BonÀrea factura menys, però guanya més. El grup alimentari ha tancat 2024 amb uns ingressos de 2.680 milions d’euros, un 2,5% menys enfront dels 2.720 milions d’euros de fa un any. No obstant això, el resultat net ha crescut fins als 88,8 milions d’euros, un 9% més en comparació amb 2023. Per a la companyia amb seu a Guissona, la pujada en els beneficis se sustenta en un creixement sòlid de les vendes dels supermercats i l’optimització del seu model de negoci, sense intermediaris.
Els establiments BonÀrea han registrat unes vendes de 1.236 milions d’euros, gairebé un 5% més en relació amb l’exercici anterior. L’àrea d’alimentació humana (sense comptar la línia de pinsos) s’ha situat en els 1.530 milions d’euros, un 5,7% més que el 2023, mentre que la d’alimentació animal ha facturat 468 milions d’euros, un 4% més.
Actualment, l’empresa compta amb 600 botigues a tot Espanya. Durant l’any passat, va obrir una quarantena de nous establiments a ciutats com Sant Cugat, Logronyo o Saragossa. Aquest exercici preveu la inauguració d’una quantitat de botigues similar. Per a aquesta expansió territorial, serà clau el complex de més de 180 hectàrees que està construint a Épila (Aragó). A més, compta amb un total de 66 gasolineres operatives, després d’incorporar-ne cinc noves l’any passat en municipis com Casp (Saragossa) i Castellgalí (Barcelona).
Al llarg de 2024, les inversions executades van sumar més de 117 milions d’euros. Si es tenen en compte els últims sis anys, la xifra ascendeix fins als 700 milions d’euros, amb el focus posat en la millora operativa i l’expansió territorial. La plantilla de BonÀrea està formada per uns 6.400 treballadors, a més de comptar amb una xarxa de 4.500 agricultors i ramaders.