Influents de la setmana maig 2022 3
TOP INFLUENTS DE LA SETMANA
Setmana a setmana, una selecció de tres protagonistes que han destacat en el món empresarial, social i cultural
CHANEL TERRERO
Cantant, actriu i ballarina
Al final no va haver-hi Chanelazo, però va estar a prop. Chanel Terrero ha aconseguit amb la seva primera cançó, SloMo, una cosa que ja ningú s'atrevia a esperar en les nits d'Eurovisió. “Spain 12 points” és una frase que sonava a utopia, però que l'artista d'Olesa de Montserrat ha fet que es repeteixi reiteradament gràcies a la seva exhibició artística a Torí, amb una lletra amb molt ritme que ja es prepara per ser una de les cançons de l'estiu i una coreografia que deixa sense alè. Després de les polèmiques al Benidorm Fest, Terrero ha acabat aixecant passions amb la seva professionalitat i la seva aposta escènica, que li han servit per donar una tercera posició a Espanya, la millor puntuació des de 1995. Ucraïna es va alçar com la guanyadora de la competició, però està clar que aquest bronze té gust de victòria, especialment a casa seva, on més de mil seguidors, entre familiars i amics, es van congregar per fer costat a la seva veïna.
Nascuda a Cuba, Terrero va arribar a Catalunya amb tres anys i es va establir amb la seva família en aquest municipi del Baix Llobregat, des d'on s'ha anat obrint pas, ja de molt petita, en el món artístic en una triple faceta de cantant, actriu i ballarina. Abans del seu èxit a Eurovisió, la intèrpret catalano-cubana ha estat una veu habitual en els teatres de musicals, formant part de l'elenc d'espectacles com El Rey León, Flashdance i El guardaespaldas i Nacho Cano l'ha fitxat per protagonitzar el seu nou musical, Malinche. També ha interpretat papers en pel·lícules com El rey de La Habana, i en sèries de televisió com El secreto de Puente Viejo o Águila Roja.
TONI RUIZ
Conseller delegat de Mango
Barcelona potencia la seva marca a Nova York a través d'empreses com Mango, que acaba d'inaugurar a la Cinquena Avinguda una gran botiga de 2.100 metres quadrats que dóna pas a una nova fase d'expansió als Estats Units, on opera des del 2006. La cadena de moda dirigida per Toni Ruiz considera un somni poder inaugurar un establiment d'aquestes característiques en aquest emblemàtic carrer comercial. Després d'una inversió de dotze milions d'euros, la botiga marca el punt de partida a un pla de creixement al país que preveu l'obertura d'una trentena de nous punts de venda durant els propers tres anys, fins a tenir una xarxa de 40 botigues a finals del 2024. Amb un pressupost de cent milions d'euros i una forta empenta de les vendes en línia, l'objectiu és que els Estats Units es converteixin en un dels cinc principals mercats per a la marca.
Segons Ruiz, l'obertura d'aquesta flagship a Nova York suposa "un pas significatiu" per avançar en els objectius de creixement internacional de Mango i, a més, és una aposta estratègica "per consagrar la presència de la marca als Estats Units, un dels mercats més importants del món per a la moda". Per reforçar la seva vinculació amb la ciutat, Mango ha segellat un acord amb Parsons School of Design, una de les principals escoles de moda del món. El pla de creixement se centrarà ara en les obertures a Miami i altres ciutats de Florida i, el 2023, als Estats de Geòrgia (Atlanta), Arizona (Phoenix i Tucson), Texas (Houston i Dallas), Nevada (Las Vegas) i Califòrnia (Los Angeles, San Diego i San José). Mango va facturar 2.234 milions el 2021 i té presència a més de 110 mercats.
PEP GÓMEZ
Fundador de Reby i Fever
Quan l’acaben d’escollir entre els 30 joves menors de 30 anys, en té 29, més influents per Forbes España per la seva trajectòria, aquest emprenedor ha venut, sense desvincular-se’n, el seu segon projecte empresarial creat el 2018: l'empresa de micromobilitat personal compartida Reby, per 100 milions, al fons canadenc House of Lithium. També és el seu segon èxit empresarial. El primer va ser fundar Fever, el 2011, una plataforma d'oci que actualment té un miler d'empleats i s'ha erigit com un nou unicorn espanyol, després d'una ronda de finançament liderada per Goldman Sachs.
Han estat deu intensius anys des que un jove Pep Gómez, amb 17 anys, va arribar a Silicon Valley per fer unes pràctiques, de la mà de Bernardo Hernández, conseller delegat de la Fintech Verse. Pel camí també ha estat cofundador de la incubadora de negocis The Collider i president de NUMA Growth, un programa d'inversió en startups de la Barcelona Mobile World Capital. La seva reeixida carrera l'ha portat a estar al palmarès de l'ecosistema emprenedor a Barcelona, no sense episodis d'una certa polèmica, com va passar amb la implantació de Reby a la capital catalana, on té la seu corporativa, i la seva lluita per arrelar-se a la ciutat malgrat les normatives regulatòries que ha establert l'administració municipal. Ara es troba a 22 ciutats repartides per Itàlia i Espanya, inclosa Barcelona.