Adan Medical inicia el 2022 amb la posada en marxa d’un pla pilot per testejar AllergoBox, una caixa autònoma per a espais públics amb autoinjectors d’adrenalina que inclou tots els elements de l’al·lergoprotecció i avís als serveis d’emergències sanitàries.
La startup barcelonina ha desenvolupat aquest dispositiu mèdic que, com si fos un desfibril·lador per als problemes cardiovasculars, permetrà actuar contra els casos d’anafilàxia, és a dir, les reaccions al·lèrgiques greus que poden patir i fins i tot provocar la mort de persones de forma abrupta en espais públics, com ara escoles, restaurants, centres esportius o comercials i aeroports o avions, entre d’altres.
L’objectiu d’Adan Medical és iniciar la comercialització del dispositiu a finals d’aquest 2022, un projecte per al qual compta amb la firma Montronic Vic, per a la fabricació, i amb Presaba, per a la distribució al mercat espanyol.
L’inici de l’expansió necessitarà una nova ronda de finançament per captar un milió d’euros que permetin estabilitzar i augmentar l’estructura interna de la companyia i iniciar aquesta comercialització. En els darrers sis anys en diverses rondes, Adan Medical ha aconseguit 1,4 milions d’euros de capital, 190.000 euros en subvencions i 340.000 euros en préstecs.
A més del desenvolupament d’AllergoBox, aquests recursos han permès la creació d’AllergoCase, una funda intel·ligent ready-to-market amb dos autoinjectors d’adrenalina que es pot instal·lar dins de les vitrines per a desfibril·ladors (DEAs), i d’AllergoMate, una funda intel·ligent connectada a una app per a pacients individuals que ja diagnosticats usen autoinjectables d’adrenalina per controlar els seus episodis d’al·lèrgia, i que inclou geolocalització i alertes per als familiars que el pacient determini.
Adan Medical ha patentat els tres productes, tots connectats a l’aplicació pròpia anapphylaxis que facilitarà una radiografia de la tipologia d’usuari, del lloc on hagin succeït els incidents i de les seves característiques mèdiques… Unes dades que poden ajudar a la innovació mèdica per aquest tipus d’afectació.
En conjunt, segons Adan Medical, la gestió de l’anafilaxi mitjançant dispositius mèdics per als autoinjectors d’adrenalina és un mercat potencial amb més de 5 milions d’usuaris a nivell global i en constant expansió.
Creada a finals del 2014 entre Barcelona i Silicon Valley –la idea es va fer realitat durant el programa d’Innovació Imagine Creativity Center— pels emprenedors Anna Sala i Adrian Curran, Adan Medical ha crescut amb el propòsit de ser una empresa disruptiva en el camp de les al·lèrgies amb solucions tecnològiques digitals integrals per a l’al·lergoprotecció. Especialment per tallar els casos d’anafilàxia, una reacció al·lèrgica greu potencialment mortal produïda per aliments, medicaments, picades d’insectes, làtex… on l’únic tractament eficaç és l’adrenalina.
Les estadístiques mostren que més del 3% de la població pateix aquest tipus d’al·lèrgies i que és especialment important al segment infantil, ja que 2 milions de nens a Espanya pateixen al·lèrgies i el 25% dels nous episodis d’anafilaxi es produeixen en un entorn escolar.
La societat ha de ser conscient de la necessitat de tenir autoinjectors disponibles als espais públics, un pas molt important per a tots els pacients afectats per al·lèrgies greus, però també per als que no han estat diagnosticats i presenten un primer episodi, explica Fermín Goytisolo, executiu que ha assumit la direcció d’Adan Medical. Goytisolo s’ha incorporat a la companyia després de la ronda de finançament subscrita per BHV Partners, un venture builder en salut del sud d’Europa que inverteix en startups que estan desenvolupant innovadores solucions en salut que vénen a atendre necessitats existents no cobertes. També són accionistes de la firma els inversors particulars Joaquim Trias, investigador de la indústria biofarmacèutica i l’emprenedor Xavier Verdaguer; a més de les companyies Daleph Iniciatives i Organització i Venturangi Capital.