Fàbrica del grup Damm.

Damm factura 2.025 milions i augmenta un 35% els beneficis

El grup va tancar l'any passat amb uns beneficis de 175 milions d'euros

Més de 2.025 milions d’euros facturats i 175 milions d’euros de benefici. És el balanç del grup Damm de l’exercici de 2024, en el qual l’ebitda va assolir els 321 milions. La multinacional cervesera, que ha presentat resultats en la seva Junta General d’Accionistes, va tancar l’any passat amb 21 milions d’hectolitres comercialitzats des de la seva divisió de begudes, que va molt més allà de la cervesa i inclou aigua, productes lactis i refrescos —entre ells, Nestea, després que tanqués un acord amb Nestlé—.

“Els resultats de 2024 posen de manifest la solidesa del model de negoci de Damm i la seva capacitat per generar creixement a llarg termini”, ha defensat el president executiu de Damm, Demetrio Carceller. A més, considera que aquests resultats demostren “els esforços que ha fet la companyia per augmentar la seva rendibilitat en un entorn complex, marcat per la persistència de la inflació, la moderació del consum i una elevada incertesa global”.

Tot això, en un 2024 en el qual el grup ha “reforçat la seva presència en el segment de begudes no carbonatades”, mitjançant l’acord perproduir, comercialitzar i distribuir Nestea a Espanya, Andorra, Gibraltar i Portugal. A més, la internacionalització de Damm es va mantenir durant el 2024 “com una de les principals palanques de creixement”, amb presència a més de 130 països i exportacions amb marca pròpia a 87 mercats.

“Actualment, disposem d’un equip de més de 500 persones dedicades exclusivament a les nostres operacions internacionals, fet que reflecteix el nostre compromís amb l’expansió global de la companyia”, ha remarcat Carceller, després d’un any en què la companyia va avançar en la renovació integral de la seva planta a la britànica Bedford, que va comprar el 2022.

“En aquest àmbit, cal destacar especialment el progrés de les nostres marques a l’estranger, impulsat tant per la consolidació dels mercats existents com per l’obertura de nous països”, ha assenyalat el CEO de Damm. I, mentre el grup s’expandeix internacionalment, també ho fa en l’àmbit tecnològic i innovador. De fet, la multinacional ha iniciat una nova fase centrada en la integració de la IA i l’anàlisi avançada de dades, com a palanques per millorar l’eficiència i facilitar a l’avanç en decisions estratègiques.