Representants de CaixaBank i del Banc dels Aliments de Barcelona durant la inauguració de l'exposició solidària.

CaixaBank posa a la venda un centenar d’obres d’art per a recaptar fons pel Banc dels Aliments

Al llarg de les sis edicions de la campanya 'Cap llar sense aliments' s'han recollit més d'11 milions d'euros a tot Espanya, que es tradueix en 10.000 tones d'aliments bàsics recaptades

Recaptar fons pel Banc dels Aliments. Aquest és l’objectiu que persegueix, un any més, la campanya Cap llar sense aliments impulsada per CaixaBank, la Fundació La Caixa i la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL). Durant la sisena edició d’aquesta iniciativa, CaixaBank, a través del seu programa d’economia circular ReUtilitza’m, ha posat a la venda un centenar d’obres del seu fons pictòric i fotogràfic per a aconseguir recaptar diners per a aquesta causa.

Es tracta de la primera exposició solidària que organitza CaixaBank a la capital catalana en el marc de la campanya per a obtenir fons pel Banc dels Aliments. L’exposició inclou obres, que oscil·len entre els 30 i els 100 euros, de diferents autors i estils artístics, des de quadres figuratius i realistes fins a creacions abstractes, passant per fotografies. La mostra es podrà visitar fins al dimecres 18 de juny a l’oficina all in one de CaixaBank a Barcelona.

A banda de la compra de peces d’art, els ciutadans i empreses interessades també podran participar en la sisena edició d’aquesta iniciativa, que es va posar en marxa el passat 2 de juny, donant diners a través del portal o l’aplicació del banc, així com a través de Bizum al número 38014. La recaptació es destinarà íntegrament al Banc dels Aliments i es distribuirà per totes les províncies espanyoles a través dels 54 centres associats a la FESBAL, com el de Barcelona.

Els diners recaptats per la venda d’aquest centenar d’obres de diferents estils i autors es donaran íntegrament al Banc dels Aliments.

Amb aquestes aportacions, i al llarg dels sis anys de campanya, des del 2020, la iniciativa ha aconseguit recaptar més d’11 milions d’euros a tot Espanya, una xifra que es tradueix en 10.000 tones d’aliments bàsics, com llet, arròs, ous, oli, conserves o pasta. Uns fons que serveixen per atacar una greu problemàtica social ja que, segons dades de l’informe L’estat de la pobresa 2024 elaborat per la Xarxa Europea de Lluita contra la Pobresa i l’Exclusió Social a l’Estat Espanyol (EAPN-ES), prop de 12,5 milions de persones, més d’un quart de la població espanyola, es troba en risc de pobresa o exclusió social a Espanya. 

De fet, només l’any 2024, la campanya va aconseguir recaptar més d’1,7 milions d’euros, un import equivalent a 1.548 tones d’aliments bàsics que van ser distribuïdes per tot Espanya a través dels 54 bancs d’aliments i les seves 6.493 entitats socials col·laboradores. En el cas de Catalunya es van aconseguir recaptar més de 230.000 euros, dels quals 164.000 provenien de la província de Barcelona.