El Port de Barcelona continua avançant en la que serà la seva futura configuració. El consell d’administració de la infraestructura ha adjudicat a les empreses Sato i Rubau les obres per a construir els tres molls de la futura terminal de ferris que completaran el Moll Adossat, amb un pressupost de 54 milions d’euros.
Les obres, amb un termini d’execució de més de quatre anys, representaran la culminació de la construcció del Moll Adossat, que concentrarà la major part del trànsit de passatgers del Port de Barcelona.
Els treballs consistiran en la construcció de tres molls —un de 12 metres de calat i dos més de 8,5 metres–. El projecte també inclou la infraestructura que connectarà els nous molls amb els de l’última fase d’ampliació del Moll Adossat, a més del vial d’accés.
La construcció d’aquesta terminal forma part del procés de trasllat de l’operativa de passatgers més pròxima a la ciutat, acordat amb l’Ajuntament el 2018 per allunyar els creuers de la trama urbana.
Dins d’aquest procés, ja s’han tancat la terminal de creuers del Moll Barcelona Nord i la de Baleària, i el 2026 es tancarà la terminal Barcelona Sud. Aquest progressiu trasllat està generant, a més, nous espais ciutadans, com el recentment obert al públic Moll Barcelona Nord, amb el qual Barcelona ha guanyat un passeig de 600 metres lineals al costat del mar.
