Alejandro Assens y Laia Cuscó
Los cofundadores de Trent,

Trent posa el focus en nous dissenyadors emergents per al seu model de lloguer de moda

La plataforma que ha vestit estrelles com Rosalía i Karol G se centra ara en consolidar la seva primera botiga física, sense deixar de contemplar una segona obertura en un parell o tres d'anys

Barcelona s’erigeix com a ciutat de moda, i no només pel que fa al disseny, sinó també en projectes innovadors que van des de nous materials a formes disruptives de consum. En aquest context s’emmarca Trent, plataforma que redefineix l’accés a la moda de luxe i a peces exclusives, amb un model basat en el lloguer de peces de dissenyadors emergents i firmes de culte internacionals.

La plataforma, impulsada a Barcelona el 2022 per Laia Cuscó i Alejandro Assens, exerceix d’aparador global per a dissenyadors emergents i d’alternativa al consum ràpid, amb un model al qual han recorregut artistes com Rosalía, Karol G i Julia Fox. Després de tres anys operant i incorporant nous dissenyadors i clients a la seva plataforma, Trent ha fet recentment el seu salt al comerç físic amb el seu primer establiment, que va obrir les seves portes en el Born a finals de maig. Per tenir un bon assortiment de productes i estar a l’avantguarda de la moda, Trent es focalitza de forma permanent en buscar nous talents i dissenyadors emergents per continuar enriquint la plataforma, com evidencia el fet que viatgin quatre vegades a l’any a París.

Malgrat el seu segell barceloní, l’origen de Trent se situa molt lluny de la capital catalana. Cuscó i Assens es van conèixer en un programa d’intercanvi a Colòmbia el 2018. “La Laia és una apassionada de la moda, i va quedar sorpresa davant l’oferta d’artistes, artesans i marques que s’obrien pas a Bogotà”. Tot això va generar “la idea de muntar alguna cosa a Barcelona que aglutinés a artistes i a dissenyadors emergents en un mateix lloc”.

Després de tornar a Barcelona com a parella i després de treballar un parell d’anys en els seus respectius sectors, es van decidir a recuperar aquesta idea sorgida a Colòmbia. “Ens vam posar a investigar, i vam veure que el format de lloguer funcionava bé als Estats Units i al Regne Unit”, rememora Assens.

Va ser així com van començar a dibuixar un projecte que “uneix el món dels dissenyadors emergents amb la innovació i la sostenibilitat”. Des que va sorgir la idea fins el que avui és Trent, el projecte ha anat virant i creixent: “Vam començar amb dissenyadors emergents el 2022, amb una aposta bastant atrevida, i ens vam acabar enfocant en artistes, músics i estilistes”.

Però volien anar més enllà: “Volíem acostar Trent a la gent del carrer i que el lloguer es convertís en un costum”. Així, sense renunciar a aquesta base de clients que van començar a construir des del 2022, la plataforma va començar a introduir petits canvis perquè poguessin conviure tots dos models. Amb aquest objectiu, va començar a incloure vestits i accessoris per a celebracions i cerimònies: “Hem anat equilibrant les dues categories”.

Botiga de Trent, al Born.

Aquest camí ha aconseguit ara una nova fita, amb l’obertura del seu primer local físic, en el qual han inclòs tant marques consolidades com emergents. “Ens ha portat diferents tipus de target”, des de turistes que compren fins a locals que lloguen peces per a esdeveniments, passant per artistes.

Per a tots ells, ofereixen diverses modalitats: la compra dels articles, el lloguer puntual, o el pla mensual per als usuaris assidus, que inclou de tres a set peces que es lloguen durant un mes. Per al lloguer puntual, l’usuari abona prop del 15% del preu de la peça, amb el qual pot disposar d’ella durant quatre dies.

Espais de la botiga de Trent.

Trent opera, a més, sense fronteres, i és que envia els seus articles a tothom —i després els recull de nou en el cas del lloguer—. L’empresa, que no comunica per ara ni la seva facturació ni la inversió que ha requerit posar-la en marxa, es marca ara com a objectiu consolidar la seva botiga a Barcelona i la seva clientela. Per fer-ho, preveu ampliar la seva plantilla, ara formada pels dos cofundadors i una directora creativa.

“La previsió és consolidar-nos durant els pròxims dos o tres anys, i després ens plantegem obrir una segona botiga, segurament a Espanya”, explica Assens. En paral·lel, treballen constantment per ampliar la seva gamma de productes: “Estem pendents sempre de la cerca de nous dissenyadors”.