L’any 2018 Elisabeth Álvarez, psicòloga i experta en dermoestètica, va decidir crear un centre de bellesa a Barcelona fins al moment inexistent. Un centre on ella aniria sense dubtar-lo. Amb tractaments que fusionen estètica i wellness, preus competents i assumibles (ella assegura que no ven res que no pagaria), l’última aparatologia que ella mateixa tria al mercat internacional i protocols propis perquè siguin tan efectius com sigui possible.
En acabar la carrera de psicologia, l’Elisabeth va començar a treballar com a adjunta a direcció a una clínica d’estètica, però el naixement del seu primer fill va marcar un abans i un després. “Volia tornar a treballar, però necessitava un projecte apassionant que valgués la pena. En aquell moment a Barcelona només hi havia dos tipus de centres: els estètics, amb bona aparatologia però inassolibles econòmicament, i els de teràpies manuals, bons per a relaxar-se però amb efectivitat limitada. Faltava un centre amb moltíssima tecnologia a preus raonables, que fusionés la medicina estètica amb el benestar. Tant l’una com l’altre són necessàries perquè només medicina és massa, però només estètica es queda curt”, explica Elisabeth Álvarez, consellera delegada d’InOut en una entrevista amb The New Barcelona Post.
El 2018 va néixer InOut i, al cap de tres mesos de la seva obertura, ja comptava amb una llista d’espera de quatre mesos. Un dels secrets del seu èxit va ser transformar la imatge de clínica estètica del moment. “Totes eren blanques, iguals, amb equips mèdics altius… Volia crear un espai diferent, dinàmic, càlid, amb interacció dels doctors de tu a tu. Entren i supervisen la pell i els tractaments sense necessitat d’agafar cita prèvia amb ells. Tot molt integrat, còmode i fàcil”, comenta Álvarez.
L’antic InOut estava a l’Avinguda Diagonal 384 (a un minut del centre actual). Van començar amb dues cabines, i van créixer fins a arribar a les 16 amb una plantilla de 25 treballadors. El nou InOut es troba a l’Avinguda Diagonal 392 i ha suposat una inversió de dos milions d’euros. El centre disposa de tres plantes, 1.000 metres quadrats, 40 cabines, finestres i parets insonoritzades, dues entrades independents amb les quals es busca privacitat, sales d’espera individuals i banys amb tocadors. Aquest nou espai compta també amb una zona de 300 metres per al personal, amb sales de descans, formació i grans vestuaris. L’equip, format per una plantilla de 50 persones, cuida dels seus clients des que entren fins que se’n van amb seguiment personal inclòs via WhatsApp.
Els tractaments combinats han posicionat InOut com un centre de referència. “Tots els meus protocols són personalitzats i inclouen l’ús d’aparells. A InOut una higiene mai és només això perquè la combino amb diferents tipus de làsers, radiofreqüència, punta de diamant. Aquestes combinacions ens van posicionar molt ràpidament”, destaca l’empresària.
Álvarez assegura que disposar d’aquesta maquinària puntera no és senzill. “Gran part dels aparells que tenim a InOut els porto de fora amb tots els problemes que això comporta: tramitació, permisos, llicències mèdiques i molts viatges per a detectar què és el més nou i efectiu del mercat. La inversió en aquest tipus d’equips és incalculable. Tenim nou làsers diferents i totes les tecnologies que puguis imaginar tant en tractaments facials com corporals”, subratlla.
La fundadora d’InOut també posa l’èmfasi en els preus, que considera que són “ajustats”. “Tenim un làser que només el té a Espanya un altre centre de Madrid. Ells cobren la sessió a 900 euros i nosaltres a 150 euros”, assegura. Però, com rendibilitza doncs aquesta inversió? “Amb la quantitat de clients i el nombre de sessions. Si anessin caríssims, no en farien més d’una. Els preus els poso en funció del resultat, i sempre penso en el que jo pagaria”, indica Álvarez.
Experta en xarxes socials
El boca-orella va funcionar al principi, però a més, l’Elisabeth Álvarez ha fet servir les xarxes socials de manera magistral. “Quan vam obrir vam tenir molt d’èxit amb les depilacions Soprano. Van començar a venir futbolistes del Barça amb les seves dones i l’efecte crida va ser imparable”, diu Álvarez. Tant des del compte d’InOut (amb 126.000 seguidors) com des del propi (amb 90.000), Álvarez s’ha convertit en una influencer amb entitat pròpia que analitza i aconsella rutines de bellesa.
“Els nostres protocols són tan diferents que havíem d’ensenyar-los a les xarxes. Però mai vaig pensar que InOut anés a créixer tant, ni el meu propi compte! No utilitzo les xarxes per a monetitzar res ni accepto col·laboracions de cap mena amb marques. És una via de divulgació per parlar del que m’agrada i de la importància del seguiment del tractament a casa. Sense aquesta constància, els tractaments a cabina són absurds. A més —afegeix Álvarez—, soc molt partidària de les pells reals i ara hi ha una obsessió important amb les pells irreals. Ho visc dia a dia. Els nostres clients volen pells sense porus, i això no existeix. Mai poso imatges de cossos primíssims fent-se corporals o pells tractades amb Photoshop promocionant tractaments. Són les coses que fan mal al sector. Cal canviar el diàleg i buscar pells sanes. Això és el que faig des del meu compte”.
Són moltes les celebrities que visiten InOut i viatgen específicament a Barcelona per a tractar el seu cos i rostre en el centre: actrius, cantants, models i les influencers més conegudes a nivell nacional. Els tractaments més famosos? La redensificació labial Harmony lips, el premiat Oxylight i el seu últim llançament facial, Glossy Skin, que barreja la tecnologia de la crioteràpia amb punta de diamant.
Nous projectes de creixement
L’olfacte empresarial d’Elisabeth Álvarez la porta a buscar noves oportunitats de negoci: aviat obrirà quatre espais de venda de productes de bellesa a la T4 de l’Aeroport de Madrid. “La cosmètica és la meva altra gran passió i quan viatges, per les limitacions de portar líquids, no pots dur gairebé res. Són espais diferents plantejats per les necessitats de la pell. Els productes estaran exposats per necessitats (pell grassa, madura o amb taques), i no per marques. Ho dividirem en tipus de pell, necessitats i passos de rutina. Comencem a Madrid i m’agradaria arribar a Barcelona”, avança.
I això no és tot. Ara prepara el llançament de la seva pròpia línia cosmètica, amb la marca Elisabeth Álvarez. “Fa dos anys que treballo en aquest projecte i si arribo a saber el que costa, no ho faig. Ja tenim totes les formulacions aprovades i els permisos fets. Són productes efectius en els quals crec. No tindré retinoides ni solars perquè no he aconseguit fórmules millors que les que ja hi ha al mercat”, conclou.