Esdeveniment del Port de Barcelona durant el SIL.

El SIL tanca una edició com a referent superant de nous els 15.000 visitants

Més de 650 empreses han participat en el saló, que ha comptat amb assistents de més de 80 països

Un total exacte de 15.134 visitants, 650 empreses i 250 esdeveniments han tornat a convertir el SIL en punt de trobada mundial dels sectors de la logística, el transport i la supply chain. En una edició de rècord, el SIL ha possibilitat també més de 7.300 intercanvis de contactes digitals, 2.800 sol·licituds de reunions i 12.000 missatges entre assistents, a través de la seva plataforma digital SIL Virtual IA Platform, que ha maximitzat les interrelacions dins del saló.

Organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, el SIL ha reunit durant tres dies a un ampli ventall d’expositors, que han exhibit més de 160 novetats en exclusiva mundial sobre solucions tecnològiques, innovacions i serveis especialitzats en àmbits com la IA aplicada a diferents parts de la cadena logística; la robòtica per optimitzar la intralogística; combustibles alternatius per al transport de mercaderies; l’ús de la realitat virtual per fomentar el talent logístic; vehicles autònoms per a l’última milla; la mobilitat logística sostenible, i solucions 4.0 per al monitoratge, control i seguretat logística.

“La logística és un sector que ha d’adaptar-se cada dia, perquè les coses estan en constant moviment”, ha defensat el delegat especial de l’Estat al CZFB, Pere Navarro. El també president del SIL ha reivindicat que el saló ha constatat que “el sector està permanentment innovant i donant resposta a les necessitats, sense aturar-se ni un segon”. I tot això, en un saló consolidat ja a escala internacional: “Hem comprovat que el SIL és una marca global”, i no només a Europa, sinó a tot el món, segons ell.

De fet, el 30% de les empreses que han participat en el saló han estat internacionals, i l’esdeveniment ha rebut visitants de 80 països. Més enllà del seu origen, el perfil dels visitants es correspon a càrrecs que intervenen en la presa de decisions en les seves respectives empreses —en el 94% dels casos—, com ha posat en valor la directora general del CZFB i del SIL, Blanca Sorigué.

Aquesta edició ha destacat, a més, per la participació de més d’un centenar de startups, que han exposat les seves solucions aplicades al sector logístic. A més, la Digital Supply Chain Exhibition ha reunit, per segon any consecutiu, a professionals interessats a aprofundir en el funcionament d’una cadena de subministrament digital. En aquest sentit, les 15 empreses participants de l’ecosistema de la Zona Franca de Barcelona han exposat com funcionen les seves solucions innovadores i com aquestes optimitzen cada fase de la supply chain.

Davant aquest panorama innovador, el SIL ha reconegut en aquesta edició, de manera excepcional, no a una, sinó a dues millors innovacions. D’una banda, ha distingit a l’Escola Europea—Intermodal Transport amb la seva innovació Port Virtual Lab, una plataforma de simulació online que transforma la formació en logística i operacions portuàries, combinat realisme, digitalització i pràctica mitjançant serious games, en els quals els usuaris assumeixen diversos rols en cadenes logístiques internacionals reals.

Entrega de premis a la Millor Innovació durant el SIL.

D’altra banda, ha guardonat a Sislog per la seva Plataforma d’IA per optimització i anàlisis predictives en logística, que millora la interacció amb el sistema de gestió logística de les empreses. Amb aquesta nova solució, els usuaris poden realitzar consultes avançades i generar informes directament des de la base de dades, —sense necessitat de coneixements tècnics ni de programació—, resolent en segons preguntes que permeten agilitzar la presa de decisions millorant la precisió operativa.

El SIL, en el qual l’Ebro Factory va anunciar la seva ampliació a la Zona Franca, també ha acollit el Dia de la Comunitat Portuària de Barcelona, que s’ha convertit en un punt de trobada per a totes les organitzacions vinculades al Port de Barcelona, per analitzar les qüestions estratègiques, intercanviar plans d’acció i establir noves relacions de col·laboració per continuar situant Barcelona com a referent.