La Copa Amèrica reviu l’Imax del Port Vell amb un centre de divulgació

Obre les portes l'espai que vol explicar en què consisteix la competició marítima, amb una zona de lliure accés i una altra de pagament

Després de nou anys tancat, el característic edifici de l’Imax del Port Vell ha reobert portes. No ho ha fet com a cinema, sinó com el primer centre de divulgació del món de la Copa Amèrica, competició marítima que se celebrarà a la ciutat per primera vegada l’estiu que ve. Això sí, aprofitarà la seva immensa pantalla ovalada, en la qual molts recordaran haver vist pel·lícules fa temps.

America’s Cup Experience servirà per explicar els secrets d’aquesta regata, la prova esportiva més antiga del món i una de les que té l’impacte econòmic i mediàtic més gran, només per darrere dels Jocs Olímpics i els mundials de futbol. L’espai va obrir fa uns dies i es podrà visitar fins al maig de 2025 —sis mesos després del final de la competició—, moment en el qual acabarà la concessió i es podrà reprendre el projecte d’una segona seu per al Liceu en aquests terrenys. Amb una zona de lliure accés i una altra de pagament, es triga uns 40 minuts a fer el recorregut sencer. L’horari serà de dilluns a diumenge de 10 del matí a 9 de nit, adaptant-lo a la demanda i l’època de l’any, amb la previsió de reduir-lo a l’hivern.

Darrere de l’America’s Cup Experience està la societat AC House Barcelona, creada pels empresaris Josep Gurri, Xavier Andrades i Enrique Ordoñez, i amb el suport del fons Stoneweg. Després d’una inversió de 7 milions d’euros per posar al dia l’espai i adaptar-lo al nou ús, els promotors preveuen atreure a 8 milions de visitants, dels quals entre 1 i 1,2 milions de visitants creuen que compraran entrada. Per a l’edició de Barcelona, en termes globals, es calcula que la competició deixarà 1.200 milions d’euros a la ciutat i crearà 19.000 llocs de treball.

Entrada del centre de divulgació de la Copa América.

El centre de divulgació dona la benvinguda amb dos foils, unes ales marines que els barcelonins acabaran veient molt en els pròxims mesos. És aquest element el que permet que els vaixells que competeixen a la Copa Amèrica volin per sobre de l’aigua, encara que costi imaginar-s’ho. Els foils reben als visitants acompanyats per una rèplica de l’històric trofeu que s’emporten els guanyadors.

Superada l’entrada, a mà esquerra, hi ha la zona expositiva oberta al públic de manera gratuïta, la més interessant. Amb capacitat per a 500 visitants, aquí s’explica com funciona la regata i es presenten als sis equips participants de l’edició de l’any que ve, posant-los cara i veient els colors que portarà cadascun. Encara falten els de l’equip francès, l’últim a sumar-se a la regata.

A la zona de lliure accés també es donen detalls sobre com seran els vaixells de la 37a edició de la Copa Amèrica, més enllà dels foils, i es desvetllen curiositats com per què les seves veles són negres i no blanques, anticipant-se a la sorpresa que tindran alguns quan vegin les primeres carreres. La resposta es troba en el material que fan servir, fils de fibra de carboni, que, a més de ser de color fosc, són un dels materials amb més capacitat de càrrega. En aquesta part del centre, també hi ha la botiga amb els productes oficials, amb preus que van des dels 30 euros per una gorra i 35 euros per una samarreta de màniga curta fins als 70 euros per un polo de màniga llarga.

Àrea expositiva gratuïta de l’America’s Cup Experience.

Una vegada vista la part gratuïta, es pot continuar la visita. Per un preu de 15 euros, s’accedeix a diferents espais on conèixer més detalls de la competició. Hi ha entrades reduïdes, per 12 euros, per a majors de 65 anys i estudiants, i un pack familiar de 48 euros, amb quatre passis.

En primer lloc, hi ha una experiència immersiva que se submergeix en el mar per explicar l’evolució que han seguit els vaixells. Després, segueix una sala presentada com a túnel del temps on diversos monitors repassen la història de la competició al llarg de 172 anys. És el pas previ per tornar a asseure’s a les butaques de l’Imax, amb espai per a 435 espectadors. En aquest cas, s’entra per veure un curt documental de 9 minuts fet per Mediapro, pensat per transmetre l’èpica darrere de cada dia de competició.

Una sala amb diversos monitors repassa la història de la competició al llarg de 172 anys, pas previ per tornar a asseure’s a les butaques de l’Imax

A partir de l’octubre, el centre expositiu de la Copa Amèrica comptarà amb dos simuladors dels vaixells que utilitzaran els equips a la competició. Amb capacitat per a 10 persones cadascun, emularan les sensacions que viuen els regatistes, a base de moviment, però també de realitat virtual i sistemes d’aire i aigua. Per accedir a aquest nou espai, s’haurà de comprar una altra entrada, amb un preu de 8 euros. Hi haurà l’opció d’una entrada conjunta de 20 euros. A més dels simuladors, es preveuen incorporar noves zones en els pròxims mesos com una per a nens. També s’està estudiant la possibilitat de retransmetre les regates des de la pantalla de l’antic cinema Imax.

Per acabar, el centre de divulgació comptarà amb dos restaurants. Un el portarà el cuiner Albert Ventura, del Coure Barcelona i Andorra, i obrirà el pròxim 12 de setembre. Estarà a la planta superior de l’edifici, amb una terrassa amb vistes al Port Vell i a una de les bases dels equips participants, l’Ineos Britania. El segon restaurant ja està en marxa i es troba a peu de mar.

Experiència immersiva que se submergeix en el mar.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Lletres

Desenterrant el drama del botxí Nicomedes

L'escriptor, assagista i investigador Salvador García Jiménez torna a l'actualitat literària amb 'Nicomedes Méndez, el…

31 d'octubre de 2024
  • Opinió

Barcelona, pensa en gran

El 'retail' també pot redefinir la nostra ciutat

31 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

La segona seu del Liceu es canalitza després de la fi de la Copa de l’Amèrica

El port i el teatre signen el conveni per convocar el concurs d'arquitectura que definirà…

31 d'octubre de 2024
  • Ecosistema emprenedor

Aijec reunirà el món empresarial i emprenedor a la gala del Jove Empresari de l’Any

La ‘cleantech’ Bound4blue, la marca de fils i llanes Fil Katia i la firma d'ulleres…

31 d'octubre de 2024
  • Professionals

“Cada vegada més ciutats implementen solucions intel·ligents”

Smart City Expo World Congress escalfa motors per a una altra edició de rècord, amb…

30 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

SD Worx estrena seu a Barcelona per reforçar-se en el sector de recursos humans

La companyia obre noves oficines de 900 metres quadrats en el centre de la ciutat

30 d'octubre de 2024