L’empresari Josep Zaragoza es regeix per l’impuls de fer les coses de manera diferent. Aquesta determinació li va portar a fundar Cerygres fa 40 anys, i ha portat ara a l’empresa a promoure un nou mètode de venda des de Queràmic. L’empresa, que forma part del grup Cerygres, aspira a revolucionar el sector amb aquest nou sistema, que proposa als compradors diversos dissenys diferents de banys complets sobre la base de les tendències actuals i a diversos estils, que es compren en paquets tancats.
Després de la implementació d’aquest sistema de venda de Queràmic, Cerygres preveu augmentar un 25% la seva facturació global, fins a aconseguir els nou milions d’euros en 2025. El grup preveu tancar 2024 amb dades similars a les de 2023, quan va registrar unes vendes de 6,7 milions d’euros. I mantindrà aquestes xifres tot i haver tingut la botiga de Queràmic tancada per a reformar-la durant deu mesos, fet que han aconseguit potenciant el canal en línia.
Aquest nou mètode de venda acumula darrere quatre dècades d’activitat des de Cerygres. Després d’uns sis anys treballant per a una empresa de ceràmica que distribuïa a Catalunya, Josep Zaragoza va passar a ser delegat d’una gran empresa i, en paral·lel, es va llançar a crear Cerygres. “Vaig pensar que jo era capaç de fer pel meu compte el que ja estava fent”, relata al costat del seu fill i ara director general de Queràmic-Grup Cerygres, Jordi Zaragoza.
El nou mètode de venda redueix preus i facilita la compra: “Tenim clients que han triat tot el material en set minuts”
Després de consolidar-se com a distribuïdora de material de reformes i interiorisme, l’empresa va obrir la seva primera botiga cinc anys després a Molins de Rei. Ara, l’establiment compta amb 4.500 metres quadrats d’oficines, exposició i magatzem, que se sumen a 1.800 metres més en el municipi castellonenc d’Onda, zona neuràlgica per al sector.
A partir d’aquesta mateixa voluntat de diferenciació, Cerygres es va especialitzar en l’àmbit de la ceràmica, el bany i el parquet, però no en la construcció en general, com feien moltes de les empreses del sector. “Hem anat creixent sempre intentant fer el que no fa tothom”, remarca Zaragoza. Des d’aquesta òptica, l’empresa va obrir a la capital catalana el 2001, amb un establiment al carrer Indústria amb Roger de Flor.
Va ser fa set anys quan Cerygres va optar per incorporar a Queràmic com a nova marca del grup: “Volíem una comunicació més directa amb el nostre client, tant professional com particular, sota una marca que no fos tan àmplia com Cerygres”. Així va néixer la firma, mitjançant la qual han generat un ampli portafoli de productes de marca pròpia.
“Amb la mateixa filosofia amb què ens agrada diferenciar-nos, després de 24 anys amb la botiga de Barcelona, hem volgut fer una cosa diferent, que alhora solucionés problemes que té el client quan ha de reformar el seu bany”, destaca el fundador i propietari de la companyia. El seu fill i director general, i qualsevol que hagi passat per la situació, ho corrobora: reformar un bany des de zero pot ser una tasca complexa davant la infinitat d’opcions a triar per a cadascun dels seus elements i detalls.
Davant aquesta complexitat, Queràmic ha impulsat el seu nou mètode de venda: per triar el material per reformar un bany complet, el client té la possibilitat d’escollir entre 25 paquets preconfigurats, que reflecteixen les tendències i estils actuals. Amb el nom de QueEasy, l’empresa ha invertit un milió d’euros a reformar l’establiment i a desenvolupar el sistema, ideat amb la col·laboració de la consultora Venture Experience.
L’empresa té previst exportar el seu mètode a altres ciutats a nivell estatal
El nou mètode ofereix “una nova fórmula per comprar un bany complet ràpidament; només has de saber la talla i el model per obtenir un preu tancat”, destaca Jordi Zaragoza. “És com anar a comprar-se una camisa; tenim clients que han triat tot el material d’un bany en set minuts”, recalca el director general.
“Hem intentat simplificar allò que és complicat”, fins i tot per triar la mida del bany: es tria entre S, M o L en funció d’uns plànols de planta dibuixats a mida real sobre el terra de la botiga. Després, el client tria entre els 25 carrets de la compra, amb preus tancats i especificats en funció de la talla. El sistema, també disponible en línia amb els mateixos passos, permet visualitzar i enviar el resultat amb renders de 360 graus, com destaquen els dos directius de l’empresa.
Tots dos posen en valor que, en tractar-se de paquets tancats, el preu és molt més competitiu, per la quantitat de producte adquirit per l’empresa. “En tenir més capacitat de compra, hem aconseguit una reducció dels preus que oscil·la entre el 20 i el 35%”, assegura el fundador de la companyia, que ha patentat “tot el que era patentable” del nou sistema a nivell europeu.
El grup, que compta actualment amb una plantilla de 28 treballadors, té previst exportar el seu mètode més enllà de Barcelona, i portar-lo fins a altres ciutats a nivell estatal, adaptant les 25 propostes de banys als gustos i tendències de cada indret. I és que es tracta “d’un model fàcilment escalable” que començarà per València, aprofitant el seu centre de distribució a Onda i la similitud dels gustos mediterranis, i seguirà després per Madrid, amb una convicció: “Aquest mètode ha vingut a revolucionar el sector, i no sols el dels banys, sinó que arribarà més enllà”.