el nou espai gastronòmic sembla que repetirà la mateixa trajectòria i també penjarà el cartell de sold out durant els cinc dies. Amb capacitat per a 160 persones per torn —oferint tres torns cada dia, a les 20, a les 21.30 i a les 23 hores—, la terrassa servirà un total de 1.500 menús al llarg de cinc dies. Tot, amb un propòsit: “desmuntar el mite que en un festival de música no es pot menjar bé”, ha celebrat el codirector de l’esdeveniment, Alfonso Lanza, afegint que el “Primavera sempre ha estat pioner a escala musical i ara també vol ser-ho quant a gastronomia”, Així, el menú ofereix una alternativa pausada i treballada a les clàssiques food trucks, també presents en l’esdeveniment, que impregnen normalment els esdeveniments musicals.
Perseguint aquest propòsit innovador, el menú s’inicia amb la frescor del bou de mar amb crema d’alvocat i ous de truita que proposen els cuiners dels reconeguts Disfrutar i Compartir. Una adaptació de l’emblemàtic plat ‘Bou de mar sense feina’ que se serveix pràcticament des dels inicis de la trajectòria de Compartir a Cadaqués, i que han exportat també al seu establiment de la capital catalana, i que ara porten fins al Primavera.
A aquest refrescant entrant, que permet gaudir d’una gran varietat de capes i textures a cada mos, el segueix la reinvenció del clàssic biquini a l’estil coreà que proposa Artur Martínez. Martínez, que es defineix a si mateix com a amant dels festivals, ha apostat per aquesta proposta “per a sortir de la seva zona de confort i trencar inèrcies, a més d’oferir un plat pràctic i pensant especialment per a ser degustat en un context festiu”. En aquest homenatge a l’alta gastronomia catalana, tampoc podien faltar les croquetes, que en aquest cas arriben del mític Nandu Jubany, que aposta per una senzilla però saborosa croqueta de pernil ibèric.

Com a segon plat, els comensals poden apostar per un saborós llom de vaca madurada a la brasa amb pebrots del piquillo confitats, un suquet de rap o una alternativa vegetal, amb hummus de pastanaga acompanyat de riccotta i tomàquet sec. Per a acabar amb un bon sabor de boca, el menú aposta pel senzill, però sempre deliciós, pa amb xocolata, oli i sal.
A més, per a aquells que prefereixin gaudir de la bona gastronomia directament a peu de pista, el menú també està disponible per a emportar. Així, es podrà gaudir directament dels tres entrants ideats per xefs prestigiosos mentre s’escolta de prop les grans estrelles que aquests dies passen pel Primavera, com les dives del pop internacional Charli XCX, acompanyada de Troye Sivan, Sabrina Carpenter o Chappell Roseguin. Per a accedir a la terrassa, és imprescindible reservar taula a través de l’aplicació oficial de l’esdeveniment.

El Primavera Sound serà el tret de sortida a dos mesos d’intensa activitat musical a la capital catalana. A aquest esdeveniment, el seguiran el Sónar, el Share Fest o el Cruïlla, que portaran a estrelles nacionals i internacionals com Nathy Peluso, Bad Gyal, Gracie Abrams o Thirty Seconds To Mars. Però el Primavera també representa el tret de sortida a l’estiu i les activitats associades a aquesta estació, com els primers banys a la mar, el fet de compartir taula amb familiars i amics al voltant d’un bon menjar i cervesa, o saltar la foguera la nit de Sant Joan. Uns costums molt mediterranis que Estrella Damm vol reivindicar amb la seva nova campanya El mateix de sempre. Una oda a aquests petits hàbits que caracteritzen els estius al costat de la mar, amb l’olor de crema i sal, envoltats de les mateixes persones de sempre.

Protagonitzada per les joves promeses del cinema català Quim Àvila, Pol Hermoso, Ariadna Llobet, Blanca Parés i Albert Salazar, al costat de la consagrada Georgina Amorós. L’anunci també compta amb l’aparició de Quim Gutiérrez, amb la mateixa camisa de flors amb què va aparèixer fa deu anys en el primer curt d’Estrella Damm D’acord, a més dels fundadors de la marca de joieria masculina TwoJeys, Biel Juste i Joan Margarit.
La música, un altre imprescindible de la tradicional campanya d’estiu d’Estrella Damm, en aquesta ocasió va a càrrec de Josep Montero, cantant del grup Oques Grasses, i Rita Payés, encarregats de versionar el tema Another Sunny Day de la banda escocesa Belle and Sebastian amb la cançó titulada El mateix de sempre. Amb tot, la campanya busca convertir-se en un al·legat d’aquestes petites rutines que, malgrat repetir-se any rere any, fan de cada estiu únic i especial. Un al·legat de la cultura mediterrània i de la rica gastronomia catalana que Damm defensa amb la campanya així com al Primavera Sound.